حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش تولید موبایل های سامسونگ در چین

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ کمتر از ۱۲ ماه پس از بستن یکی از کارخانه‌های خود در تیانجین، این بار می‌خواهد تولید گوشی‌های خود را در تنها کارخانه‌ی گوشی هوشمند در هویژو چین نیز کاهش دهد. طبق گزارش رویترز، یکی از دلایلی که این شرکت به این اقدام دست زده  این است که در مدت پنج سال گذشته در چین، سهم بازار گوشی‌های هوشمند سامسونگ از بیش از ۲۰ درصد به کمتر از ۱ درصد کاهش یافته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره کاهش تولید موبایل های سامسونگ در چین صحبت کنیم.

سامسونگ با شرکت‌های داخلی چین رقابت سختی دارد

ردمی کی ۲۰ پرو

ردمی کی ۲۰ پرو

سامسونگ مدت زمان بسیار زیادی در بازار تلفن‌های هوشمند چین فعالیت داشته و هم اکنون با چالش روبرو شده است. در واقع، حدود شش ماه پیش، این شرکت یکی از کارخانجات خود را در این کشور تعطیل کرد. در حال حاضر نیز با وجود اینکه این شرکت اذعان داشته که همه چیز کمی بهبود یافته اما تایید کرده است که تولیدات خود را در تنها کارخانه تولید گوشی هوشمند باقیمانده در چین کاهش می‌‌دهد.

سامسونگ در اوج دوران خود در سال 2013، 20 درصد از سهم بازار تمامی گوشی‌های هوشمند را در چین به خود اختصاص می‌داد. اما وقتی رقبای داخلی با حاشیه سود کمتر وارد میدان رقابت شدند، فروش این شرکت به سرعت شروع به کاهش کرد. در طی سال گذشته، سامسونگ در تلاش بود تا یک درصد سهم بازار را حفظ کند و در حالی که فروش گلکسی اس ۱۰ به بهبود این وضعیت کمک کرد اما به نظر می‌رسد فروش آن هنوز هم به سطح مورد نیاز شرکت نرسیده است.

پیش از این، کارخانه‌های این شرکت در چین به بازارهای محلی و بین المللی خدمت می‌کردند اما طی چند سال گذشته سامسونگ بخش اعظمی از تولید خود را به کشورهایی مانند هند انتقال داده و کارخانه‌های چینی را تنها برای تقاضای داخلی پوشش می‌دهد. به این ترتیب، این کاهش تولید نشان می‌دهد که استراتژی احیاء شرکت در این کشور چندان امیدبخش نیست.

در نهایت، باید منتظر ماند و دید که سامسونگ در ماه‌های بعد به چه صورتی به کار خود ادامه می‌دهد. به هر روی، این شرکت به شدت به فروش سری گلکسی A مطمئن است و امیدوار است که فروش این گوشی‌ها در ماه‌های آتی، افزایش فروش در چین را به دنبال داشته باشد. احتمالا عرضه‌ی گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پرو در کنار نسخه‎‌های 5G آن در ماه سپتامبر، رشد و فروش مناسب گوشی برای سامسونگ را به همراه داشته باشند.

سامسونگ می‌تواند در مقیاس بین‌المللی افزایش فروش چشمگیری داشته باشد

گلکسی ای ۲۰

گلکسی ای ۲۰

شاید سامسونگ هرگز نتواند مثل روزهای اول در چین عمل کند یا به دوران اوج خود بازگردد اما این غول کره جنوبی می‌تواند در طول ماه‌های آینده به فروش چشمگیری در سطح بین‌المللی دست یابد. طبق گفته‌ی برخی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران، رقیب چینی سامسونگ یعنی هواوی در سال جاری به دلیل تحریم تجاری آمریکا و عدم توانایی آن برای عرضه گوشی‌های هوشمند با سرویس‌های گوگل، فروش ۹۰ میلیونی فروش گوشی هوشمند را از دست می‌دهد.

این احتمال وجود دارد که کمپانی هواوی با انتشار یک جایگزین برای اندروید مانع از کاهش فروش زیاد گوشی‌های خود شود اما اگر نتواند این کار را انجام دهد سامسونگ از این وضعیت سود زیادی خواهد برد. در واقع، به لطف افزایش سهم بازار در اروپا و سایر بازارهای بین‌المللی، ممکن است تا پایان سال 2019، این شرکت بتواند 30 میلیون دستگاه بیشتر بفروشد.

در مجموع، افزایش سهم بازار به فروش 320 میلیون واحدی سامسونگ در پایان ماه دسامبر و پیشی گرفتن از اپل که در جایگاه دوم پرفروش‌ترین شرکت‌های گوشی هوشمند قرار دارد می‌انجامد. در همین سناریو، اپل می‌تواند 200 میلیون واحد گوشی عرضه کند. از سوی دیگر، هواوی ممکن است با فروش 180 میلیون واحدی به جایگاه سوم سقوط کند.

گلکسی ام ۴۰

گلکسی ام ۴۰

درباره‌ی سال‌های آینده، افزایش فروش گوشی سامسونگ ممکن است همچنان ادامه داشته باشد. یک تحلیلگر به نام کو معتقد است که اعتبار هواوی در سال جاری به خاطر اتفاقات اخیر لطمه زیادی خواهد خورد چرا که برخی از مصرف کنندگان ممکن است بار دیگر به این برند اعتماد نکنند. این شرکت همچنین با مشکل مهم عدم دسترسی به سرویس‌های آمریکایی روبرو است که نقطه عطف عمده فروش گوشی‌های هوشمند در سطح بین‌المللی به حساب می‌آید. همه اینها اساسا بدان معناست که اگر تحریم شرکت هواوی مدتها ادامه داشته باشد شرکت‌های رقیب مانند سامسونگ می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و  سهم بازار هوآوی را از آن خود کنند تا جایی که دیگر هواوی یک بازیگر بزرگ در بازار گوشی هوشمند نباشد.

نظر شما درباره این شرایط سامسونگ در بازار چین چیست؟ فکر می کنید ما هم مانند چین روزی بتوانیم دست برندهای خارجی را از بازارمان کوتاه کنیم؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ronin

وقتی خود چینیا همچین گوشیای پیشرو و عالی ای میزنن واقعا چرا مردمش باید سامسونگ با قیمت بالاتر بخرن
قابل پیشبینی بود

_V_

داش دیگه این کمپانیای به قول تو پیشرو نتونن تو کشور خودشون از سامسونگ به قول شما بنجل بزنن بالا باید برن بمیرن ک!

ronin

والا من نه اینجا نه هیچوقت به سامسونگ‌ بنجل نگفتم
لطفا حرف دهن‌ من نذار
ضمنا این خود شمایی که باعث نفرت اکثریت از سامسونگ شدید
مشکل خودتونو گردن کس دیگه نندازید

_V_

۱-پس منم که اینور اونور میرم میگم دامدونگ سامهنگ سامبمب بنجل تو پاچه فرو کن!
۲-ما کی موجب نفرت شدیم؟!
والا من به شخصه از روز اول که مطالب رو میخوندم فکر کنم دوران اس۸ یا اس۷ بود
اولین چیزی که دیدم چالتون نوب و پر رو و چرت و پرت گو بود که البته تک نفره در کنار کلی چرت ک پرت گوی سونی و اپل داشت بحث میکرد و البته یادم نمیاد اونموقع فنای چینی رو!منم اونموقع ی اک اینجا زدم ولی کامنت نداشتم رمز و اسم اکانتمم یادم رفت،،دوره ی نوت۹ دوباره اومدم ساین این کنم یادم رفته بود هرچی میزدمم پیام به جیمیلم نمیومد تا اینکه دیدم تو بخش اسپم کلی پیام اومده و بالاخره وارد شدم اینجا،،چون دیدم که چقدر مردم دارن چرت و پرت میگن و از رو باد معده حرف میزنن،جز اینه که یه سریتون تا من چیزی گفتم با ایموجی 😂🤣 حمله کردید یه سریتون انواع ترول و اینارو گفتید و یه سریتون منو فیک خطاب کردید؟!هرچی میگفتم به جای جواب دادن به هر بخشش اینجوری کردید،،بعد یه مدتم که چنتا دکل نورد از برندای دیگه اصلا بهتون اضافه شد حالا اسماشونو نگم
یا مثلا خود شما ب بنده میگی کارشناس با منطق تبلت به دست سامسونگ و بچه سال!آقا من اصلا پونزده سالمه حالا خوبه؟؟!
خب من رو هیچکدومتون جز اون ماشالا(ماشی) و چالتون(چوچول) و افسونگر(گیسوکمند کومو*یست) اسم گذاشتم؟مسخره کردم؟قبول دارم گاهی قصدا یه چیزایی رو میگفتم و بعد میفهمیدم اشتباهه ولی شماها دیگه شورشو در اوردید
توقع ندارید کسی که دیوایس سامسونگ جلو چشماشه وقتی میگید پنل بنفش!باتری منفجر شونده!بنجل!!!یا رابط کاربری چرت بیاد بگه اره شما راست میگید؟
جز اینه که همتون یا یه کاری سامسونگ میکنه دنبال یه چیز الکی ازشید؟
یا درباره سیاست های چینیا حرف میزنم میگید توهمی؟
یا همیشه دارید تهمت میزنید؟(یه نمونش بعضیاتون که میگفتید من از تحریم هواوی خوشحالم!)
یا اینکه هر وقت خبر بدی مستقیم یا غیر مستقیم درباره سام میاد الکی بدون فکر جبهه میگیرید(یه نمونش کمرا اندر اسکرین شیائومی و اومو که یکم فکر نکردید وقتی تنها تولید کننده های پنل شفاف سام و الجی و پاناسونیکن پس فکر کردید شیائومی و اوپو خودشون تلاش کردن پنل شفاف ساختن؟یا اینکه از این سه برند خریدن و یه پولی هم دادن که بذارن فعلا اینا بازارو گرم کنن؟هرچند الان بهم میگید باز سامسونگ کم اورد توجیه میکنی!ولی فکر نکن وقتی سونی حتی با اون عظمت به تکنولوژی نهایی و کامل پنل شفاف نرسیده شیائومی!بیاد اختراع کنه،،پس قطعا خریده)
این یه نمونش

میدونم کامنتم طولانی بود و البته حرف خیلی زیاد دارم برا گفتن ولی خب چون میدونم احتمالا یا نمیخونی یا اصلا مارو ارزش نمیدی یه جواب بدی دیگه انگشتمو الکی خسته نمیکنم

_V_

راستی من تو زو میت زیاد فعالیت ندارم و بیشتر به کامنتای کاربر theokoles و pedram اونجا جواب میدم که البته نمیدونم اسماشون اینجا چیه!یه چند نفرم اومدن گفتن تو تر نجی هم همینی و اینا لطفا اونایی که از این کارا میکنن مث من اونجا قابل شناسایی باشن ادم بفهمه با کی طرفه البته اگه با اکانت فیک نیستید و نمیترسید از بقیه(هرچند منو فیک میدونید😄)

ronin

جواب کامنت بالاییتون
شما مطمعن باشید تا زمانی که گارد نگیرید کسی نمیاد به سامسونگ چیزی بگه
کسی ام بی دلیل بیاد بگه بنجل و فلان مشکل از خودشه
والا ازنظر من اکثر برندا تو یه سطح هستن و هر کدوم به زمینه یکم بهتر هستن
اینکه شما میای میگی boe دزدی کرده فلان کرده که رو‌ هوا حرف میزنید
باعث اون واکنش تند نسبت به فولد یا هر مشکل که سامسونگ‌ دارع میشه
خود شما بارها به بقیه و من پشمک و فحش هایی که تو شان هیچکس نیست گفتید
من به شخصه جواب هیچکدومو ندادم و مهم نیست
ولی مطمعن باش تا زمانی که شما هرکسی از سامسونگ ایرادی میگیره پشمک خطاب میکنید و فحاشی میکنید باعث توهین به خود شما و نفرت از برند سامسونگ‌ میشه
به قول اقا عرفان هرجا اسم سامسونگ‌میاد شما چنان حضور فعالی دارید منتظرید یکی یه‌چیز بگه حمله کنید
در هر صورت موفق باشید

_V_

اوکی باشه من عذرخواهی میکنم!🙏

Amir galaxy

چین تولید کنندگان زیادی داره
هم ارزون داره
هم با کیفیت
هم تولید داخلی
معلومه فروش اونا زیاده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)