حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت طبق تصویب نهایی هیئت‌وزیران، سهام ایران خودرو و سایپا به زودی واگذار می‌شود که بر اساس آن به ترتیب ۱۴ درصد و ۱۷ درصد از سهام دولت در این دو شرکت خودروسازی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد بر اساس مصوبه‌ای که هفته گذشته توسط کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید مقرر شد تا سهامی که دولت در شرکت‌های خودروسازی و چند شرکت دیگر در اختیار دارد به طور کامل واگذار شود. وی افزود این پیشنهاد توسط هیئت‌وزیران به تصویب نهایی رسید و بر اساس آن حدود ۱۴ درصد از سهام دولت درایران خودرو و ۱۷ درصد از سهام دولت درسایپا به بخش‌های خصوصی واگذار خواهد شد. در واقع دولت از شمول سهام‌داران دو خودروساز بزرگ کشور خارج شده و صنعت خودروسازی کشور یک تحول بزرگ را تجربه خواهد کرد.

جزئیات واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود بر اساس تصمیم‌گیری‌هایی که اخیرا دولت انجام داده است، 3 وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی سهام خود را در 8 شرکت نظیر ایران خودرو و سایپا و باشگاه‌های ورزشی پرسپولیس و استقلال به فروش می‌رسانند. وی در پایان تاکید کرد:

برای موفقیت در انجام این تصمیم مهم و بزرگ بهتر است شرکت‌های یاد شده بدون در نظر گرفتن فروش رفتن یا فروش نرفتن سایر شرکت‌های مندرج در لیست، واگذار شود به عبارت بهتر فروش شرکت‌های در لیست واگذاری به عنوان یک مجموعه واحد در نظر گرفته نشوند تا تجربه تلخ مشروط شدن فروش یک شرکت به فروش شرکت یا باشگاه ورزشی دیگر مجددا تکرار نشود.

نظر شما درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)