حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اوپو برای ناچ بیرون از بدنه را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | اوپو، حق اختراع

شرکت چینی و خلاق ویوو حق اختراع مربوط به دو طرح جالب برای حذف ناچ و مجهز به طراحی عجیبی را به ثبت رساند. در این گوشی های هوشمند ویوو از راهکار بسیار متفاوتی برای کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر استفاده شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع اوپو برای ناچ بیرون از بدنه را ببینید.

پتنت جدید ویوو به یک گوشی با بریدگی عجیب نمایشگر مربوط می‌شد. بعد از آن، نوبت به یکی دیگر از شرکت‌های گوشی‌ساز چینی محبوب رسید تا فکر توسعه گوشی های هوشمندی با همان اعجاب را در سر بپروراند! بر اساس گفته‌های وب سایت Letsgodigital این گوشی‌ساز چینی چندی پیش پتنت مربوط به دو گوشی هوشمند، که به خرگوش شباهت دارند، را به ثبت رسانده است.

ویوو پتنت این دو گوشی را در نیمه‌های سال 2018 دفتر جهانی حقوق مالکیت معنوی (WIPO) ثبت کرده بود، اما عکس‌ها و اسناد مربوط به آن‌ها در ماه جاری میلادی به صورت عمومی در Global Design Database فاش شد. این شرکت تلاش کرده برای فدا نکردن فدای تحت اختیار نمایشگر در پنل جلویی، دوربین جلویی و دیگر سنسورها را روی ناچ‌هایی طراحی شده بیرون از فریم مستطیلی اصلی گوشی قرار بدهد.

پتنت گوشی خرگوشی ویوو

یکی از دو گوشی دارای حاشیه‌ای منحنی است و دوربین سلفی به همراه گوشی تلفن روی آن قرار گرفته‌اند. در گوشی مربوط به پتنت دوم، خبری از یک ناچ یک دست نیست و دو قسمت دایره‌ای کوچکتر، مجزا از یکدیگر، از لبه بالایی گوشی بیرون زده‌اند.

از آن جایی که بخش قابل توجهی از پتنت‌های به ثبت رسیده توسط گوشی‌سازان، هرگز تبدیل به یک گجت فیزیکی قابل لمس نشده و تنها در حد طرح باقی می‌مانند، می‌توان گفت ویوو پتنت این دو گوشی هوشمند را نیز احتمالا برای شوخی با کاربران و سرگرم کردن خود ارائه کرده است! بعید می‌دانیم روزی چنین گوشی های هوشمند نه چندان زیبایی عرضه شوند.

نظر شما درباره این حق اختراع اوپو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

اینهمه طرح چرت ک جدیدا میدن فقط سر بی حاشیه شدن صفحه و همزمان داشتن سلفیه!
بهترین روش ها یا کم کردن حاشیه مثل نسل اس۸ و اس۹ئه
یا اینکه سام و الجی بالاخره لطف کنن دوربین زیر نمایشگرو بدن بیرون
البته یه راهم اینه که سلفی رو بردارن!😑والا

afsoongaregisoo

عمرا اینو اپو استفاده کنه کمپانی که سردمدار طراحی موبایل هست 😘کمپانی که طراحی مثل فایند ایکس کنه اینو هرگز استفاده نمیکنه

_V_

پس محض خنده پتنت زده

علی شیخ زاده

واقعا اوپو فایند ایکس هیچ وقت تکراری نمیشه

Amir galaxy

همونطور که توی متن گفته شده عمرا همچین گوشی هایی تولید بشه

Star

میترسم مغزشون هدر بره با این طرح ها.!!! خخخخ جالب نیست، بیشتر خنده داره.

Pouya

😐😐

silver30

طرح وزقی

Milad7

خیلی زشته😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)