حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون XE احتمالا همان آیفون SE 2 خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، شایعات

به تازگی گزارشی از کشور هند بیرون آمده که به تولید و عرضه‌ iPhone XE در سال جاری اشاره دارد. در این گزارش، آیفون XE اپل یک گوشی کامپکت رده بالا و جانشین مدل SE توصیف شده که چند سالی است همگان چشم انتظارش هستند. گفته می شود که آیفون XE احتمالا همان آیفون SE 2 خواهد بود و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

آیفون SE بیش از سه سال پیش عرضه شد و رسما در سال 2018، تولیدش پایان یافت. در حالی که روز به روز شاهد افزایش سایز نمایشگر در دنیای موبایل هستیم، این گوشی با صفحه نمایش 4 اینچی خود کاملا متفاوت جلوه می‌کرد. اما با وجود محبوبیت بالا، اپل هرگز شانس دوباره‌ای به SE نداد. البته از مدت‌ها پیش، شایعاتی درباره جایگزین آن شنیده می‌شد و به دفعات تصاویری را دیدیم که به طرح اولیه، محافظ صفحه نمایش یا قاب آیفون اس ای 2 منتسب بودند؛ ولی هیچ خبری از این گوشی نشد. در واقع این‌طور به نظر می‌رسید که اپل، هیچ قصدی برای تولید مجدد یک گوشی کامپکت با مشخصات رده بالا ندارد.

آیفون XE

آیفون XE

اما حالا یک روزنه امید ایجاد شده است. گزارش تازه‌‌ی ‌سایت PC Tablet می‌گوید که اپل روی جانشینی برای مدل SE با نام آیفون XE (یا آیفون 10 ای) کار می‌کند. این وب‌سایت، منبع خود را یکی از افراد نزدیک به کارخانه Foxconn در هند معرفی کرده است.

به نقل از این منبع مطلع؛ آیفون XE با چهره‌ای مشابه آیفون Xs دارای یک صفحه نمایش 4.8 اینچی اولد با بریدگی ناچ خواهد بود. همچنین مانند برادر بزرگتر خود، سیستم تشخیص چهره Face ID هم خواهد داشت. ولی جنس پنل پشتی آن به جای شیشه، آلومینیمی توصیف شده است؛ پس پشتیبانی از شارژ وایرلس را نباید جزو قابلیت‌های آیفون XE بدانیم.

گزارش PC Tablet از وجود تنها یک دوربین عقب در این گوشی کامپکت اپل حکایت دارد؛ دوربینی که دارای سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز f/1.8 خواهد بود. همچنین به وجود تراشه A12 Bionic نیز در آیفون XE اشاره شده است.

یکی دیگر از اطلاعات جالب در این گزارش، ادعای تولید مدل جدید آیفون در هند و توسط یکی از شرکای اپل به نام کمپانی Wistron است. پیش‌تر هم شایعاتی درباره احتمال تولید پرچمداران آینده آیفون در هند شنیده شده بود و با توجه به هندی بودن منبع این گزارش و سایت ناشر آن، چنین موضوعی باورپذیر جلوه می‌کند.

البته اگر پروژه تولید آیفون XE یا آیفون ۱۰ ای حقیقت داشته باشد و قرار بر عرضه‌ی آن در سال جاری باشد، باید در هفته‌های آینده خبرهای بیشتری دراین‌باره بشنویم. نظر شما چیست؟ فکر می کنید که با وجود آیفون XR نیازی به آیفون XE هم هست؟ آیا اپل از راهبرد پسوند e سامسونگ برای مدل ارزان‌تر خود استفاده خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid abedi

واقعا جای خالی محصولی با صفحه نمایش و ابعاد کوچکتر در دنیای اندروید نیز حس میشه

بالاخره تولید کنندگان باید همه سلایق رو پوشش بدن.
همه مصرف کنندگان که خواهان فبلت نیستن

A.m.a

یه ۴.۸ اینچی کم حاشیه
باید خیلی خوش دست و جمع و جور باشه
دم اپل گرم😘
به افرادی که گوشی جمع و جور میخوان بها داد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)