حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنسول بازی مایکروسافت ایکس باکس وان اس آل دیجیتال (Xbox One S All Digital) لو رفت

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | ایکس باکس، شایعات، کنسول بازی، مایکروسافت

به تازگی اطلاعاتی از مدل جدید کنسول‌های بازی مایکروسافت به بیرون درز کرده که ایکس باکس وان اس آل دیجیتال (Xbox One S All Digital) نام دارد و اصلی‌ترین ویژگی آن هم از اسمش کاملاً واضح و مشخص، حداقل در سطح است.‌ کنسول بازی مایکروسافت ایکس باکس وان اس آل دیجیتال (Xbox One S All Digital) لو رفت و در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کنسول بازی مایکروسافت ایکس باکس وان اس آل دیجیتال (Xbox One S All Digital)

آگهی‌های تبلیغاتی، تصاویر رندر شده، و همچنین قیمت و تاریخ انتشار این کنسول جدید لو رفته و نشان می‌دهد که به زودی با ایکس وان اس بدون دیسک درایو روبرو خواهیم بود.

صادقانه بگوییم، اگر اطلاعات منتشر شده تا این حد کامل نبودند آن را به عنوان یک شوخی فتوشاپی در نظر می‌گرفتیم اما این اطلاعات به قدری دقیق و با جزئیات هستند، که بعید به نظر می‌رسد جعلی باشد. از طرف دیگر با توجه به اوضاع بازار گیم و رویکردی که سازندگان کنسول و ناشران بازی در پیش گرفته‌اند، طراحی چنین کنسولی به منظور حذف کامل دیسک کاملاً منطقی و باورپذیر به نظر می‌رسد.

ایکس باکس وان اس آل دیجیتال، همان طور که از نامش پیداست، صرفاً بر روی نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها و دریافت آن‌ها از طریق فروشگاه مایکروسافت تمرکز دارد و البته به منظور استفاده کاربران از محتوای اشتراکی موجود در گیم پس (Game Pass) طراحی شده است. جزئیات سخت افزاری دقیق این مدل از کنسول ایکس باکس وان هنوز به طور دقیق مشخص نشده، اما در تصاویر منتشر شده از آن به پشتیبانی 4K و HDR، و همچنین استفاده از هارد دیسک یک ترابایتی اشاره شده است.

همه مواد همچنین تمامی تصاویر یک کنسول سفید را به همراه کنترلری با همین رنگ نشان می‌دهند، که البته با باندل‌های ایکس باکس وان اس فعلی نیز همخوانی دارد. در واقع به نظر می‌رسد که این مدل احتمالاً مدل پایه ایکس باکس وان اس آل دیجیتال خواهد بود و در آینده می‌توان شاهد عرضه نسخه‌هایی با ظاهر و مشخصات متفاوت بود.

اگر نگاهی به تصاویر منتشر شده از جعبه بسته‌بندی محصول بیندازیم متوجه خواهیم شد که به همراه این کنسول 3 بازی دیجیتال نیز ارائه خواهد شد که عبارتند از: Sea of Thieves ، Minecraft و Forza Horizon 3. همچنین باید اشاره کنیم که منبع فاش کننده این اطلاعات مدعی شده کنسول ایکس باکس وان اس آل دیجیتال با قیمت 229.99 یورو و در تاریخ 7 مه (17 اردیبهشت) در اروپا عرضه خواهد شد. اگر قیمت اعلام شده برای ایکس باکس وان اس آل دیجیتال صحت داشته باشد، در این صورت باید گفت این کنسول به شکل قابل ملاحظه‌ای ارزان‌تر از ایکس باکس وان اس معمولی و 299.99 دلاری خواهد بود.

همان طور که احتمالاً اطلاع دارید گوگل به تازگی از سرویس بازی استادیا (Stadia) رونمایی کرده که در واقع سرویسی برای استریم کردن بازی‌ها است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد مایکروسافت هم به تکاپور افتاده تا هر چه سریع‌تر خود را به‌روز کرده و کنسولی جدید را برای رقابت با چنین سرویس‌هایی روانه بازار کند. البته باید دید این کنسول جدید در زمینه جذب مخاطب چگونه عمل خواهد کرد و آیا قیمت پایین‌تر آن نسبت به کنسول‌های معمولی می‌تواند برگ برنده‌ای برایش باشد یا نه.

نظر شما درباره کنسول بازی جدید احتمالی مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)