حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro): با من عکاسی کن

سه روز پیش بود که در ترنجی با هم نگاه اولیه به هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) را داشتیم و پس از آن آنباکسینگ هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) را دیدیم. امشب اما می خواهیم در ترنجی نگاهی عمیق تر به هواوی پی ۳۰ پرو داشته باشیم، دستگاهی که شاید در توصیف آن همین بس که گویی فریاد می زند: “با من عکاسی کن”. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مقدمه

نمایشگر اولد هواوی پی ۳۰ پرو

اگر از علاقه مندان به دنیای فناوری باشید و وقتی به شما می گوییم هواوی پی ۹ به یاد بیاورید که اولین موبایل دارای دوربین دوگانه (پس از اچ تی سی وان ام ۸) بود و پای لایکا را به دنیای موبایل باز کرد؛ حتما می دانید که پی ۱۰ با پیشرفت ویژه در کیفیت عکاسی، پی ۲۰ پرو با دوربین سه گانه و حالا پی ۳۰ پرو با دوربین چهارگانه می خواهند یک نام برجسته در زمینه عکاسی موبایل باشند.

هواوی پی ۳۰ پرو را نباید با موبایل های دارای دوربین سه گانه یا حتی دوربین چهارگانه مقایسه کرد، فناوری اپتیکی به کار رفته در مجموعه دوربین چهارگانه Huawei P30 Pro کاملا یکتا و بدون اغراق، بی همتا هستند.

همانطور که در نگاه نزدیک به هواوی پی ۳۰ پرو گفتیم، این را هرگز از یاد نبرید که پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۱۹ هواوی فقط متمرکز بر دوربین نیست بلکه این شرکت چینی به خوبی می داند که در این بازار رقابتی اگر می خواهید موبایلی را با قیمت پریمیوم به فروش برسانید باید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشید.

به صورت خلاصه می توانم بگویم که هواوی پی ۳۰ پرو در تمام جواب می تواند یک دستگاه تحسین شده باشد و در هیچ زمینه ای نمی توان توصیفی به جز “خیلی خوب” برای آن عنوان کرد. البته تمام این نکات مثبت دلیل نمی شود که Huawei P30 Pro را بتوان بی نقص نامید. در ادامه به صورت بخش به بخش درباره فاکتورهای مهم هواوی پی ۳۰ پرو صحبت می کنیم و آن را به چالش می کشیم، با ترنجی همراه باشید.

طراحی هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو

طراحی موبایل ها در بازه زمانی که قرار داریم بسیار شبیه به هم شده است و به سختی می توان بین موبایل های مختلف تمایز قائل شد. در این بین خیل عظیمی از “دنباله رو” ها وجود دارند که می خواهند صرف شباهت با مدل های معتبرتر فروش داشته باشند. هواوی از شرکت هایی است که در خانواده پرچمدارهای خود همواره تلاش کرده تا طراحی یکتا ارایه کند و این بسیار ارزشمند است.

طراحی هواوی پی ۳۰ پرو را دوست دارم با عبارت “یکتا” توصیف کنم و برای اینکه این موضوع برای شما بهتر جا بیفتد ابتدا باید یک موضوع را با هم صاف کنیم. اینکه مثلا شبیه بودن لبه پایین موبایل های مخلتف به آیفون ها لزوما به معنی کپی طراحی نیست، نمایشگر دو لبه خمیده لزوما به معنی ندیدن دیگر المان های طراحی نباید باشد و همینطور مثلا قطره ای شدن ناچ لزوما به معنی پیرو طراحی رقبا بودن را معنی نمی دهد.

اینکه شما وقتی هواوی پی ۳۰ پرو را می بینید، متوجه می شوید این یک موبایل هواوی است یعنی اصالت و اینکه با یک نگاه به دستگاه می توانید بگویید این هواوی پی ۳۰ پرو است یعنی طراحی یکتا.

هواوی پی ۳۰ پرو یکی از ارگونومیک‌ترین طراحی ها را دارد که در عین حال زیبا و مقاوم هم هست، البته همانطور که بالاتر گفتیم این به معنی بی‌نقص بودن طراحی هم نیست. از آنجا که ما در حال نقد و بررسی هواوی پی ۳۰ پرو هستیم پس بد نیست که ابتدا انتقادها را مرور کنیم.

قاب دوربین هواوی پی ۳۰ پرو برجسته است و این سبب می شود وقتی موبایل شما بدون قاب روی میز است، تسلط کامل برای بازی یا تایپ کردن نداشته باشید. این بزرگترین انتقادی است که در بخش طراحی می توان به P30 پرو وارد دانست که البته اگر اهل استفاده از قاب باشید کافی است قاب شفاف پلاستیکی درون جعبه دستگاه را استفاده کنید و پرونده این ایراد را در ذهن خود ببندید.

ضخامت و وزن هواوی پی ۳۰ پرو یکی از اپتیموم‌ترین ها در بین رقباست و از این بابت باید به هواوی تبریک گفت. جای دادن یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری در یک دستگاه ۶.۵ اینچی (دقیقا ۶.۴۷ اینچ) به وزن ۱۹۲ گرم یک مهندسی پیچیده نیاز دارد.

همچنین ضخامت ۸.۴ میلی متری برای دستگاهی که یک دوربین پریسکوپی با ۵ برابر زوم اپتیکال دارد و البته توانایی شارژ وایرلس دوطرفه را دارد نیز یک دستاورد قابل توجه به شما می رود. علاوه بر آن به دلیل دو لبه خمیده بودن دستگاه و خمیده بودن قاب پشتی، ضخامتی که شما در دست حس می کنید بسیار کمتر از عدد یاد شده است. بدون شک نمی توان از این نما منکر شباهت طراحی هواوی پی ۳۰ پرو با پرچمداران سامسونگ شد اما همانطور که گفتیم، این یک موضوع منفی تلقی نمی شود.

البته هواوی تلاش کرده تا با تقریبا مسطح کردن لبه های بالا و پایین هواوی پی ۳۰ پرو از این شباهت بکاهد و ظاهر کلی دستگاه یا یکتا و قابل تمایز با دستگاه های رقیب کند. طراحی و قرار گرفتن خطوط آنتن روی لبه پایین و لبه بالا کاملا متقارن است که اینجا جا دارد یک اشاره به خطوط آنتن نامتقارن آیفون Xs مکس داشته باشیم!

هواوی پی ۳۰ پرو با رنگ های جذابی ارایه می شود. رنگ آرورا یا شفق قطبی در ترنجی برای بررسی حضور داشت و در این مدت ۱۰ روزه که مشغول بررسی دستگاه بودم تقریبا کسی را ندیدم که از دیدن این رنگ لذت نبرده باشد و تبدیل یک نکته برجسته در ذهن او نشده باشد. هواوی تقریبا همان کاری را کرد که نوکیا و بعدها مایکروسافت سعی داشت بکند، “به موبایل ها رنگ بدهد” و حالا می بینیم که هواوی توانسته این مهم را تا جایی پیش ببرد که رقبا نیز برای پاسخگویی به سلایق مشتری به این سو بیایند.

هواوی P30 پرو همچنین مقاومت خوبی دارد و در مقابل آب و خاک گواهی IP68 را دریافت کرده تا همانند نماینده های دیگر رقبا بتواند اینجا سربلند باشد. شیشه به کار رفته در هواوی پی ۳۰ پرو گوریلا گلس نیست اما شیشه گرمادیده مقاوم است که می تواند موبایل شما را از خط و خش محافظت کند.

نمایشگر هواوی P30 پرو

نمایشگر هواوی پی ۳۰ پرو

نمایشگر هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی در پی ۳۰ پرو یک نمایشگر OLED دو لبه خمیده FHD+ استفاده کرده که استاندارد HDR10 را هم پشتیبانی می کند. شاید به دلیل FDH+ بودن رزلوشن این پنل ۶.۵ اینچی کمی سرخورده شوید اما حقیقت این است که کیفیت این نمایشگر آنقدر دلپذیر هست که این فاکتور را کمتر در نظر بگیرید. در حقیقت تصویر هواوی پی ۳۰ پرو با اینکه بسیار شارپ است اما در مقابل رقبایی مانند گلکسی اس ۱۰ که رزلوشن نمایشگر بالاتری دارند، در این زمینه عقب می افتد.

روشنایی پنل نمایشگر هواوی پی ۳۰ پرو بسیار دلچسب است و در قضای بیرونی نیز مشکلی از بابت مرور آن ندارید. هواوی توانسته بین غلظت و دقت رنگ نیز بالانس خوبی برقرار کند تا خروجی که شما می بینید همان چیزی باشد که می پسندید. همچنین هواوی به صورت پویا روشنایی و غلظت رنگ را بر اساس محتوای در حال نمایش تنظیم می کند. زاویه دید پنل OLED هواوی پی ۳۰ پرو یکی از نمونه برتر بازار است و نمی توان ایرادی از آن گرفت.

پنل نمایشگر هواوی پی ۳۰ پرو اما یک پنل عادی نیست و از خیلی جهات یک پنل پیشرو به شمار می رود. همانطور که در نگاه نزدیک به این دستگاه گفتیم، هواوی پی ۳۰ پرو حسگر اثرانگشت و بلندگوی مکالمه را به زیر نمایشگر برده تا تنها زائده نمایشگر یک دوربین سلفی کوچک در ناچ قطره ای باشد.

به لطف بهینه سازی های هواوی پی ۳۰ پرو در بخش نرم افزار و سخت افزار شاهد ویژگی نمایشگر همیشه روشن یا همان Always On Display نیز هستیم که یک ویژگی حیاتی برای من به شمار می رود. البته جای انتقاد وجود دارد که هواوی می تواند این بخش را خیلی بهتر توسعه بدهد.

در پایان نکته قابل ذکر دیگری که برای نمایشگر هواوی P30 پرو می توانم بگویم، پوشش دودی طوری است که هنگام خاموش بودن نمایشگر، تمایز بین حاشیه ناچیز نمایشگر با پنل را بسیار سخت می کند و این خوب است اما در همین حال دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ پرو تقریبا از هر زاویه ای شبیه به یک مروارید زیر نمایشگر می درخشد و این می تواند هم جالب باشد هم نه!

رابط کاربری Huawei P30 Pro

هواوی پی ۳۰ پرو بدون شک با اندروید ۹ ارایه شده و رابط کاربری جدید هواوی EMUI 9.1 برای اولین بار با این دستگاه ارایه شد. هواوی تمام تلاش خود را دارد تا به انتقادها نسبت به رابط کاربری خود پاسخ بدهد و تا حد زیادی در این راستا موفق شده است. بیشتر این انتقادها به ظاهر رابط کاربری و آیکون ها بوده که هواوی تلاش خوبی برای برطرف کردن آن را دارد. البته همین جا باید انتقاد کنم که چرا هواوی اجازه استفاده از لانچر توسعه دهنده ثالث را نمی دهد!

رابط کاربری EMUI 9.1 در ادامه رابط کاربری EMUI 9.0 یکی از پیشروترین رابط کاربری های اندروید برای یکپارچه کردن صحیح ژست های لمسی اندروید ۹ است و این موضوع در میت ۲۰ پرو بسیار برای من لذت بخش بود و حالا در پی ۳۰ پرو دوباره از دیدن آن خرسندم.

بهینه سازی هواوی در جهت عملکرد هواوی پی ۳۰ پرو یک ویژگی قابل لمس اما غیر قابل دیدن است که به مرور و با مقایسه عملکرد این دستگاه با دیگر رقبا می توانید آن متوجه شوید. برنامه ها سریع بسته یا باز می شوند، جا به جا شدن بین برنامه و بازی ها بدون هیچ مشکلی صورت می گیرد و هواوی در این زمینه به خوبی از هوش مصنوعی کمک گرفته است تا منابع حافظه رم را مدیریت کند.

نرم افزارهای پیش فرض هواوی در EMUI 9.1 بسیار خوب می توانند اکثر جوانب نیاز کاربران را پاسخگو باشند و دلیلی برای نصب نرم افزار جانبی نباشد. به صورت کلی می تواند بگویم اگر هواوی در بخش ظاهر رابط کاربری بتواند پیشرفت بهتری کند، رابط کاربری EMUI یکی از بهترین رابط کاربری های اندروید از نظر قابلیت ها و امکانات شخصی سازی باشد.

دوربین هواوی پی 30 پرو

می رسیم به بخشی که در هواوی پی ۳۰ پرو مورد توجه‌ترین ویژگی است و خیلی از کاربران دقیقا به همین دلیل آن را خواهند خرید. من همینجا وعده یک بررسی تخصصی ویژه روی دوربین هواوی پی ۳۰ پرو را به شما می دهم که تمرکز مناسبی روی تمام جوانب و توانایی های دوربین چهارگانه و دوربین سلفی تکی داشته باشم و اینجا قرار است کلیت توانایی دستگاه را مرور کنیم.

هواوی P30 پرو به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده که آن را به اولین گوشی هوشمند هواوی مجهز به این ویژگی تبدیل می کند. دوربین اصلی این محصول دارای سنسورهای 40، 20، 8 مگاپیکسلی و ToF است. سنسور 40 مگاپیکسلی به صورت RYYB توسعه یافته که 40 درصد نور بیشتری جذب می کند. سنسور 8 مگاپیکسلی این دوربین به صورت پریسکوپی در نظر گرفته شده که قابلیت زوم بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در جلوی این گوشی هوشمند یک سنسور 32 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی به چشم می خورد.

همانطور که خواندیم، دوربین هواوی پی ۳۰ پرو را باید دارای عنوان “نوآورترین” بخش این دستگاه دانست که البته اگر بگوییم این لقب را می تواند در بین تمام موبایل های هم رده و هم دوره خود هم داشته باشد، بیراه نگفته ایم.

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

مجموعه اپتیکی دوربین هواوی پی ۳۰ پرو بازه ۱۶ تا ۱۲۵ میلی متر را پوشش می دهد

دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ به شما بازه اپتیکی می دهد که شاید حتی لنزهای تله-واید DSLR ها هم پیدا نکنید. اگر اهل عکاسی باشید و کمی درباره لنزها بدانید همین جمله برای ایمان آوردن شما به هواوی پی ۳۰ پرو کفایت می کند: “مجموعه اپتیکی دوربین هواوی پی ۳۰ پرو بازه ۱۶ تا ۱۲۵ میلی متر با پوشش می دهد”.

به این ترتیب شما چه بخواهید زاویه دید فوق عریض بگیرید و چه بخواهید زوم اپتیکال ۵ برابری داشته باشید، کاملا دستتان باز است. همه چیز به اینجا محدود نمی شود و به لطف پردازش های نرم افزار شما از کلوزآپ ۲ سانتی متری تا زوم ۵۰ برابر دیجیتال را روی هواوی پی ۳۰ پرو می توانید داشته باشید که این به ما می گوید تقریبا هیچ مرزی از باب بعد مکان در عکاسی موبایلی با هواوی P30 پرو وجود ندارد.

نوآوری ویژه هواوی پی ۳۰ پرو در بخش حسگر تصویر این است که چینش سنتی RGB را به RYB تغییر داده و به لطف فناوری ادغام پیکسل ها، هر چهار پیکسل RYYB می توانند با ادغام شده و یک پیکسل را تشکیل بدهند تا داده های بیشتر را ثبت کنند. به این ترتیب نور بیشتری دریافت شده و عکاسی هواوی پی ۳۰ پرو در شرایط نوری ضعیف بسیار قدرتمند خواهد شد. این ها را در کنار پشتیبانی از ISO409600 بگذارید تا دیگر عکاسی در شرایط نوری ضعیف هیچ مشکلی نباشد.

علاوه همه این ویژگی های سخت افزاری، هواوی در بخش نرم افزاری و پردازش تصویر بسیار عالی ظاهر شده که این را در میت ۲۰ پرو نیز شاهد بودیم. لرزشگیر هوش مصنوعی بخشی است که من واقعا آن را دوست دارم و می توانم بگویم نقطه قوت اصلی عکاسی در شب و البته عکاسی HDR در روز برای هواوی پی ۳۰ پرو است.

در ادامه با هم چند تصویر که با هواوی پی ۳۰ پرو ثبت شده اند را می بینیم:

هواوی پی ۳۰ پرو نه تنها دوربین عکاسی بسیار قابلی است، بلکه در بخش فیلم برداری نیز علاوه بر کیفیت فوق العاده خود، افکت های بر مبنای هوش مصنوعی و شناسایی سوژه را ارایه می کند که برای مثال می توانید فیلم برداری بوکه کنید یا تمام پس زمینه را به جز سوژه سیاه و سفید کنید. انتقادی که در بخش فیلم برداری هواوی پی ۳۰ پرو می توان وارد دانست، زاویه دید محدود در هنگام فیلم برداری نسبت به عکاسی است.

به صورت کلی باید توجه داشته باشید که شما به چه شخصیت عکسی عادت دارید. هواوی در پردازش تصویر شخصیت خود را دارد که با خروجی گوگل، سامسونگ و اپل متفاوت است. با علم به این موضوع باید بدانید که خروجی هواوی پی ۳۰ پرو عموما جز کم ایرادترین و دلپذیرترین تصاویری است که ثبت می شود.

سخت افزار هواوی پی سی پرو

 

اگر علاقه مند به بنچمارک ها باشید باید اعداد و ارقام زیر را با شما به اشتراک بگذارم، جایی که عملکرد مناسب کایرین ۹۸۰ را شاهد هستیم. مشخصا نمی توان گفت هواوی پی ۳۰ پرو بهترین بنچمارک های بازار را دارد اما هواوی در سری میت همواره جدیدترین سخت افزار پردازشی خود را استفاده می کند و در خانواده هواوی پی بیشتر به ارتقا سخت افزار عکاسی می پردازد.

علاوه بر این مشخصات سخت افزاری که مربوط چیپست دستگاه می شود، سخت افزار هواوی پی ۳۰ پرو در زمینه های دیگر نیز می تواند شگفت انگیز ظاهر شود. برای مثال سرعت شارژ شدن هواوی پی ۳۰ پرو موردی است که شخصا خیلی به آن ارادت دارم و به نظر من باید همه دستگاه های دیگر نیز این را داشته باشند.

آنباکسینگ هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro)

آنباکسینگ هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro)

هواوی پی ۳۰ پرو به لطف شاٰزژر ۴۰ واتی خود می تواند در مدت ۳۰ دقیقه تا ۷۸ درصد شارژ شود. همچنین عمر باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری هواوی پی ۳۰ پرو به شما این اطمینان را می دهد که اگر یک کاربر پرمصرف همیشه متصل هستید یک روز کاری، یعنی از صبح تا عصر را به خوبی و بدون نگرانی پشت سربگذارید و اگر یک کاربر عادی باشید تا ۱.۵ روز به راحتی همراه شما خواهد بود.

در بخش سخت افزار دوست دارم به بلندگوی هواوی پی ۳۰ پرو نیز اشاره کنم که به دلیل کوچکتر شدن ناچ و حذف بلندگوی مکالمه حالا یک بلندگوی تکی در لبه پایین است. این سبب می شود که هواوی پی ۳۰ پرو از نظر بلندگوی اصلی برترین دستگاه بازار نباشد اما جز گزینه های خیلی خوب قرار بگیرد.

هندزفری هواوی پی ۳۰ پرو با پورت Type C ارایه می شود که کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. این هندزفری از نوع پلاستیک سخت است و اگر مثل من با این نوع هندزفری ها به صورت کلی، مشکل داشته باشید؛ شاید تجربه صوتی خوبی از این بابت نداشته باشید اما کیفیت صدا به صورت مشخص، یکی از بهترین های زمینه خود است. برای مقایسه می توانم بگویم هندزفری AKG گلکسی اس ۱۰ پلاس را کاملا به این هندزفری ترجیح می دهم و دلیل این ترجیح بیشتر مربوط به جنس هندزفری است.

جمع بندی

هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) یک پرچمدار نوآور و جسور است که این روزها در بازار تکراری موبایل های هوشمند بسیار کم نظیر ظاهر شده و نقش قابل توجهی در گسترده کردن مرزهای فناوری دارد. همانطور که در بخش های مختلف اشاره کردیم این دستگاه بسیار خوب عمل می کند. نظر شما درباره هواوی پی ۳۰ پرو چیست؟ آن را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohsenHiradian

بنظرم تحریم هواوی به ضرر تمام مصرف کننده های تکنولوژی هست چون دیگه رقابت چندانی وجود نداره قیمت گزاری ها بالا میره و تنها برنده این ماجرا شرکت های دیگه هستن امیدوارم هواوی بتونه ازین مشکلات سربلند بیرون بیاد

Amir galaxy

ممنوووون.

نیما عرفانی

سپاس فراوان
خسته نباشی س.ینا جان

Peiman

اصلاااااا دوست ندارم هواوی از بازار موبایل خارج بشه یا چند سال به خاطر تحریم ها عقب بیفته . پرچمداراش هر سال دارن جذاب تر میشن

Milad7

بعد از مدت ها برای شروع بررسی خوبی بود 👌

علی شیخ زاده

ممنون خسته نباشید.
ای کاش حالت شب این گوشی رو بررسی کنید

امیرحسین ملکی

خسته نباشید سینا جان بررسی عالی بود
فقط تو قسمت ISO دوربین 409600 هست اگر اشتباه نکنم
به خود گوشی هم فقط مشکلات بلندگوی استریو، عدم نمایش دقت کافی رنگ در نور مناسب در عکاسی و یه مقدار هم رابط کاربری وارده

Pouya

خسته نباشید امیدوارم ادامه پیدا کنه بررسی ها😁🙏

nima.1987

بعد چالتون احمق میاد میگه هواوی متقلب 😑😶

RS.R

😂😂😂😂😂😂👌👌👌👌👌

ahmad

بعد از مدت ها بلاخره یه بررسی دیدیم ادامه بدید اقای ع طایی

_V_

اقای ع طایی یه جوری گفتید ” جا دادن باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر در یک دستگاه با اندازه ۶.۵ اینچ و وزن۱۹۲ گرم مهندسی پیچیده نیاز دارد”
پس سامسونگی که “باتری ۴۱۰۰ میلی آمپری رو تو بدنه کوچیکتر با وزن ۱۷۵ گرم جا داده” نابود کرده همه مهندس هارو؟
🤔🤔😂

نیما عرفانی

طول پی ۳ پرو ۱ میلی متر از إس ۱۰ پلاس بیشتره اما عرضش ۱ میلی متر کمتره. ضخامتش هم حدود ۱ و نیم میلی متر بیشتره .
میت ۲۰ پرو با إس ۱۰ پلاس طول یکسان داره اما عرضش ۲ میل کمتره، ضخامت هم ۱ میل بیشتره .
وزن کمتر إس ۱۰ پلاس هم به جهت حجم باطری کمتر و ضخامت کمتر هستش.
٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫
تو هر زمینه ای بخوای رو سامسونگ مانور بدی در باطری به هیچ عنوان جلو برندهای چینی به ویژه هواوی سابقه ی خوبی نداشته، چه کیفی چه کمی.
زمانی که هواوی رو میت ۷ (۵ سال پیش ) باطری ۴۰۰۰ میلی آمپر میذاشت برند مورد علاقه‌ی شما تو باطری ۳۰۰۰ میلی آمپر و ۲۶۰۰ میلی آمپر مونده بود.
از نظر باطری لایف و سرعت شارژ هم پی ۳۰ پرو و میت ۲۰ پرو جزو بهترین ها هستن و این ادعا بارها در عمل ثابت شده چه بسا در مورد میت ۲۰ پرو ، خودم به شخصه تجربش کردم .
من نمیدونم این پست چه ربطی به سامسونگ داشت که اسمشو اوردی!هر دلیلی داشته قطعاً برای شما خوشایند نبوده.

_V_

اقای عرفانی این صحبت های بیخودی برای چیه!کی درباره عمر باتری حرف زد!
من دارم میگم اس۱۰ با سایز و ضخامت کمتر و وزن کمتر باتریش ۱۰۰ میلی آمپر کمتره
این وسط میت۷ چی بود
اونموقع که میت ۷ باتری ۴۱۰۰ لیتیوم پلیمری چرت با عمر ۶۷ ساعت استفاده کرده بود بدون هیچ تکنولوژی سامسونگ داشت تو اس۶ باتری لیتیوم یونی ۲۵۵۰ میلی آمپری با ۷۳ ساعت عمر باتری استفاده میکرد به علاوه شارژ سریع و وایرلس 😂
چیپست ۱۴ نانومتری با یه طراحی سسکی استفاده کرده بود برند محبوب شما با اون طراحی چرت و چیپست ۲۸ نانومتری داشت مانور میداد

همین الانشم با اینکه سامسونگ چیپست ۸ نانومتری استفاده کرده و باتری ۱۰۰ میلی آمپر کمتری داره و رزولوشن بیشتری داره فاصله چندانی با پی۳۰ پرو نداره حالا دیگه چه برسه نسخه اسنپ هم بخری که البته چون ویدیویی ندیدم از رویارویی مستقیم اسنپ و پی۳۰ پرو برا همین نظری نمیدم!

در خصوص اینکه سامسونگ داره تو پرچمدار سال ۲۰۱۹ و ده سالگی سری اس هنوز شارژر با توان شارژر اس۶ رو استفاده میکنه باید بگم واقعا نکته منفییه و البته ممکنه مسائل نوت ۷ تاثیر داشته باشه

دلیل اینکه اسم سامسونگ رو اوردم این بود که با اون شرایطی که ذکر کردم،، و این نوع واکنش اقای ع طایی به پی۳۰ پرو پس اگه اس۱۰ پلاس بود حتما خدای نکرده سکته رو زده بودن

همینکه اس۱۰ پلاس با اون محتویات و باتری صد میلی آمپر کمتر تازه با وجود جک هدفون از ضخامت و وزن کمتری برخورداره خودش یه مزیته(نکنه میخواید بگید اینم مزیت نیست حتما و تو عمل و دنیای واقعی کاربر دنبال این نیست کدوم گوشی خوش دست تره😅(مث داستان سری جدید پنل های سامسونگ که با تکنولوژی جدیدی ساخته میشن و در برابر هر توع حرارتی مقاومن و شما اونو برتری حساب نمیکنی!))
در کل باید بگم درسته خیلیا به من میگن ترول(شک نکنید خودشون هم اکثرا هستن) شاید هم خودم گاهی از روی عمد ترول بازی کرده باشم ولی دیگه قرار نیست چون کسی به شما نمیگه ترول و بنده هم با کلماتی مث اقا و جناب با شما حرف میزنم فکر کنید هرچی میگید درسته و من یه ترولم که هرچی میگم چرت محضه و این داستانا!

لطفا میری از جی اس ام آرنا برای جواب دادن من مشخصات گوشیای چن سال پیشو میبینی عمر باتریشونم نگا کن

از لحاظ عمر باتری سری اسنپدراگو

_V_

این خط اخر که ناقصه اشتب افتاده

_V_

آقای عطایی دوست داشتید این طرح پیکسل ۴ رو پوشش بدید
https://www.instagram.com/p/ByMpPkvgvUY/?igshid=13y76j0jvxqfr

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)