حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر موبایل عجیب ایسوس با مکانیسم کشویی و بدون بریدگی نمایشگر

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | ایسوس، رندر

به نظر می‌رسد ایسوس در حال طراحی و تولید یک گوشی کشویی است تا بدون نیاز به استفاده از ناچ، موبایلی با نمایشگر تمام صفحه عرضه کند. طبق رندری که توسط افشاگر معروف، ایوان بلاس، در توییتر منتشر شده است، گوشی جدید ایسوس تمام نمایشگر و مجهز به 5G است. همچنین یک دوربین دوگانه در پشت گوشی، قسمت بالا به صورت افقی قرار دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا رندر موبایل عجیب ایسوس با مکانیسم کشویی و بدون بریدگی نمایشگر را مرور کنیم.

 رندر موبایل عجیب ایسوس با مکانیسم کشویی و بدون بریدگی نمایشگر

 رندر موبایل عجیب ایسوس با مکانیسم کشویی و بدون بریدگی نمایشگر

رندر موبایل عجیب ایسوس با مکانیسم کشویی و بدون بریدگی نمایشگر

زمانی که گوشی به سمت پایین باز می‌شود، شاهد یک دوربین سلفی دوگانه با زاویه دید 120 درجه و یک فلاش LED نواری بزرگ هستیم. اما اگر گوشی را به سمت بالا بکشید با اسپیکرهای قدرتمند Harman Kardon رو به رو خواهید شد.

همچنین احتمال دارد این دستگاه به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز باشد چرا که در پشت گوشی خبری از حسگر اثر انگشت نبود. طبق گفته بلاس، یکی از طراحان قدیمی ذنفون 5 این رندر را در اختیار او قرار داده است. اما افشاگر مشهور دنیای موبایل رندری دیگر از این گوشی را نیز منتشر کرده که با طرح قبلی متفاوت است.

در رندر جدید باز هم شاهد دوربین دوگانه در پشت گوشی هستیم اما این بار حسگر اثر انگشت روی قاب گوشی نیز مشاهده می‌شود. طراحی دوربین‌های سلفی در این رندر نیز با قبلی تفاوت دارد. در این طرح دوربین‌های سلفی به همراه فلاش LED جداگانه با فاصله از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

همچنین با کشیدن گوشی به سمت بالا، خبری از اسپیکر نیست و شاهد کنترلر مولتی مدیا و شاتر عکاسی در قالب صفحه نمایش لمسی هستیم که البته این دکمه‌های مجازی با توجه به برنامه‌های در حال اجرا روی گوشی تغییر می‌کنند.

تلاش برای خداحافظی با بریدگی نمایشگر

استفاده از ناچ برای عرضه یک گوشی تمام صفحه توسط اسنشال فون به کار گرفته اما با اپل و آیفون X متداول شد و سپس برندهای دیگر به آن روی آوردند.

اما اخیرا برندهای مختلف همانند ایسوس با ایده‌هایی جدید به دنبال عرضه موبایل تمام صفحه بدون بریدگی نمایشگر هستند.

برخی شرکت‌ها برای جایگزینی ناچ، همانند ویوو به سراغ دوربین‌های پاپ آپ رفتند. شرکت ZTE  نیز با گوشی Axon V و تعبیه دوربین سلفی در لبه کناری گوشی، بریدگی نمایشگر را کنار گذاشت.

اوپو نیز در گوشی جدید خود با نام Reno که در آینده‌ای نزدیک معرفی می‌شود به سراغ طرحی خلاقانه برای دوربین سلفی رفته که به همراه فلاش و بلندگوی مکالمات آن به شکل مثلثی شکل از بدنه گوشی بیرون می‌آید.

در پایان نیز باید بگوییم در صورتی که گوشی جدید Asus مجهز به ماژول 5G باشد، احتمالا باید منتظر عرضه گسترده آن در آمریکا باشیم و به این ترتیب به نظر می‌رسد این شرکت به دنبال گسترش بازار خود است.

نظر شما درباره این رندر عجیب از موبایل ایسوس چیست؟ به هر حال به دلیل منتشرکننده معتبر آن، باید به آن توجه بیشتری داشت.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
JAVAD

اون طرح اولیه خیلی جالب و هیجان انگیزتره بنظرم مخصوصا با اسپیکرهای هارمن کاردون

amer

سایت های دیگه میگن اولین گوشی دارای ناچ شرکت شارپ تولید کرده و بعدش اسنشال تولید کرده.
چقدر خوب بود از خالق ناچ که همون شرکت شارپ ژاپنی هست یادی میکیردن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)