حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر نام بازی PUBG به Game for Peace در چین

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | بازی

امروز سرورهای نسخه موبایل بازی PUBG در کشور چین توسط ناشر آن یعنی Tencent غیر فعال شد. این بازی محبوب سبک بتل رویال متاسفانه موفق به جلب رضایت مقامات چینی نشده بود و آن‌ها معتقد بودند که این بازی بیش از حد خشونت آمیز است، در همین راستا ناشرین بازی تصمیم گرفتند تا پیش از فیلتر شدن سرورها، این بازی را از دسترس کاربران چینی خارج کنند. البته این به آن معنا نیست که ۷۰ میلیون بازیکن چینی بازی PUBG دیگر به آن دسترسی ندارند. تغییر نام بازی PUBG به Game for Peace در چین به همین منظور انجام شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تیم بازی سازی Tencent پس از غیر فعال سازی بازی PUBG Mobile برای کاربران چینی تصمیم گرفت تا بازی دیگری را با اسم Game for Peace جایگزین این عنوان کند. این بازی در واقع همان نسخه موبایلی بازی PUBG است که با توجه به قوانین کشور چین شخصی سازی شده است. میزان خشونت در بازی Game for Peace بسیار کمتر از PUBG است و چهره شخصیت‌های بازی آسیایی است؛ به گفته کاربران چینی در این بازی دیگر خبری از خون ریزی نیست و زمانی که حریف خود را می‌کشید، شخصیت بازی از زمین بلند شده و برای شما دست تکان می‌دهد!

بازی Game For Peace

بازی Game For Peace

بازی Game For Peace

به نظر می‌رسد که از دست دادن بازار چین برای Tencent چندان آسان نبوده است و به همین دلیل آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا بر اساس قوانین کشور چین نسخه‌ای خنده دار و بچگانه‌ای از بازی محبوب PUBG را تحویل گیمرهای این کشور بدهند. به گفته کاربران چینی امتیازات و آیتم‌های آن‌ها از نسخه موبایل PUBG به بازی جدید Game for Peace منتقل شده است که این موضوع در نوع خود جالب است. در واقع Tencent با این حرکت تصمیم دارد تا کاربران خود را در کشور چین حفظ کند اما فعلاً مشخص نیست که تا چه حد در محقق کردن این هدف موفق بوده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط رویترز، نسخه موبایلی PUBG تا پیش از غیر فعال شدن در چین به شکل روزانه نزدیک به ۷۰ میلیون کاربر داشت که این رقم در نوع خود برای یک بازی موبایلی قابل توجه است. دولت چین در ماه آوریل سال جاری میلادی قوانین جدیدی را برای بازی‌های موبایلی وضع کرده است که بر اساس آن بازی‌ نباید به تاریخچه دوران اپراتوری چین اشاره کنند؛ همچنین میزان خشونت و خون ریزی بازی‌ها باید در حداقل‌ترین سطح ممکن باشد. در راستا قوانین جدید چین، بازی‌های Mahjong و برخی از بازی‌های پوکر موبایلی در این کشور ممنوع شده‌اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سرنوشت پابجی در کشورهای مختلف به چه سمتی برود؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

همین مونده شرکت های چینی بنجل ساز وارد صنعت بازی موبایل بشن.

_V_

بهترین بازی موبایله
😕

amer

بله درسته پابجی بازی خیلی خوبیه.من منظورم شرکت های چینی هست که اگه وارد عرصه ساخت صنعت بازی بشن معلوم نیست شرکت های مطرح در صنعت بازی به چه سرنوشتی دچار میشن

Amir galaxy

خب نمونش clash of clans هست دیگه
زدن داغونش کردن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)