حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش فروش خودرو تا زمان تحویل تعهدات خودروسازان متوقف خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت خودروسازان داخلی تا زمان تحویل تعهدات خود اجازه پیش فروش خودرو را نخواهند داشت و در خصوص قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت نیز مصوبه‌ای ابلاغ نشده است. بدین ترتیب پیش فروش خودرو تا زمان تحویل تعهدات خودروسازان متوقف خواهد بود، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سایپا و ایران خودرو

سایپا و ایران خودرو

عباس تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص واگذاری مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت عنوان کرد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مرجع کارشناسی قیمت خودروهای پرتیراژ است و قیمت این خودروها با مصوبه تنظیم بازار ابلاغ می‌شود که تاکنون در رابطه با این مسئولیت و واگذاری آن از سازمان حمایت و ستاد تنظیم به شورای رقابت مصوبه‌ای ابلاغ نشده است.

پیش فروش خودرو پس از تحویل تعهدات

عباس تابش در ادامه افزود تکمیل خودروهای ناقص در انبار خودروسازان داخلی نسبت به افزایش تولید کارخانه‌ها ارجحیت دارد. وی تاکید کرد هم‌اکنون حدود 80 هزار خودرو نقاص در کارخانه‌های خودروسازان وجود دارد که البته برای تکمیل آ‌ن‌ها اقداماتی چون کاهش وابستگی ارزی در واردات خودرو در حال انجام است.

البته هم‌اکنون واردات قطعات مورد نیاز خودرو انجام می‌شود، اما انجام طرح‌هایی چون استفاده از پتانسیل جوانان، تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید این قطعات در داخلی نیز برنامه‌ریزی‌هایی شده است. اقداماتی که دو شرکت ایران خودرو و سایپا برای خودکفایی در تامین قطعات خودرو انجام داده‌اند، باعث شد تا خروج ارز از شرکت سایپا 38 میلیون دلار و از ایران خودرو 40 میلیون دلار کاهش پیدا کرد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه اظهار کرد خودروسازان داخلی تا زمان تحویل تعهدات اجازه پیش فروش خودرو را نخواهند داشت. وی افزود البته طی دو هفته گذشته مقرر شد تا علاوه بر تولید خودرو، تحویل تعهدات خودروسازان هم به عنوان حقوق مصرف‌کنندگان از سوی این سازمان رصد شود که قطعا افزایش تولید و تحویل خودروهای پیش فروش شده در تعدیل قیمت‌های بازار موثر خواهد بود.

عباس تابش با بیان اینکه قیمت پراید آن‌هم نزدیک به 60 میلیون تومان مورد تایید سازمان حمایت نیست گفت:

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مرجع کارشناسی قیمت خودرو و قیمت این کالا در نهایت از سوی کمیته خودرو برای تنظیم بازار ابلاغ می‌شود اما عوامل بسیاری در قیمت‌های در کف بازار اظهار می‌شود، دخیل هستند. در واقع فعالیت دلالان در فضای مجازی از جمله مواردی است که باعث افزایش قیمت خودرو شده‌ است. همچنین پرونده خودروسازان عرضه‌کننده برندهای کرمان موتور، هاوال، C3 و بسترن به دلیل گران‌فروشی به تعزیرات انتقال داده شده است.

نظر شما درباره این تصمیم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
jilibilina

ترنجی جان
یک در میون اخبار پیشفروش میذاری، بعد دو درمیون خبر توقف پیشفروش!
بالاخره کدوم!!؟!؟
.
هرچند کسی تاحالا رنگ این پیش فروشا رو هم ندیده!

Amir Hossein

ماهم باور کردیم 🙂

Milad7

اصلا پیش فروشی در کار نبوده 🤣 یه سر به بازار بزن پراید در آستانه ۶۰ میلیونی شدنه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)