حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قطع همکاری دانشگاه MIT امریکا با شرکت ZTE چینی

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | ZTE

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) روز گذشته اعلام کرد که همکاری خود با دو شرکت چینی هوآوی و ZTE را به حالت تعلیق درخواهد آورد. این شامل پروژه‌های تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود و دلیل آن اینگونه اعلام شده که این دو کمپانی تحریم‌های تصویب شده توسط ایالات متحده را نقض کرده‌اند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

Maria T. Zuber قائم مقام ارشد MIT با عنوان فرآیند بررسی جدید در جهت سنجش ریسک پروژه‌های بین‌المللی اعلام کرده است که تعامل موسسه فناوری ماساچوست با تعدادی از کشورهای خاص (در حال حاضر چین، روسیه و عربستان سعودی) دارای سنجش و ارزیابی بیشتر از حالت عادی خواهد بود. در نتیجه فرایند این بررسی پیشرفته‌تر، دانشگاه MIT به دلیل تحقیقات فدرال در رابطه با نقض تحریم‌ها شروع هرگونه پروژه یا سرمایه‌گذاری با همکاری هوآوی و ZTE را نپذیرفته است. این موسسه قرار است که همکاری با نهادهای مورد نظر را بازبینی کرده و درخصوص آنها تصمیم گیری کند.

زد تی ای

زد تی ای

آیا ZTE و هوآوی واقعاً قربانی ماجرا هستند؟

در ماه ژانویه دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های عمومی که در طی ماه‌های اخیر به دلیل همکاری انگلستان با هوآوی فراگیر شده است، از سرمایه‌گذاری هوآوی در این دانشگاه جلوگیری خواهد کرد. ZTE و هوآوی از سال 2011 تحت بازرسی شدید دولت آمریکا بوده‌اند و خطر جاسوسی توسط دستگاه‌های این دو شرکت همواره در طول این سال‌ها مطرح شده است. با وجود بالا گرفتن جنگ تجاری میان چین و آمریکا، این شرکت‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اما دولت آمریکا همه تلاش خود را برای کنار بدنام کردن این دو کمپانی به کار گرفته است.

در ماه دسامبر سال گذشته مدیر ارشد مالی هوآوی، منگ وان‌ژو که دختر بنیانگذار این شرکت هم به حساب می‌آید؛ به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران به دستور آمریکا در خاک کانادا دستگیر شد، هر چند که منگ و عوآوی این اتهامات را رد کردند. پیش از این نیز ZTE سال گذشته موافقت کرد که مبلغ یک میلیارد دلار به ایالات متحده به عنوان جریمه برای دور زدن تحریم‌های ایران و کره‌شمالی بپردازد.

در شرایطی که فعالیت برای هوآوی و ZTE در عرصه جهانی روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود، آیا به نظر شما این دو کشور نقش قربانی را در جنگ تجاری میان آمریکا و چین دارند؟ همانطور که قبلا در ترنجی خواندیم، حداقل هواوی فکر می کند که این درگیری ها به نفع شرکت آن ها خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

😏😏😏😏بچه خوک ها نگاه کنید.

_V_

کدوم تحریم ایرانو دور زدن دوستان؟درباره اینترنته یا سخت افزار؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)