حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرورگر مایکروسافت اج (Edge) برای سیستم عامل مک

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | مایکروسافت

روز دوشنبه، مایکروسافت نسخه ی آزمایشی مرورگر مایکروسافت اج را برای سیستم عامل مک منتشر کرد. ۱۶ سال از زمان رقابت با سافاری اپل می گذرد و انگار حالا اج در کنار آن روی مک ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره مرورگر مایکروسافت اج (Edge) برای سیستم عامل مک صحبت کنیم.

مرورگر مایکروسافت اج برای مک

مرورگر مایکروسافت اج برای مک بر روی سایت اعضای داخلی مایکروسافت اج قرار گرفته است. اما فعلا فقط نسخه ی Canary موجود شده که به زودی تغییر می کند و به تدریج به تکامل می رسد و ورژن های بتا و اصلی پشت آن از راه می رسند.

مایکروسافت چندی پیش آغاز به تغییر دادن اج به گوگل کرومیوم کرد و نرم افزار خود را به دلیل متن باز بودن محتوای تحت پوشش گوگل کروم کنار گذاشت. این حرکت باعث شد مایکروسافت بتواند ورژن هایی از اج برای آیفون، اندروید و مک بسازد. اما حالا تفکیک اج از گوگل کروم برای مایکروسافت سخت شده است.

هنگامی که مایکروسافت داشت مرورگر مایکروسافت اج را برای ویندوز طراحی می کرد، نهایت هدفش تطابق با سخت افزار گرافیکی و نمایش فونت بود اما حالا گستره ی بسیار بزرگی وجود دارد که باید در طراحی مرورگر در نظر بگیرد.

در مورد مک، به نظر می رسد مایکروسافت تلاش کرده تا میان مرورگر خودش و سیستم عامل مک تعادل برقرار کند. یکی از ابتکارات مایکروسافت، پشتیبانی از نوار لمسی است که در صفحه نمایش های لمسی جایگزین دکمه های کاربردی شده است.


مایکروسافت در یک بیانیه ی اینترنتی اظهار کرد:«نوار لمسی قابلیت هایی مثل میانبر وب سایت ها، تعویض برنامه های باز شده، کنترل ویدیو و صفحه لمسی دارد. به زودی شاهد تغییرات ظاهری و کاربردی این مرورگر خواهید بود. ما به آزمایش و تکرار و دریافت بازخوردها ادامه می دهیم.»

نوار لمسی صفحه های وب سایت های باز شده را نشان می دهد و شما می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. در مقابل، گوگل کروم نمایه هایی برای جست و جو و مسیریابی در نظر گرفته است. سافاری آیکون وب سایت های باز را نشان می دهد و هر گاه صفحه ی جدیدی باز کنید، وب سایت های محبوب را نشان می دهد. در اج هرگاه شروع به تایپ کردن کنید، وب سایت های محبوب پیشنهاد داده می شوند.

در اواخر دهه ی ۹۰ مایکروسافت از ضعف مرورگر خود عدم توانایی آن برای حرکت در کنار ویندوز ترسید و با Netscape که معروف شده بود، مبارزه کرد. اما حالا تلاش می کند تعا وارد پلتفرم های دیگر شود و ورق را برگرداند. یکی از مواردی که مایکروسافت تلاش می کند در آن به کمال برسد، استفاده از برنامه به صورت وب است؛ به طوری که مرورگر همه ی وظایف برنامه ها را انجام دهد. گوگل در حال حاضر در این زمینه از مایکروسافت و موزیلا جلوتر است.

مایکروسافت می گوید:«اولین نسخه های مرورگر ما برای مک از برنامه در وبسایت پشتیبانی می کند. ما تلاش میکنیم تجربه ی استفاده از برنامه ها به صورت وب سایت بسیار پیشرفت کند.. وقتی شما این مرورگر را نصب کنید، برنامه ها در نواری نمایش داده می شوند و شما می توانید به راحتی بین آن ها بچرخید و از آن ها درست مثل ورژن های اصلی استفاده کنید.»

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

برای ویندوز تستش کردم جالب نبود.همون فایرفاکس و کروم بهترن 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)