حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید باور نکنید که ۲۵٪ از رمز موبایل های دنیا این رمزهای فوق العاده پیش‌پاافتاده اند

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | امنیت

شاید بد نباشد که بدانید بیش از ۲۵ درصد گوشی‌های تلفن همراه در جهان به دلیل استفاده کاربران آنها از ۲۵ رمزی که در این مطلب به عنوان «لیست پراستفاده‌ترین رمزهای گوشی در جهان» مشاهده می‌کنید به راحتی قابل بازکردن و قفل‌گشائی هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینید رمز موبایل شما در این لیست وجود دارد یا نه!

همانطور که گفتیم شاید باور نکنید که ۲۵٪ از رمز موبایل های دنیا این رمزهای فوق العاده پیش‌پاافتاده اند. تارا ویلر یکی از کارشناسان موسسه امنیتی SANS که یکی از بزرگترین سازمان‌های امنیت سایبری در جهان است، لیستی از پراستفاده‌ترین رمز گوشی های مورد استفاده کاربران تلفن همراه در جهان به اشتراک گذاشته است که در تحقیقات این موسسه به دست آمده است.

برخی از رمز گوشی های استفاده شده در این لیست تعجب‌آور نیست، اما برخی رمز عبورهای ترکیبی و چندگانه در میان آنها وجود دارد که شخصا انتظار حضور آنها را نداشتم!

این به این معنی است که از هر چهار گوشی تلفن همراه در جهان که با این 20 پسورد آنها را امتحان کنید، قفل یکی از آنها به احتمال فراوان با یکی از این پسوردها باز خواهد شد! لیست پراستفاده‌ترین پسوردهای گوشی تلفن همراه در جهان شامل پسوردهای زیر است.

لیست پراستفاده‌ترین رمز تلفن همراه در جهان

1234
1111
0000
1212
7777
1004
2000
4444
2222
6969
9999
3333
5555
6666
1122
1313
8888
4321
2001
1010

اگر رمز گوشی شما نیز در این لیست حضور دارد بهتر است هرچه سریعتر نسبت به تغییر آن اقدام کنید و ترجیحا آن را به یک پسورد شش رقمی تغییر بدهید که حدس زدن آن با توجه به روش‌های نرم‌افزاری معمول سخت‌تر و زمان‌برتر خواهد بود.

آموزش تغییر رمز گوشی iOS و اندروید

در آیفون برای تغییر پسورد گوشی خود کافیست به تنظیمات رفته و به سراغ بخش Face ID & Passcode پس از آن به دنبال Change Passcode باشید و با باز کردن آن ابتدا رمز قدیمی یا همان رمز فعلی خود را وارد کنید و پس از آن رمز جدید خود را وارد و کار را تمام کنید.

در اندروید نیز کافیست در تنظیمات گوشی خود به سراغ بخش Security بروید و با توجه به رابط کاربری گوشی خود به دنبال بخش تغییر رمز عبور قفل صفحه نمایش بگردید.

شما از چه راهی برای محافظت از داده های خود استفاده می کنید؟ به درجه سختی رمز خود توجه دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

خخ😂۱۱۱۱

mehrdad_ma

خوبیه ۱۱۰۰ من تو این رمزها نیست 😂

_V_

😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)