حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانلود همزمان نرم افزار و بازی ها به گوگل پلی بازگشت

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

چند روز پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد گوگل احتمالا در آپدیت‌های آتی پلی استور، بروزرسانی‌های سیستم عامل اندروید را از طریق این فروشگاه ممکن می‌سازد. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی تنها قابلیت مهم نسخه‌های بعدی گوگل پلی نیست و در کنار آن یکی از خواسته‌های قدیمی کاربران دستگاه های اندرویدی نیز برآورده خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره بازگشت دانلود همزمان نرم افزار و بازی ها به گوگل پلی صحبت کنیم.

در نسخه کنونی گوگل پلی، اپلیکیشن‌ها یکی یکی دانلود می‌شوند؛ یک اپلیکیشن شروع به دانلود می‌کند و بعد از اینکه تمام شد به سراغ برنامه بعدی می‌رود. با این حال در بررسی نسخه آزمایشی گوگل پلی، کاربران متوجه شده‌اند که در این نسخه می‌توان اپلیکیشن‌ها را به صورت همزمان دانلود و آپدیت کرد.

دانلود همزمان در گوگل پلی

گوگل پلی

گوگل پلی

بنابراین اگر یک اپلیکیشن پرحجم برای دانلود دارید، نیازی نیست اول صبر کنید تا آن تمام شده و در نهایت به سراغ بعدی بروید. خود فروشگاه همزمان برنامه‌ها را دریافت می‌کند. البته دانلود و آپدیت همزمان ویژگی جدیدی برای کاربران اندرویدی نیست. در روزهای اولیه فعالیت اندروید و پیش از آنکه اندروید مارکت (Android Market) به گوگل پلی تغییر اسم بدهد، می‌شد از این ویژگی‌ استفاده کرد.

با این حال به‌خاطر سخت‌افزار ضعیف موبایل‌های قدیمی و فضای ذخیره سازی پایینی که داشتند، این قابلیت مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین گوگل تصمیم گرفت تا آن را از فروشگاهش حذف کند. سال‌ها از این اتفاق می‌گذرد و به‌نظر شاهد بازگشت آن خواهیم بود. این ویژگی هنوز در مرحله تست به‌سر می‌برد و مشخص نیست چه زمانی به انتشار عمومی خواهد رسید.

در کنار این تغییر، گوگل پلی سه تغییر دیگر نیز در نسخه تست جدیدش داشته است؛ رابط کاربری Play Protect دستخوش تغییراتی شده، کاربران می‌توانند سریال‌ها را براساس شبکه پخش کننده جستجو کنند و همچنین قابلیت دانلود اپلیکیشن‌هایی که هنوز در گوگل پلی منتشر نشده‌اند نیز وجود دارد.

نظر شما چیست؟ به نظر من این دانلود همزمان نرم افزار و بازی ها می تواند مفید باشد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

دانلود همزمان خیلی بهتره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)