حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل از طریق جی میل (Gmail) آمار خریدهای اینترنتی شما را دارد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | امنیت، گوگل

شاید فکر کنید که جمع آوری اطلاعات گوگل از کاربرانش موضوعی تکراری و کلیشه‌ای به شمار می‌رود اما این بار موضوعی مشخص شده است که واقعا ناخوشایند است. گفته می شود که گوگل از طریق جی میل (Gmail) آمار خریدهای اینترنتی شما را دارد و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

در سال‌های اخیر شرکت گوگل با استفاده از سرویس‌های مختلف خود اقدام به جاسوسی از کاربرانش کرده است، حتی موقعیت مکانی کاربرانی گوشی‌های اندرویدی را نیز به شکلی لحظه‌ای زیر نظر دارد. حال به تازگی مشخص شده است که سرویس ایمیل گوگل یعنی جی میل (Gmail) خرید‌های آنلاین کاربران را زیر نظر دارد.

به تازگی محققین امنیتی متوجه شده‌اند که گوگل تمام خرید‌های آنلاین را با استفاده از رسید‌های دیجیتالی ارسال شده به ایمیل سرویس Gmail کاربران بررسی می‌کند. گوگل در بخش تنظیمات و مقررات خود این موضوع را به شکل واضح شرح نداده است و کاربران با کمی جست و جو و کند و کاو می‌توانند متوجه این موضوع شوند.

در همین راستا گوگل در بیانیه‌ای به سایت The Verge اعلام کرده است که این شرکت برای جمع آوری اطلاعات مربوط به سرویس‌های اشتراکی خریداری شده و رسید خرید‌های آنلاین، اطلاعات مربوط به آن‌ها را جمع آوری کرده و در یک مکان مشخص در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ در واقع گوگل به تمام رسید‌های پرداختی آنلاین شما که در آن آدرسی ایمیل Gmail ثبت شده باشد دسترسی دارد.

البته گوگل مدعی شده است که این اطلاعات به سادگی توسط کاربران قابل حذف است و از جمع‌آوری این اطلاعات هیچ هدف تبلیغاتی ندارد. همچنین گوگل تضمین داده است که از این اطلاعات برای جاسوسی فعالیت‌ها و خرید‌های روزان کاربران استفاده نمی‌کند؛ اما باور این موضوع با توجه به سابقه بد گوگل کمی سخت است. در حال حاضر پاک کردن این اطلاعات ممکن است، اما پاک کردن تمام آن‌ها کار بسیار دشواری است.

ساده ترین روش برای حذف ان اطلاعات، پاک کردن اطلاعات مربوط به رسیدها در ورودی صندوق پست الکترونیک Gmail شما است؛ اما اگر بخواهید این رسید ها را نگه دراید و اطلاعات ذخیره شده توسط گوگل را پاک کنید، این کار کمی فرساینده خواهد بود. برای پاک کردن اطلاعات مربوط به رسید خرید‌های آنلاین، باید به بخش خرید‌های ثبت شده در حساب کاربری Gmail خود (با کلیک اینجا) بروید و تک تک رسیدها را به شکل دستی پاک کنید. بدون شک اگر تعداد خرید‌های آنلاین شما در سال‌های اخیر زیاد باشد، باید برای پاک کردن آن‌ها ساعت‌ها وقت بگذارید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید به شرکت های بزرگی که خدمات رایگان ارایه می دهند می توان اعتماد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)