حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام چین را مسئول حمله سایبری می داند

نوشته

4 سال قبل | 19 دیدگاه | پیام رسان، شبکه‌های اجتماعی

تلگرام یکی از ده پیام‌رسان برتر جهان محسوب می‌شود که برای هر دو سیستم اندروید و iOS در دسترس است. این اپلیکیشن به صورت گسترده در آمریکا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما با ارایه قابلیت‌هایی مانند گفت‌وگوی رمزگذاری شده و تشکیل گروه با حدود دویست هزار عضو محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران سراسر جهان دارد. هفته گدشته به این پیام رسان حمله شده است و تلگرام چین را مسئول حمله سایبری می داند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان فایل‌های صوتی و ویدیویی را حتی با حجم زیاد به اشتراک گذاشت و اسناد را با هر پسوندی به یکدیگر ارسال کرد. به تازگی توییتی از طرف پاول دورف، مدیر اجرایی تلگرام منتشر شده که در آن دورف چین را مسئول حمله سایبری هفته گذشته که منجر به قطع دسترسی برخی کاربران شد، دانسته است.

دورف ابراز کرده است که منشا آدرس‌های اینترنتی حمله DDoSبه چین برمی‌گردد. در این نوع از حمله مقدار زیادی از درخواست‌ها به صورت همزمان ارسال می‌شود که موجب اخلال در نرم‌افزار و عدم دسترسی بسیاری از کاربران می‌شود. دورف این حمله را قدرتمندانه و هدفمند توصیف کرده و آن را با اعتراض‌های هنگ کنگ مرتبط دانسته است. هنگ کنگی‌ها از چندی پیش در اعتراض به قانون برگرداندن مجرمین به چین، دست به اعتراضات گسترده‌ای زده‌اند. دورف بیان کرده است که در گذشته نیز حمله‌های DDoS هنگام اعتراض در هنگ کنگ صورت پذیرفته است.

با توجه به رمزگذاری محتوای پیام‌های ارسالی،  تلگرام در تمام کشورها بین معترضین اپلیکیشنی شناخته شده است که به آنها اجازه می‌دهد دور از چشم مسئولین هماهنگی‌های لازم برای اجتماعات حداقل دویست هزار نفری را انجام دهند. حمله DDoS به تلگرام موجب می‌شود تا انجام هماهنگی‌ها برای حضور در زمان و مکانی مشخص ناممکن و در عمل اعتراضات در نطفه خفه شوند.

دولت چین هرگونه ارتباطی در این خصوص را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین، Geng Shuang، دیروز در گزارش کوتاهی بی‌اطلاعی خود از این حادثه را اعلام کرده بود. فکر می کنید مسئول این حمله چه کشوری بوده و چه سودی از آن می برد؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

🤔

CAT

معلومه هواوی😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣

CAT

جدا از شوخی بعضی انقدر متعصب هستند که واقعا همچین کنایه هایی میزنن به این شرکت فناوری عالی👍

mehrdad_ma

بعد یه کمونیست به اسم افسونگر میگه چین عالیه 😂😂

m.b

چه ربطی داره؟
مگه آمریکا یا روسیه هکر هاشون ازین کارا نمیکنن؟
دزد دزده شاه دزد هم دزده دیگه…
چین یک میلیارد جمعیت داره و قاعدتاً باید تعداد مجرمینش بیشتر از آمریکا که یک دهم جمعیت چین رو داره، بشه…
همن مسئله هم برای روسیه هست…
اگه چین کومونیسته آمریکا هم همچین تافته جدابافته‌ای نیست…
کشوری که مدئی آزادی بیان و آزادی اطلاعاته و بعداً از مردم خودشم به طور گسترده جاسوسی میکنه…
پس اگه چین بخاطر چند تا هکر که از طرف دولت چین به صورت پراکنده حمایت میشن، کشور بدی باشه…
آمریکا بدترین کشور دنیا از نظر هک و رعایت اخلاق در امنیت اطلاعات هست که گروه های سازمان یافته هک و جاسوسی و حتی تیم های حرفه‌ای دولتی برای اخلال گسترده در سیستم کشور هایی مثل برزیل و چندین کشور اروپایی و… داره.
همین الان اگر آمریکا بخواد میتونه کل سیستم برق یک کشور مثل برزیل رو دچار اختلال کنه…
کافیه برزیل دیگه همتای آمریکا در آمریکای جنوبی نباشه…
قواعدی که قراره بگید برای همه کشور های قدرتمند و دارای نفوذ هست فقط در زمینه های مختلفی اعمال میشه…

نیما عرفانی

البته مصطفی آمریکا با احتساب همه‌ی ایالت هاش حدود ۳۳۰ میلیون جمعیت داره که در مقابل جمعیت تقریبی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفری چین ، حدوداً میشه یک پنجم عزیزم نه یک دهم⁦☺️⁩.
در واقع آمریکا بعد از چین و هند سومین کشور پرجمعیت هست
سایر صحبت هارو به شدت قبول دارم .

m.b

واقعاً؟
چقدر سریع زیاد شدن…😂👍
نه ولی خداییش نمیدونستم 300 میلیون هست…
فکر میکردم کمتر باشه…

mehrdad_ma

بله و اندروید هم مال cia هست ios هم مال fbi 😂
چین هم با ویچت کل پیامها رو کنترل نمیکنه و فیلترینگ نداره آزادی بیان کامله
یه سلام برسان به کشور برادر و دوست کمونیست روسیه ) و بعد هم به کوبا و ونزولا

از آزادی های شخصی و بیان در کشورهای کمونیستی هم برامون بگو اینقدر اطلاعات شما بالا هست 🧐
این آمار منبری و رائفی پور مانند گسترش ندید
صرفا بخاطر تنفر حکومت از آمریکا دست به خ.ای.ه چین و روسیه شدید

Mohammad 13759

همین دولت کمونیست چین در سال های گذشته حدود دویست هزار مسلمان را اعدام کرد فقط بخاطر اینکه داعش هم مسلمان هست و این مسلمانان در چین ممکن هست مانند داعش درای اسلام رادیکالی باشند و باقی مردم را ترور کنن و بخاطر همین در رسانه های چینی بیشتر به عنوان حمله کنندگان به افراد دیگر انها را کشته است و جالبه بچه ها را هم باهمین جرم اعدام کرده اند . چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید .

m.b

داداش رائفی پور مال ما بد ها اصلاً
ولی من به تو رائفی پور معرفی نمیکنم و ادوارد اسنودن که آمریکایی و کارمند وزارت اطلاعات آمریکا بوده رو معرفی میکنم…
پاشو برو ببین که این یارو تو مستند شهروند شماره چهار چه چیزا که راجب همین آمریکا نگفت…
پاشو برو ببین که حجم جاسوسی آمریکا تا چه حد بوده…
پاشو ببین که مقامات آمریکا بعد افشاگری هاش قانون وضع کردن که دیگه اپراتور های موبایل حق ندارن به طور سازمان یافته شنود کنن مکالمات شهروند هارو و مجبور به استعفا و عذرخواهی شدن…
فکر میکنی بعد وضع این قوانین اتفاقی بود که کار پیامرسان ها گرفت؟
یا راه دیگری برای جاسوسی پیدا کردن…
فکر میکنی وال استریت از سر شانس و اقبال سرمایه های ورودیش با سود از خروجی خارج میشه و هر سال گنده تر و گنده تر میشه یا تضمین شده قبل ورود سرمایه خودشون جاسوسی کردن و از خروجی مناسب مطمئن هستن…
فکر میکنی کشوری که اقتصادش با فروش سلاح تامین میشه، برای رشد اقتصادی نگاه میکنه که به چه کسی داره سلاح میده؟
فکر میکنی کشوری که در تمام قاره ها در جنگ نقش داشته و در طی 240 سال در بیش از 93 درصد عمر خودش یعنی 223 سال رو توی جنگ بوده کشور بهتری نسبت به چین و روسیه هست؟
اپل جاسوسی نمیکنه؟
گوگل جاسوسی نمیکنه؟
میری زحمت بکشی ببینی که که باید علاوه بر این دو شرکت، مایکروسافت هم اضافه کنی به این لیست و همچنین اپراتور های آمریکا رو؟
داداش من کی گفتم چین یا روسیه خوب هستن…
تو اصلاً نظرم رو کامل نفهمیدی…
خط آخر نظرم بخون چی نوشته بودم…
نوشته بودم “قواعدی که قراره بگید برای همه کشور های قدرتمند و دارای نفوذ هست فقط در زمینه های مختلفی اعمال میشه…”
اینو نوشتم چون دقیقاً میدونستم که میخوای بگی من دارم از چین دفاع میکنم و میگم که چین کشور خوبیه…
اینو نوشتم که بگم یعنی چین و روسیه هم همین آش و همین کاسه هستن…
همه این کشور ها از هر راهی استفاده میکنن تا به قدرت برسن…
از هر راهی…
بازم میگم برو مستند شهروند شماره چهار و Requiem for the American Dream رو ببین که آمریکا هم دقیقاً مثل چینی که گفتی به مردم خودشم رحم نمیکنه چه برسه به امثال تو…
برات از خود آمریکا هم منبع زدم…
هر دو مستند آمریکایی هست…
و ادوارد اسنودن هم الان از ترس وزارت اطلاعات آمریکا بخاطر افشاگری هاش، به روسیه پناهنده شده…
ضمنا اینو هم یا بگیریم که “هر کسی که مخالف ماست، دشمن ما نیست”

m.b

comment image
اینم نقشه گستردگی و حجم داداه هایی که هر ماه ایلات متحده داره از نقاط مختلف جهان جمع آوری میکنه بر اساس اطلاعاتی که ادوارد اسنودن از سازمان اطلاعات دزدید…
اصلاً تا حالا اسم برنامه شنود پریزم به گوشِت خورده؟
میزان جاسوسی به حدی پیشرفته هست که براش برنامه جمع آوری طراحی کردن و برنامه یه نقشه رنگی از سبز به قرمز برای حجم داده های دزدیده شده از یک کشور ترسیم میکنه و تعداد داده هایی که دزدیده شده هم چند صد میلیاد هست…
فقط به اون عکس و تعداد داده ای که روی خود آمریکا نوشته شده نگاه کن…
بعد بیا کومونیست کومونیست بکن…
چینیا در سرکوب مردم خودشون شاید فقط یکم خنگ تر باشن…
وگرنه آمریکا مدت هاست داره امنیت مردم خودش رو به دست خودش از بین میبره…
و این دو کشور هر دو دلشون ذره‌ای به حال منو تو نمیسوزه که داری آمریکا آمریکا میکنی…
تو گفتی چین بده…
منم آمریکا رو اضافه کردم…
هر کشور قدرتمند دیگری هم همینطور…
کسی به فکر تو نیست مگر خودت…

نیما عرفانی

من شدیداً به بحث های سیاسی علاقه دارم اما اینجا جاش نیست که بخوایم طولانی به گفتگو بپردازیم پس در حد همین کامنت بسنده میکنم .
موضوعی که کاملاً در این چندسال اخیر واضحه و همه دارن اتفاقات سیاسی رو دنبال میکنن متوجه ی این شدن که رفته رفته آمریکا داره از اون آمریکای قدیم که ابرقدرت جهان بود فاصله میگیره یعنی دیگه هیچ کشوری آنچنان ازش حساب نمیبره مگر اینکه از متحدانش باشه(به عنوان مثال دیدین کره شمالی که جزو کوچکترین کشورها به حساب میاد چجوری جلوی آمریکا شجاعانه ایستاد و آمریکارو در سطح جهانی تحقیر کرد) پس بعید نیست آمریکا با همین روالی که پیش گرفته در آینده جاشو به روسیه یا حتی چین بده و این تغییرات و ضعف در قدرت آمریکا حکایت از تصمیمات و رویکردهای اشتباه دولت های مختلفش در طی زمان الخصوص دست داشتن در راهبرد و تشکیلات صهیونیستی همچون داعش و پشتیبانی همه جانبه از اسرائیل و عربستان داره.
از زمانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد مخالفان زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرد کما اینکه موافقانش هم کم نیستن اما خب درصد مخالفانش به حدی هست که هنوز در فکر استیضاح ترامپ هستن ولی تجربه ثابت کرده هرکس که در رأس امور قرار میگیره ۸ سال کامل رو ریاست کرده پس قاعدتاً این فرآیند شامل حال ترامپ هم میشه اما نیمه ی پر لیوان برای ترامپ بسیار کمتر از سایر رئسای جمهور آمریکا هست چرا که ۱۷ ماه مونده به زمان انتخابات ریاست جمهوری این کشور در رأی گیری که چند وقت پیش در اصحاب رسانه و فضای مجازی صورت گرفت بین ترامپ و یک نفر دیگه که رقیب اصلیش بود(اسمش رو متأسفانه الان حضور ذهن ندارم) ، ترامپ کمتر رأی اورد، این کاملاً بیان گرِ این هست که اکثریت مردم آمریکا با تصمیمات و سیاست های ترامپ مخالفن اما بازم میگم در کشوری مثل آمریکا ، بر خلاف تصور عموم رئیس جمهور بالاترین مقام سیاسی رو نداره و افراد و سازمان های دیگه ای هستن که تصمیم میگیرن رئیس جمهور چه کسی باشه و چگونه عمل کنه .
اگه دقت کرده باشید آمریکا هیچ وقت در این حد با چین وارد جنگ سیاسی و اقتصادی نشده بود ، دلیل اصلیش این هست که چین اصلی ترین و بزرگترین شریک تجاریه ایرانه ، در واقع از اونجایی که ترامپ برجام رو نقض کرد و فشار تحریم هارو علیه ایران بیشتر کرد دقیقاً در همین حین چین رابطش رو با ایران گسترش داد و نمونه ی بارزش میشه به همکاریِ اپراتورها و مخابرات ایران با هواوی اشاره کرد.(البته بخشیش هم قطعاً به نزول رتبه ی اپل و جایگزینیِ هواوی مربوط میشه وگرنه چرا در زمان اوباما همچین دشمنی رخ نداده بود!).لذا آمریکا از همین بهونه و حربه که شاید دولت چین با هواوی همکاری می‌کنه بهره برد به منظور شکل گیریِ تحریم های هواوی چون احساس کرد با پیشرفت های روزافزون هواوی، چین تهدید جدی برای تضعیف جایگاه سیاسی و اقتصادی آمریکا در سراسر جهان هستش .
چکیده ی حرفام میشه این: درگیری های سیاسی و اقتصادی آمریکا با روسیه و چین حداقل یک سرش به ایران مربوط میشه چون خودشون میدونن که قدرت اصلیِ منطقه ایرانه و همین قضیه باعث شده آمریکا نتونه مدت طولانی به منافعش در خاورمیانه دست پیدا کنه و به همین جهت با هر کشوری که با ایران رابطه ی پایدار و مستحکمی داشته باشه وارد کش مکش و درگیری های نظامی،سیاسی و اقتصادی میشه و به اصطلاح چوب لای چرخش میندازه.
پی نوشت: در سیاست هیچ وقت هیچ ابرقدرتی نمیاد دشمنش رو کاملاً از بین ببره چون همین دشمن جاهای دیگه براش مزایا و منفعت داره و این منطق و قانون چندین و چند ساله علم سیاست هستش.

mehrdad_ma

یه آمار درست حسابی از کشورهای کمونیستی بده !!! مثلا همین چرنوبیل فقط ۳۱ نفر مردن !!!😂 مرد حسابی یارو تو آمریکا فیلم بازی میکنه پ.و.رن ا.ستار نقش ترامپ
آمریکا آمار درست رو میده تلزه CIA هر چند سال یبار اسناد محرمانه گذشته رو منتشر میکنه مثل کمک به آیت الله ها برای تشکیل جمهوری اسلامی
چرا وقتی چین خرید فروش قران رو ممنوع کرده اذان ممنوع مسلمانی ممنوع مساجد رو تخریب میکنه صداتون در نمیاد ؟ چون آمار رسمی ندارین از کشورهای کمونیستی نمیشه اطلاعات دقیق بیرون کشید . تو همین کشورهای کمونیستی دوستت ببین چندتا مسلمان اعدام شده تو کشورهایی که مرگ براشون می‌فرستی ببین چندتا
حداقل حداقلش اینه آمریکا و اروپا و متحدانش به آزادی های فردی توجه میکنن البته از دید رائفی پور تو منجلاب رفاه غرق شدن 😁 یا رباتی هستن که مدام روغن کاری میشن .
دین افیون توده هاست 🤔 بعد یه مسامان منبری میگه کمونیست خوبه لیبرال بده

اون فیلم چرنوبیل رو نگاه کن بر اساس نوارهای ضبط شده اون پروفسور لگاسوف درستش کردن با کمونیست آشنا شو

m.b

بازم که کامنت منو نخونده حرف زدی…
چرا بچه طور رفتار میکنی آخه…
شما گفتی چین بده من کی گفتم بد نیست؟
منم گفتم آمریکا هم دست کمی از چین نداره…
داداش اگه آزار جسم آدم بده که کومونیست ها انجام میدن و آدم کشی میکنن به قول خودت…
آزار روح که بدتره…
مثل همین کشور خودت…
که با جسم تو کاری نداره اما داره با روح و روانت بازی میکنه…
هر روز خبر فساد…
شغل نداری…
یه مسئول هر روز پیدا میشه که بهت توهین کنه…
هر روز پولدارا پولدار تر و فقیرا فقیرتر…
دولت داره از حریم خصوصی مردم اطلاعات میکشه بیرون…
تو آمریکا هم همچین وضعی فقط به طور حرفه‌ای ترش هست…
آمریکا هم کشور کثیفی هست و اگر نبود، روز به روز از محبوبیتش کم نمیشد جناب…

_V_

m.b
اره والا ادم ترجیح میده بمیره تا اینکه اینجوری روانشو ب *ا ببرن😐

mehrdad_ma

خوب مصیب یا مصطفی جان
آمریکا بده انگلیس و کانادا هم بدن
فقط بی زحمت به مسئولان کشور بگو یا یه نامه برای رائفی پور بنویس بگه فرزندانشون رو سر زمین کفار برگردانن بچه تو هتل های انگلیس نیارن دختر به خانوادههای شهید پرور آمریکایی ندن
برن چین خوووووووبه

نیما عرفانی

مصیب؟🙄🙇😂😅

m.b

بازم که حرف خودتو زدی…😂
چشم به مسئولین گوشزد میکنم که حرف شمارو گوش بدن و اطاعت کنن…😂
عزیزم مصیب کیه؟
مصیب خیلی وقته مرده تو این سایت…
خدا رحمتش کنه اونم یکی مثل تو یک دنده بود…😂

بیر

مهرداد!
خدا خیرت بده!! می دونستی خیلی مَردی؟
دلم خنک شد، می خواستم من بگم که تو گفتی، داشتم می ترکیدم!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)