حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراح ارشد چیپست های اپل از این شرکت جدا شد

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | اپل

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌ گوشی‌های آیفون اپل بر رقبای اندرویدی،قدرت پردازنده‌ آن‌ها است. برخی این قدرت پردازش را ناشی از سیستم عامل آن‌ها یعنی iOS می‌دانند اما در واقع چیپست‌های سری A نقش اصلی را ایفا می‌کنند. حالا اما خبر می رسد که طراح ارشد چیپست های اپل از این شرکت جدا شده است و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشد

آخرین تراشه ساخته شده توسط اپل چیپست A12x است که یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موبایل بوده و شاهد آن در آیپد پرو جدید هستیم.

CNet به‌نقل از منابع نزدیک به اپل گزارش داده که جرارد ویلیامز، طراح ارشد پردازنده‌های اپل که از زمان تولید چیپست‌های A7 به بعد با تیم توسعه این شرکت همکاری می‌کرده، اکنون و پس از 9 سال همکاری از سمت خود کناره گیری کرده است و دیگر با کوپرتینویی‌ها همکاری نمی‌کند.

ویلیامز پیش از آغاز کار در اپل، به مدت 12 سال با شرکت ARM همکاری می‌کرده است. کمپانی که این روزها طراح و توسعه دهنده هسته پردازنده‌های سامسونگ، کوالکام، مدیاتک و اپل است. البته وظایف وی در اپل بیش از این‌ها بود که طراحی Layout اجزای تشکیل‌دهنده‌ سیلیکون سیستم روی یک تراشه (SoC) اپل نیز به مسئولیت‌های وی در خصوص هسته‌های پردازنده اضافه شده بود.

با توجه به این که تمامی عملکرد گوشی‌های آیفون از دوربین تا اجرای بازی وابسته به پردازنده‌ آن است، مشخص می‌شود ویلیامز نقش مهم و تاثیرگذاری در این شرکت ایفا می‌کرده است.

بنچمارک اپل A12X روی آیپد پرو ۲۰۱۸

بنچمارک اپل A12X روی آیپد پرو ۲۰۱۸

گمانه‌زنی‌ها درباره علت جدایی

هنوز به طور دقیق مشخص نیست چرا او از اپل جدا شده و شنیده می‌شود هنوز در شرکت دیگری مشغول به کار نشده است. با توجه به این که جدایی یک طراح ارشد از شرکت اپل اتفاقی غیر معمول است، احتمالا علت این جدایی مشکلات خانوادگی ویلیامز یا اختلافات وی با مقامات ارشد این شرکت باشد.

اما اگر به هر شرکت دیگری بپیوندد احتمالا از 2020 به بعد شاهد یک رقیب جدی برای تراشه‌های سری A اپل باشیم.

احتمالا ویلیامز تاکنون روی دو تراشه A13 و حتی A14 نیز کار کرده که این امر بدان معناست که اپل زمان زیادی برای پیدا کردن جایگزینی مناسب برای وی نیاز دارد. اما هنوز جای نگرانی برای اپل وجود دارد چرا که این جدایی ممکن است پیامدهای ناخوشایندی برای آن‌ها در دراز مدت و بازار موبایل داشته باشد.

نظر شما چیست؟ در این زمینه باید نگران بود؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

واسه همه چیپ زدناش مرسی

jilibilina

دروغ 12آوریل یا سیزده خودمون
کلا توی این 24ساعت هرخبری دیدید باور نکنید :))

Jahandar

این خبر مال چند روز پیشه و دیگر سایت ها همون چند روز پیش منتشرش کردند! فقط ع.طا.یی امروز منتشرش کرده!

ehsan1102000

نوکیا ایکس۷۱ معرفی شد

_V_

سونی بهترین برند موبایل شد :))

ehsan1102000

عجیبه که ترن-جی هنوز پوشش نداده!!!صبح معرفی شده نوکیا

_V_

من اول فکر کردم شوخی میکنی بعد حرفت رفتم دیدم همه سایتا زدن جز Toran-ji

chalton

امتیاز دوربین سونی وان مشخص شد،115 امتیاز دوربین عقب و امتیاز 102 برای دوربین سلفی.سونی دیگه قاطی کرد و دوربین ایکسپریا وان رو فوق‌العاده درست کرده.

_V_

😂😂

Amir Hossein

ایشالا ک دروغ سیزدهه😂😂😂
رفتن ویلیامز نتایجی مثل رفتن اسکات فورستال خواهد داشت

Soraygoular

لطفا عکاسی در شب هواوی پی ۳۰ پرو رو پوشش بدید البته بدون نایت مود واقعا باور نکردنیه من فکر کردم وقتی هواوی توی مراسم لایو اون عکس رو گرفت یک کلکی تو کار بود ولی مقایسه زیر رو ببینید با پیکسل ۳ و خیلی چیز های دیگه که توی سایت های دیگه هست من اینو گذاشتم چون نایت سایت گوگل به شدت قوی بود
https://www.theverge.com/platform/amp/2019/4/1/18290215/huawei-p30-pro-camera-night-low-light-mode-photos

علی شیخ زاده

یعنی دروغ اوریل نیست این مقایسه؟😅

Jahandar

یعنی اسکلمون کردن؟ 🤔

Jahandar

آفرین. 👍‌ 👍‌ 👍 عملکرد P30 pro بطرز عجیبی عالی بود 😳‌

✔ TVKade

Wow از پیکسل که بهتر باشه اس ۱۰ پلاسو از قبل خاک کرده.

Maya

اگر بره طرف چینی ها بله،باید نگران بود.چینی ها ایده پرداز نیستن،ایده دزد هستن که با دزدیدن ایده های آمریکایی خودشونو مطرح می کنن.امیدوارم این کار رو نکنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)