حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در اندروید ۱۰ یا همان اندروید Q نمایشگر دستگاه با توجه به موقعیت چشم کاربر روشن می‌ماند

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | آپدیت اندروید ۱۰

در بتای چهارم اندروید Q قابلیتی به نام Screen Attention وجود دارد که با توجه به موقعیت چشم کاربر نمایشگر دستگاه را روشن نگه می‌دارد یا اجازه می‌دهد تا خاموش شود. در حقیقت در اندروید ۱۰ یا همان اندروید Q نمایشگر دستگاه با توجه به موقعیت چشم کاربر روشن می‌ماند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ویژگی  Screen Attention برای پایش چشم کاربر در اندروید ۱۰

ویژگی پایش چشم کاربر در اندروید ۱۰

ویژگی پایش چشم کاربر در اندروید ۱۰

آیا با قابلیت Smart Stay سامسونگ آشنا هستید؟ قابلیتی مخصوص گوشی‌های سامسونگ که باعث می‌شود وقتی به صفحه دستگاه نگاه می‌کنید، نمایشگر روشن بماند. اکنون به گزارش وبسایت XDA Developers، گوگل قابلیت مشابهی را در بتای چهارم اندروید Q به سیستم عامل خود اضافه کرده است.

این قابلیت که Screen Attention نام دارد با استفاده از دوربین جلوی دستگاه موقعیت چشم کاربر را ردیابی می‌کند. اگر نگاه کاربر به صفحه باشد، سیستم عامل نمایشگر را روشن نگه می‌دارد. اما اگر نگاه کاربر به جای دیگری به جز موبایل خود نگاه کند، تایمر عادی سیستم فعال شده و نمایشگر پس از مدت زمانی که توسط خود فرد مشخص شده خاموش می‌شود.

طبق مجموعه کدهایی که در بتای چهارم اندروید Q پیدا شده، Screen Attention قابلیتی محدود به خود دستگاه خواهد بود و چیزی برای سرورهای گوگل فرستاده نمی‌شود. گزینه مربوط به فعال‌سازی این قابلیت اندروید خالص در مسیر Settings > Display > Screen attention قرار دارد.

احتمالش بالاست که قابلیت Screen Attention ابتدا برای پیکسل ۴ منتشر شود و بعد با فاصله کوتاهی در اختیار سایر دستگاه‌های پیکسلی قرار بگیرد. فعلا صحبتی درباره تاریخ عرضه این ویژگی برای سایر دستگاه‌ها به میان نیامده است. نظر شما درباره این ویژگی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

ویژگی هایی که تو سامسونگ خز شده گوگل تازه داره میاره؟😑
اول مطلبو دیدم میخواستم بگم مگه قبلا وجود نداشت بعد الان فهمیدم گوگل نداشته

amer

ایول قابلیت خیلی خوبیه دمش گرم
همچنان منتظر این اپدیت گوگل عجیجم هستم

Amir galaxy

خاطرس🤣😂😂😂

_V_

😂

abolfazlbt

یکی از چیزایی که باید تو اندروید ۱۰ وجود داشته باشه حالت تاریک پویا هست که وقتی فعال میکنی تمام نرم افزارا تاریک شن نه فقط سیستم خود گوشیو رابط کاربری

Amin B3DA

فک نمیکنم سودی تو باطری داشته باشه. چون از یه طرف همیشه سنسور دوربین فعاله

Sajad

دوربین دائم فعال نیست. تایمر به شکل عادی زمان خاموش شدن صفحه رو محاسبه میکنه و در لحظات آخر دوربین فعال میشه و چشم کاربر رو چک میکنه. اگه کاربر در حال نگاه کردن به نمایشگر باشه که دوربین خاموش میشه و مجددا تایمر یه دوره زمانی دیگه رو میشماره. ولی اگر تمرکز کاربر روی صفحه نمایش نباشه، صفحه رو خاموش میکنه.

Amin B3DA

اها اگه اینجوریه خوبه. فک کردم همیشه نگاه میکنه و تا چشم برداشتیم تایمر شروع میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)