حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کالبدشکافی هواوی پی ۳۰ پرو و امتیاز ۴ از ۱۰ توسط iFixit

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | تست، هواوی

کالبدشکافی هواوی پی ۳۰ پرو تازه ترین مطلب منتشر شده در وبسایت iFixit است و آنطور که کارشناسان این وبسایت اعلام کرده اند پرچمدار تازه شرکت چینی علاوه بر اینکه خیلی سخت تعمیر می شود هزینه بالایی هم دارد. کالبدشکافی هواوی پی ۳۰ پرو انجام شده و امتیاز ۴ از ۱۰ توسط iFixit ثبت شد، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

همانطور که در خبرها خوانده اید پرچمدار تازه هواوی درست مانند بسیاری از رقبای امروزی اش ترکیبی از شیشه و فلز را در قالب بدنه ای بسیار زیبا به ارمغان آورده و به قابلیت شارژ بیسیم مجهز شده و آنطور که iFixit اعلام کرده این خصوصیات باز کردن گوشی را دشوار و شکستنش را ساده کرده است.

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

در میانه بدنه فلزی و کاور شیشه ای این گوشی شکاف کوچکی وجود دارد که احتمالا به خاطر گواهینامه IP68 گوشی پی 30 پرو است. بعد از برداشتن کاور پشتی دستگاه، به کوئل شارژ وایرلس و شارژ وارونه برخورد می کنید؛ قابلیتی که اخیرا شاهد حضورش در موبایل های پریمیم هستیم. در ادامه به ماژول عکاسی خلاقانه این دستگاه می رسیم که با سیستم پریسکوپی اش کنجکاوی آدمی را بر می انگیزد.

کالبدشکافی پی 30 پرو با بررسی مشخصه بارز دیگری در آن ادامه می یابد. همانطور که می دانید هواوی در ساخت این گوشی از کپسول های گوشی کلاسیک کمک نگرفته و در عوض فناوری تازه ای به نام نمایشگر آکوستیک را در آن به کار برده.

iFixit پس از کالبدشکافی پی 30 پرو اعلام کرد که بلندگوی این موبایل عملکردی شبیه به اسپیکرهای عادی را دارد اما به جای لرزاندن غشای داخلی برای تولید امواج صوتی، صدا را با لرزندان نمایشگر شیشه ای تولید می کند و در واقع نمایشگر نقش یک اسپیکر را ایفا می کند.

برای تحقق این امر هم بخشی از سیستم مستقیما به پشت نمایشگر چسبانده شده که این مساله تردیدهایی را در رابطه با کارایی سیستم صوتی گوشی در صورت آسیب رسیدن به نمایشگر ایجاد می کند.

زیر نمایشگر هواوی پی 30 پرو یک سنسور اثرانگشت اپتیکال هم دیده می شود که در واقع همان حسگر به کار رفته در وان پلاس 6T، شیائومی می ۹ و ویوو نکس اس با نام Goodix GM185 است. در ادامه به باتری ۱۶.۹۴ واتی (۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی) دستگاه می رسیم که دقیقا با باتری میت ۲۰ پرو یکیست و برای سهولت فرایند جدا شدنش از بدنه با همان بست های کلاسیک در جایشان ثابت شده.

هواوی پی 30 پرو موبایلی مملو از نوآوری و راهکارهای جالب است که همزمان پیچیدگی های خودش را دارد و تعمیرش به سختی صورت می گیرد. با در نظر داشتن آنچه گفته شد تیم iFixit امتیاز ۴ از ۱۰ را به آن اختصاص داده است.

نظر شما درباره عملکرد هواوی پی ۳۰ پرو در ifixit چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

همه گوشیا تعمیرشون سخت شده تعجب نداره

vahid abedi

دقیقا الان اکثر محصولات تعمیرپذیری سختی دارن

از وقتی طراحی یکپارچه باب شد و با ویژگی های چون ضد اب بودن و سایر ویژگی های روز شاهد تعمیر پذیری سخت موبایل ها هستیم.

زیبایی بیشتر و خوش دست تر شدن بهایش سخت بودن تعمیر پذیری دستگاه ها هستش

_V_

اگه ایج نمیکرد مث سامسونگ نمرش بالاتر میبود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)