حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یکی از ویژگی های مهم اندروید ۱۰ یا اندروید Q افزایش دریافت سرعت آپدیت هاست

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | آپدیت اندروید ۱۰

اندروید Q یا همان اندروید ۱۰ سیستم عاملی است که بسیاری از کاربران، مدت هاست که در انتظار آن به سر می برند تا با ویژگی ها و قابلیت های آن آشنا شوند. گوگل همواره درگیری های زیادی بر سر ارائه آپدیت های نرم افزار منظم و همگانی داشته و رفته رفته سعی کرده تا این روند را بهبود بخشد. یکی از این امور، جدا کردن اپلیکیشن های پیش فرض از سیستم عامل و ارائه آپدیت آنها از طریق گوگل پلی بوده است. یکی از ویژگی های مهم اندروید ۱۰ یا اندروید Q افزایش دریافت سرعت آپدیت هاست و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

حالا در اندروید Q، گوگل پا را یک قدم فراتر گذاشته کنترل مستقیم آپدیت ها را به سه عامل زیر سپرده است:

  • ۱- سازگاری
  • ۲- امنیت
  • ۳- حریم شخصی

این سه گزینه دقیقا مانند سایر اپلیکیشن ها به صورت مستقیم از طریق پلی استور آپدیت می شوند. آپدیت های نرم افزاری که به بخش امنیت مربوط می شود، معمولا هر ماه توسط کمپانی های تولید کننده ارائه می شود، اما گوگل قصد دارند تا نظم بیشتری به این روند بخشیده و تاریخ ارائه آنها را به یکدیگر نزدیک تر کند.

طبق گفته مهندسان گوگل، آنها با یک چالش عظیم در این زمینه روبرو بودند. چرا که سه آیتم اشاره شده را باید از سیستم عامل جدا کرده و آپدیت آنها را به پلی استور واگذار می کردند که خود امری دشوار و پیچیده بود.

به این ترتیب برای نخستین بار،‌گوگل قادر خواهد بود تا آپدیت های نرم افزاری را به صورت مستقیم برای محصولات مختلف ارائه دهد، دقیقا مانند کاری که اپل با آيفون، آیپد، اپل واچ و دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل مک انجام می دهد. شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند دیگر نیاز نیست که سیستم عامل را تست کرده، آنها را با محصولات مختلف سازگار کرده و سپس برای کاربران خود ارائه دهند.

این موضوع می تواند یک اتفاق بزرگ و هیجان انگیز برای سیستم عامل اندروید به حساب آيد. اما به یاد داشته باشید که گوگل قادر نخواهد بود تا آپدیت های بزرگ نرم افزاری را به همراه قابلیت های جدید برای محصولات مختلف ارائه دهد و این امر، همچنان به توافق میان گوگل و شرکت های تولید کننده بستگی دارد.

نظر شما درباره این ویژگی آپدیت اندروید ۱۰ چیست؟ امروز صبح بود که در ترنجی خواندیم بتا ۳ اندروید ۱۰ یا اندروید Q رسما ارایه شد، ۲۱ دستگاه از ۱۳ برند!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alireza1995

بی صبرانه منتظر هستم که رو xz premium ریلیز بشه ببینم چی داره

_V_

👑

Milad7

منتظر نسخه نهایی هستیم 👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)