حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارخانه های ال جی و سامسونگ در کره جنوبی تعطیل می شوند

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | ال‌جی، سامسونگ

خبر می رسد که سامسونگ و ال جی محبوب‌ترین برندهای موبایل کره‌ای در سراسر دنیا هستند اما با توجه به رقابت سخت و چالش‌برانگیزی که در صنعت موبایل به وجود آمده، کارخانه های سامسونگ و ال جی در وطنشان بسته خواهد شد. کارخانه های ال جی و سامسونگ در کره جنوبی تعطیل می شوند و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

در حال حاضر کمپانی‌های زیادی از کشورهای مختلف مشغول به ساخت گوشی‌هایی جدید، با امکانات زیاد، کیفیت بالا و قیمت اقتصادی هستند تا علاوه بر تنگ کردن عرصه بر سایرین، سود زیادی نیز نصیبشان شود. پرواضح است که تعداد کثیری از این کمپانی‌ها در چین قرار دارند و هرگونه اشتباه در این مسیر حتی توسط کمپانی‌های بزرگ، برابر با ضرردهی زیاد و شاید جبران‌ناپذیر خواهد بود؛ همان‌طور که بخش تجاری موبایل ال جی در سال‌های اخیر کوچک و کوچک‌تر شده و سامسونگ نیز برای حفظ جایگاه اعلای خود به شدت در تلاش است. اما دلیل بسته شدن کارخانه های سامسونگ و ال جی در کشور خودشان چیست؟

سامسونگ میزان تولید اسمارت فون در کره جنوبی را کاهش داده و به جای آن در کشورهای دیگری نظیر ویتنام، بزیل، هند و اندونزی سرمایه‌گذاری کرده است، به طوری که این کمپانی‌ها در طول یک سال 300 میلیون گوشی تولید می‌کنند. دلیل به صفر رسیدن تولید گوشی در خاک کره جنوبی دستمزد کمتر کارگران در کشورهای مذکور است و برای نمونه حداقل میزان دستمزد در ویتنام در سال جاری بین 126 تا 180 دلار تعیین شده است. کاستن از هزینه‌های تولیدی امری است که سال‌ها پیش توسط اپل نیز اجرا می‌شد و حالا سامسونگ به صورت گسترده در حال اجرایی کردن این برنامه است.

با توجه به حریص بودن کمپانی‌های چینی، به احتمال زیاد شاهد واکنشی از سوی آن‌ها خواهیم بود و تنور این رقابت داغ‌تر از گذشته می‌شود. بدین ترتیب این دو کمپانی کره‌ای با مشکلات بیشتری برای باقی ماندن در رقابت دست و پنجه نرم خواهند کرد. به نظر شما چینی‌ها می‌توانند پاسخی مناسب به این اقدام سامسونگ و ال جی داشته باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

دوستان من گوشیمو ریست فکتوری کردم همه عکسا و موزیکام پرید، اندرویدش ۹ هس، امکان ریکاوری بدون روت وجود نداره؟ اگه داره چجوری؟

Soheil Rezayiha

شاعر اینجاست که میگه:
به ک.. رم

Amir026

خدایی بی درو پیکرتر از ترنجی سایت ندیدم،هرکی هرچی دلش میخواد تو کامنتا میگه،اون از سیستم لایک و دیس لایک که هرچندتا دلت بخواد میتونی بزنی اینم از کامنتا
واقعا چرا بجای اکانت IP بعضیارو بن نمیکنید که نخاله های سایت کم بشن،البته واضحه چون هرچی تعداد کامنتا و کل کل ها و بازدیدها بیشتر باشه به نفع شماس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)