حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حالت دسکتاپ اندروید ۱۰ یا اندروید کیو (Android Q) رابط و تجربه کاربری بسیار جذابی دارد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | آپدیت اندروید ۱۰، تماشا کنید

دو هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم اندروید Q اولین نسخه اندروید است که به‌صورت داخلی از حالت دسکتاپ پشتیبانی می‌کند و در این زمینه می‌توانیم مثلا به مشخصه DeX سامسونگ اشاره کنیم که در برخی از گوشی‌های اخیر سامسونگ دیده می‌شود. با این حال، در نسخه‌های بتا اندروید Q هنوز این قابلیت به‌صورت کامل ارائه نشده و فقط شاهد امکانات ابتدایی بوده‌ایم. حالا می بینیم که حالت دسکتاپ اندروید ۱۰ یا اندروید کیو (Android Q) رابط و تجربه کاربری بسیار جذابی دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حالت دسکتاپ اندروید ۱۰ یا اندروید کیو (Android Q)

اما حالا، یکی از توسعه‌دهندگان موفق شده برخی از پتانسیل‌های این مشخصه قابل توجه را عملی کند و بر اساس ویدیویی که منتشر کرده، می‌توانیم بگوییم که ظاهر بسیار جذابی دارد. این توسعه‌دهنده برای این کار از گوشی اسنشال فون استفاده کرده و سپس آن را با سیم به یک مانیتور وصل کرده و ضمنا به‌نظر می‌رسد یک کیبورد بلوتوثی هم به گوشی متصل شده است. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

 

او برای اینکه بتواند پتانسیل‌های این مشخصه را عملی کند، یک لانچر اختصاصی خلق کرده است. به عبارت دیگر، این لانچر به نحوی توسعه یافته که در اسنشال فون بتواند ظاهر حالت دسکتاپ را تا حد زیادی جذاب‌تر کند.

متاسفانه، اگر از دانش برنامه‌نویسی برای دست‌کاری در لانچر بهره نمی‌برید، نمی‌توانید این قابلیت را برای گوشی خود امکان‌پذیر کنید. اگر می‌خواهید بدانید که بدون دست‌کاری در لانچر، حالت دسکتاپ اندروید Q در حالت معمولی چه شکل و شمایلی دارد، می‌توانید تصاویر بالا را مشاهده کنید.

علاوه بر این که این محیط طراحی قابل توجهی ندارد، همچنین غیر از افزودن میانبر اپلیکیشن‌ها در محیط دسکتاپ کار چندانی از دست کاربران بر نمی‌آید. اما حالا با تلاش این توسعه‌دهنده، می‌توانیم ببینیم که حالت دسکتاپ اندروید می‌تواند چه شکل و شمایلی داشته باشد. اگرچه تلاش شرکت‌هایی مانند هواوی و سامسونگ برای ارائه‌ی این حالت با موفقیت زیادی روبرو نشده، ولی شاید اندروید Q بتواند این وضعیت را تغییر دهد.

نظر شما درباره حالت دسکتاپ سیستم عامل اندروید چیست؟ فکر می کنید که با سازگاری پایه ای اندروید، این ویژگی بتواند کاربردی تر شود؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mamad_zed terul

لبتاب هم نتونستیم بخریم

UnderTaker

اصلا انگار نه انگار امروز صبح ردمی کا20 و کا20پرو معرفی شدن.
کل خبرگزاری ها راجع به این دو گوشی فوق العاده مطلب گذاشتن و پوشش دادن ، اونوقت شما دریغ از یک خبر !!!
حالا اگه سامسونگ یا هواوی بودن ، کل سایت و کانال پر شده بود از خبرهاش !!!
متاسفم واقعا

MohammadFarhaadi

البته از یکسال پیش از معرفی سامسونگ و هواوی پوشش میدن اونوقت این گوشی از همه پرچمدارا بیشتر سروصدا کرده هیچ!انگار نه انگار!ممنون از پیگیری بینظیرتون

The Destroyer

چرا شما هیچ خبری از ردمی k20 نمیدین؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)