حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در ویندوز ۱۰ بیلد ۱۸۰۹ نیازی به Safely Remove کردن حافظه جانبی وجود ندارد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، کامپیوتر شخصی

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ فرایند قطع اتصال حافظه های متصل شده به کامپیوتر از طریق پورت های USB یا تاندربولت را تغییر داده و کاربران دیگر مجبور به انتخاب گزینه جداسازی ایمن سخت افزار یا Safely Remove Hardware نیستند. این موضوع شامل فلش مموری ها، هاردهای اکسترنال و حافظه گوشی های متصل به کامپیوتر متصل می شود. در حقیقت در ویندوز ۱۰ بیلد ۱۸۰۹ نیازی به Safely Remove کردن حافظه جانبی وجود ندارد و در ادامه با هم در ترنجی صحبت خواهیم کرد که چطور و به چه قیمت؟

این تغییر از ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۹ اعمال شده که چند ماه از انتشار آن می گذرد، با این حال اعمال این تغییرات تا کنون به صورت رسمی اعلام نشده بود. در نسخه های قبلی ویندوز از تنظیمات Better performance برای مدیریت قطع اتصال حافظه خارجی استفاده می شد اما نسخه ۱۸۰۹ این گزینه به Quick removal تغییر پیدا کرده که تفاوت هایی قابل توجهی را به همراه دارد.

ویندوز در روش Better performance انتقال داده و عملیات ذخیره سازی را با تمرکز بر کارایی انجام می دهد که شامل کش داده حین انتقال، باز کردن یا آماده سازی برای عملیات بعدی است. این آمادگی پیوسته از سوی ویندوز بدین معنی است که کاربر قبل از قطع اتصال بین حافظه خارجی و سیستم عامل باید فرایند گزینه جداسازی ایمن سخت افزار یا همان Safely Remove Hardware را انتخاب کند.

انتقال اطلاعات بین کامپیوتر شخصی و حافظه خارجی با سرعت کمتری انجام می شود

در ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۹ این روش تغییر کرده و تمامی حافظه های خارجی متصل به کامپیوتر بر اساس تنظیمات Quick Removal مدیریت می شوند که امکان قطع اتصال سریع را بدون انتخاب گزینه Safely Remove Hardware میسر می سازد. البته این مزیت بدون اثرات جانبی نیست و با توجه به عدم کش داده ها در این روش، انتقال اطلاعات بین کامپیوتر شخصی و حافظه خارجی با سرعت کمتری انجام می شود.

مایکروسافت امکان غیرفعال سازی این حالت برای برخی دستگاه ها را نیز فراهم کرده است. چنین قابلیتی برای کاربرانی مفید است که در حالت تهیه بکاپ یا کپی اطلاعات حیاتی و کاری در حافظه خارجی هستند و اجرای صحیح و بدون اشکال فرایند را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)