حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۰ یا اندروید Q به صورت پیش فرض Desktop Mode دارد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت اندروید ۱۰

بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده گوشی‌های همراه همواره به دنبال راهی بوده‌اند که بتوان به راحتی سیستم عامل و رابط کاربری داخل گوشی‌ها هوشمند را به نمایشگرهای بزرگتر انتقال داد و در آنجا به مانند یک PC از گوشی استفاده کرد. از ابتدا مایکروسافت و سپس هواوی و سامسونگ شرکت های هستند به صورت جدی به آن نگاه کرده اند. برای اولین بار اندروید Q این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد و آن را عمومی می‌کند. در حقیقت اندروید ۱۰ یا اندروید Q به صورت پیش فرض Desktop Mode دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

این اتفاق جذاب در واقع بخشی از پروژه سازگاری اندروید به صورت پایه با نمایشگرهای تاشو خواهد بود و گوگل با اضافه کردن آن به اندروید به صورت داخلی، راهکاری ایجاد می‌کند که کاربران بتوانند به راحتی گوشی خود را در هر مکان و زمانی به یک نمایشگر خارجی متصل کرده و از آن در فضایی بزرگتر و البته با رابط کاربری متفاوتی استفاده کنند.

تا پیش از این حالت دسکتاپ در گوشی‌های شرکت‌هایی مانند سامسونگ با فناوری Dex و یا هواوی قرار داشت ولی راهکار جدید گوگل کاملاً مستقل از آن است و هر دستگاهی که به اندروید Q مجهز شده باشد را مشمول خواهد شد.

در این زمینه آقای آندری کالیان، مهندس نرم‌افزار و مدیر تیم توسعه دهنده Android Framework WindowManager در گوگل که مسئول اصلی توسعه این طرح برای نسخه جدید اندروید و پشتیبانی از چندین نمایشگر در سیستم عامل است، هدف اصلی طرح را توسعه ساختاری برای نمایش محتوای رابط کاربری در چندین نمایشگر و با ابعاد مختلف بیان می‌کند:

گوشی‌های تاشو ممکن است چندین و چند نمایشگر داشته باشند ولی شما باید بتوانید حالت چند نمایشگره را در فضاهای مختلف پیدا کنید. در این حالت Desktop Mode می‌تواند راهکاری باشد که ما پیش از این در سیستم عامل کروم با آن روبرو بودیم.

حالت دسکتاپ یا Desktop Mode اندروید ۱۰

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مفید این قابلیت جدید، نمایش و استفاده از کیبورد روی نمایشگرهای خارجی است و حتی گوگل ساختاری هم ایجاد خواهد کرد که لانچرهای ثالث نیز بتوانند فضایی سازگار با نمایشگرهای دوم را ارائه دهند.

البته توسعه نرم‌افزارهایی که بتوانند از چندین نمایشگر استفاده کنند به عهده توسعه دهندگان است ولی گوگل در این زمینه کمک شایانی به آنها کرده و ساختارهایی را ایجاد کرده که توسعه دهندگان بتوانند علاوه بر توسعه مستقل، قابلیت‌های «فقط دسکتاپ» و یا «فقط عریض» در مورد نمایشگر را نیز انتخاب کنند.

اگر شما دوستان در حال حاضر صاحب یکی از گوشی‌های پیکسل گوگل هستید و نسخه آزمایشی اندروید Q را روی آن نصب کرده‌اید می‌توانید این قابلیت جدید را در بخش Developers Options گوشی خود فعال کنید. نحوه اتصال به نمایشگر خارجی هم استفاده از مبدل USB-C بهHDMI و اتصال گوشی به صورت سیمی، به یک نمایشگر خارجی HDMI خواهد بود.

البته مسلماً این قابلیت به مرور بهتر خواهد شد و با عرضه نسخه نهایی اندروید Q، شاهد گسترش و استفاده بهتر از آن خواهیم بود. نظر شما چیست؟ فکر می کنید این ویژگی روزی بتواند برای کوتاه کردن دست مایکروسافت از بازار کامپیوترهای شخصی مفید است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)