حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودرو هوندا e کامپکت الکتریکی دوربین را به جای آیینه بغل استفاده خواهد کرد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | خودرو

خودرو هوندا e کامپکت الکتریکی به صورت استاندارد از دوربین‌های کوچک به جای آینه‌های جانبی سنتی بهره خواهد برد که چنین قابلیتی باعث می‌شود میدان دید راننده به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

خودرو هوندا e کامپکت الکتریکی با دوربین به جای آیینه بغل

خودرو هوندا e کامپکت الکتریکی

خودرو هوندا e کامپکت الکتریکی

شرکت ژاپنی هوندا به صورت رسمی تایید کرد که خودرو هوندا e کامپکت الکتریکی به جای آینه‌های جانبی از دوربین بهره خواهد برد تا دید عقب مناسب‌تری در اختیار رانندگان قرار بگیرد. در گذشته چنین دوربین‌هایی در مدل‌های پیش‌تولید و نسخه‌های مفهومی دیده شده‌اند. در واقع در این خودروها به جای آینه جانبی از دوربین‌های ویدیویی استفاده می‌شود، اما نکته هیجان‌انگیز این است که شرکت هوندا قصد دارد به صورت استاندارد این قابلیت را در خودرو هوندا e کامپکت نصب کند. چنین اقدامی از سوی هوندا آن را به نخستین خودروساز ژاپنی تبدیل می‌کند که این سیستم را در چنین کلاسی ارائه می‌دهد.

در خودرو هوندا e کامپکت دوربین‌های کوچکی به جای آینه‌های جانبی قرار خواهند گرفت که به صورت زنده تصاویر پشت خودرو را در دو صفحه نمایش 6 اینچی که در دو طرف داشبورد قرار گرفته است به راننده نشان می‌دهد. شرکت هوندا در این خصوص عنوان کرد این صفحه‌های نمایش از طراحی ارگونومیکی بهره می‌برند تا برای راننده حس و دید طبیعی را به وجود آورند. هوندا از مزیت‌های استفاده از دوربین به جای آینه‌های جانبی به مواردی چون طراحی، ایمنی، آیرودینامیکی و رفاهی اشاره کرده است؛ از لحاظ طراحی بدون شک وجود چنین دوربین‌هایی ظاهری مدرن و ساده را به همراه هماهنگی میان ستون‌های A و دستگیره‌های در به وجود می‌آورد.

استفاده از دوربین به جای آینه‌های جانبی باعث می‌شود پهنای خودرو کاهش پیدا کند و حداکثر پهنای خودرو از فضای عرضی قوس چرخ‌ها بیشتر نخواهد بود. چنین عاملی باعث خواهد شد تا میدان دید راننده بهتر شده و درگ آیرودینامیکی نیز نسبت به آینه‌های سنتی تا حدود 90 درصد کاهش پیدا کند. همچنین این دوربین‌ها راندمان آیرودینامیکی خودرو را به دلیل سایز کوچکشان حدود 3.8 درصد افزایش می‌دهند. گفتنی است این دوربین‌های کوچک در صورت برخورد با باد، صدای کمتری را تولید خواهند کرد که این موضوع بر روی آرامش کابین نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نگاهی به هوندا ای کامپکت (Honda E Compact)

 

 

بر اساس ادعای شرکت خودروسازی هوندا این دوربین‌های جانبی با ایجاد حالت دید گسترده‌ برای رانندگان میدان دید مناسبی را ارائه می‌دهند که حدود 50 درصد از نقاط کور را کاهش خواهد داد. هنگامی که راننده قصد دارد خودرو را در حالت دنده عقب حرکت دهد خطوط هدایتگر در صفحه‌های نمایش ظاهر خواهند شد تا زاویه دوربین بهتره شده و دید عقب خودرو افزایش پیدا کند.

گالری تصاویر هوندا ای (Honda E)

همچنین چنین قابلیتی در شرایط آب‌وهوایی بد و در شب‌ها که میزان نور کاهش پیدا می‌کند بسیار مفید خواهند بود، این صفحه‌های نمایش حتی می‌توانند به صورت خودکار تنظیم شده و میدان دید بهتری را برای راننده فراهم کنند. طراحی دوربین‌های جانبی هوندا e کامپکت به گونه‌ای است که باعث می‌شود از آب‌گرفتگی لنزها جلوگیری شود که این مورد یکی از مشکلات بزرگ آینه‌های سنتی به شمار می‌رود.

نظر شما درباره این ایده چیست؟ فکر می کنید ایده دوربین به جای آیینه بغل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

عالیه فقط اولا یکم زمان میبره آدم عادت کنه بهش
دوما اگه تو ایران بیاد تنها راه دزدیده نشدنش اینه عین لوگو رولزرویس باشه وگرنه تا ماشین پارکه میدزدند دوربینارا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)