حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازیابی حساب هک شده اینستاگرام ساده‌تر خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام این روزها تبدیل به یکی از محبوب ترین شبکه‌های اجتماعی شده است و به دلیل داشتن قابلیت‌های کاربردی و جذاب کاربران بسیاری به سمت خود جذب کرده است، اما یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران هک شدن حساب کاربری است. در همین راستا اینستاگرام در حال آزمایش یک روش جدید به منظور بازیابی آسان حساب‌های کاربری هک شده است. بازیابی حساب هک شده اینستاگرام ساده‌تر خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اینستاگرام در حال آزمایش یک روش درون برنامه‌ای به منظور بازیابی آسان‌تر حساب‌های کاربری هک شده است؛ با این روش دزدیدن حساب کاربری تقریباً غیر ممکن می‌شود. پیش از این برای بازیابی حساب کاربری هک شده باید به پشتیبانی اینستاگرام چندین ایمیل با هدف تایید اطلاعات و احراز هویت ارسال می‌کردید، اما در روش جدید با ثبت اطلاعات می‌توانید حساب کاربری خود را بازیابی کنید. بدون شک این اطلاعات شامل نام کاربری، ایمیل و شماره موبایل می‌شود و در نهایت اینستاگرام یک کد 6 رقمی یکبار مصرف برای بازیابی اکانت به یکی از آدرس‌های منتخب شما ارسال می‌کند.

در این روش تغییر اطلاعات حساب کاربری توسط هکرها بی فایده است است، زیرا اینستاگرام برای حل این مشکل از ترفند جدیدی استفاده کرده است. برای جلوگیری از مشکل تغییر اطلاعات، اینستاگرام نام کاربری انتخاب شده را برای مدتی حتی پس از تغییر در حالت رزرو نگه می‌دارد تا مالک اصلی حساب کاربری بتواند با استفاده از آن اکانت خود را بازیابی کند، در نتیجه تغییر اطلاعات حساب کاربری بی فایده خواهد بود و با این روش دزدیدن اکانت کاربران بسیار دشوار خواهد شد.

اینستاگرام زمان مشخصی را برای عرضه این قابلیت درون برنامه‌ای اعلام نکرده است، اما قابلیت رزرو نام کاربری هم اکنون برای کاربران نسخه اندروید فعال سازی شده است و به زودی برای iOS نیز فعال خواهد شد. اینستاگرام با اضافه کردن این قابلیت قصد دارد تا کار بازیابی اکانت دزدیده شده را به خود کاربر بسپارد و حجم کاری تیم امنیتی خود را برای بازیابی حساب‌های کاربری هک شده کاهش دهد. البته در این روش کاربری برای بازیابی اکانت خود باید کمی عجله کند، زیرا اطلاعات ثبت شده قبلی تا مدت کوتاهی برای بازیابی اکانت در دسترس خواهند بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اینستاگرام باید به فکر ارتقا امنیتش باشد یا راه بازیابی را ساده کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)