حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل macOS Catalina اپل رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

طی کنفرانس WWDC 2019 شرکت اپل از نسخه 10.15 سیستم عامل macOS رونمایی کرده و نام آن را macOS Catalina گذاشته است. به همراه قابلیت‌های جدید، آخرین نسخه سیستم عامل برنامه iTunes را کنار گذاشته و کاربرد آن به برنامه‌های دیگری انتقال یافته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن با هم صحبت کنیم.

سیستم عامل macOS Catalina

سیستم عامل macOS Catalina

سیستم عامل macOS Catalina

بجای اضافه کردن قابلیت‌های جدید به iTunes، احتمالا منطقی‌تر بوده که آنها را به برنامه‌های متفاوتی تزریق کنند ولی چنین امری ممکن است برای بعضی‌ها گیج کننده باشد. با این حال چنین کاربرانی با آخرین آپدیت تجربه‌ای انعطاف پذیرتر از iTunes را بدست خواهند آورد.

برنامه‌های جدیدی که برای جایگزینی با iTunes معرفی شده‌اند شامل Apple Podcasts، Apple Music و Apple TV هستند. البته این نرم‌افزارها جدید نیستند اما آخرین نسخه‌ها با قابلیت‌های بیشتری همراه خواهند شد. Podcast از یادگیری ماشین کمک می‌گیرد تا عملیات جست و جو را آسان‌تر کند. برنامه TV نیز حالا از ویدیوهای 4K HDR و محتوای Atmos پشتیبانی می‌کند.

macOS Catalina ابزار جدیدی به نام Sidecar ایجاد کرده که به کاربران اجازه می‌دهد از iPad خود به عنوان صفحه نمایش ثانویه برای Mac یا MacBook استفاده کنند. این ابزار به شکل بی‌سیم نیز کار می‌کند و همچنین اجازه می‌دهد که از تبلت خود به عنوان یک کنترلر لمسی برای Mac بهره ببرید. اگر شما نیاز به یک نمایشگر کوچک ثانویه داشته باشید این برنامه برای شما ساخته شده است.

قابلیت جدید دیگری که معرفی شده Voice Control است. همانطور که از نام آن پیداست به شما اجازه می‌دهد از فرمان‌های صوتی برای کنترل دستگاه خود استفاده کنید. با اینکه macOS از Siri پشتیبانی می‌کرده اما Voice Control به شما قدرت کنترل عمیق‌تری را اعطا می‌کند. به علاوه قدرت پردازشی دستگاه برای این منظور در نظر گرفته شده، تمام پردازش صدای شما توسط خود دستگاه انجام می‌گیرد که دیگر نیازی نیست نگران مشکلات حریم شخصی خود باشید. همچنین با Screen Time جدید تمام گراف‌های فعالیت شما بین دستگاه‌های مختلف با یکدیگر همگام سازی می‌شوند.

به غیر از این قابلیت‌ها، نرم‌افزار جدید دیگری با نام Find My ایجاد شده که به سادگی ترکیب Find My iPhone و Find My Friends است. نکته جالب آن اما تبدیل کردن دستگاه اپلی شما به یک فرستنده بوده و اجازه می‌دهد تا آنها به مخابره ادامه دهند تا توسط یک دستگاه دیگر شناسایی شده و شما می‌توانید حتی در زمانیکه دستگاه شما به اینترنت دسترسی ندارد آن را پیدا کنید. با اضافه شدن چند قابلیت جدید macOS Catalina برای عرضه در پاییز در نظر گرفته شده، باید ببینیم کاربرانی که به برنامه‌های قدیمی اپل روی سیستم عامل دسکتاپ این شرکت عادت داشتند چه واکنشی نسبت به Catalina خواهند داشت.

شما مک بوک دارید؟ نظر شما درباره نسخه جدید سیستم عامل مک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

ایول به این میگن سیستم
انشا…بر اساس خبرها و شایعات شاهد رونمایی اختصاصی سونی هم باید باشیم

Ashiba

آقای عطایی لپتاپ های Dell xps های جدید معرفی شدن؟؟؟
تو یوتیوب دیدم کلیپش میخوام ببینم درسته اگه درسته بی زحمت یه پست برا معرفیش کار کنین ممنون میشم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)