حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نیمی از کارمندان سونی موبایل تا سال ۲۰۲۰ بیکار خواهند شد

نوشته

5 سال قبل | 17 دیدگاه | سونی

تا سال ۲۰۲۰ واحد موبایل سونی با بیش از ۵۰ درصد از نیروهای خود به‌اجبار خداحافظی خواهد کرد. به دلیل ادغام واحد موبایل در بخش تلویزیون، صوت و دوربین، بیش از ۲۰۰۰ نیروی شاغل در بخش موبایل سونی تا سال ۲۰۲۰ از کار بیکار خواهند شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

حسگر تصویر سه بعدی سونی

حسگر تصویر سه بعدی سونی

کمپانی ژاپنی قصد دارد با ادغام موبایل در واحدهای سوددِه، ضررهای ناشی از کاهش فروش در این بخش را کم‌رنگ نشان دهد. البته به ۲۰۰۰ نیروی مذکور در اروپا و چین اجازه داده می‌شود تا به اختیار محل کار را ترک کرده (بازنشستگی اختیاری) و یا در بخش دیگری مشغول به کار شوند.

ادغام سونی موبایل در بخش های دیگر سونی

سونی به‌طور مداوم سعی کرده است به‌منظور کاهش هزینه‌ها اصلاحات موردنظر را انجام دهد تا این بخش زیان ده را همچنان سرپا نگه دارد. همچنین این کمپانی فروش موبایل در برخی کشورهای آسیایی را رها کرده و به فروش در اروپا و شرق آسیا، که همچنان بازار بهتری دارد، ادامه خواهد داد.

این دومین مرتبه است که ظرف ۵ سال گذشته سونی دست به تعدیل نیروی در بخش موبایل می‌زند. سال ۲۰۱۴ نیز ۱۰۰۰ نفر از بخش موبایل کنار گذاشته شدند.

این کوچک شدن ها شاید برای جلوگیری از ضرر مفید باشد اما باید دید که آینده شرکت در چه مقیاسی تصور می شود که این همه تعدیل نیرو را شاهدیم. نظر شما درباره آینده این  شرکت اصیل ژاپنی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

سونی تموم شد به جاش شیائومی اومد،نوکیا تموم شد به جاش هوآوی اومد،بلک بری رفت به جاش اوپو اومد،موتورولا ترسید وایساد به جاش وان پلاس اومد،قانون موبایل ریختن به هم ر…. دن به دنیای موبایل،ولی اینو با اطمينان میگم که چینی ها هرکاری کنن باز تو محصولش کم کاری میکنه،بالا برید پایین بیاید گوشی های چینی کیفیت ساختشون از برندهای مطرح مثل سامسونگ و اپل پایین تره این ثابت شده حرف من نیست.

ronin

پاشو برو با اکانت فیک ۴ تا کامت بزار بعد خودت جواب بده مثبت بده به خودت😂😂
حرفات واسه کسی مهم نیست

Peiman

نیم دیگرشون هم تا ۲۰۲۲ اخراج میشوند

متاسفانه

Star

سونی موبایل فدای سیاست های اشتباه مدیرانش شده، وقتی هزینه هارو کاهش میده باید با سیاست های درست بازاریابی رو تقویت بکنه تا به سوددهی برسه ، نبود سونی به ضرر تکنولوژی میشه…. گوگل در اندروید O از تکنولوژی LDAC سونی برای افزایش کیفیت صدای بیسیم استفاده کرده که میتونه داده های بیشتری با بیت ریت 990kbps رو انتقال بده و همچنین سونی در رفع بیش از 250 اشکال نسخه 8 اندروید به گوگل کمک کرده است.

amer

اولا این خبر یک هفته پیش در گجت نیوز خوندم و اینجا سرعت عمل ترنجی در اطلاع رسانی ثابت میکنه
دوستان فن سونی میدونن که سابقه و تجربه سونی ثابت کرده چه برندی به حیاتش ادامه میده.
متولد شدن یه شبه و در دست گرفتن نبض بازار در عرض یک ماه نتیجه ای نداره جزء به فنا رفتن در عرض یک شب.
این سیاست سونی و استراتژی سونی باعث تمرکز بیشتر و بهره وری بیشتر میشه.
شک نکنید همان طور که نوکیا داره به اوجش بر میگرده.سونی هم بر میگرده.و شاهد باشین اینده از ان سونی و نوکیا خواهد بود .

_V_

باز خواب دیدی

Milad7

سونی موبایل باید یه تکون اساسی به خودش بده

amer

منتظر XPERIA 1Sباشین.
الان جدیدا G8هم اومده از طراحی و نسبت21:9سونی گوشی ساخته قابل توجه بچه های خوشکل پسند که فقط دنبال حاشیه و قشنگی گوشی اهمیت میدن که وقتی سونی این نسبت معرفی کرد یه مشت ترول بی مغز فقط بلد بودن بگن چقدر درازه.من چی بهتون گفتم.گفتم روزی میرسه که برند محبوبت همین نسبت میزنه و امروز شاهد همین استفاده از 21:9هست
بیایید ارزش و قدر سونی را بیشتر بدانیم

_V_

ال جی زده سامسونگ که نزده😂😂😂اپلم نزده،هواوی هم نزده!الان داری برای چنتا ون فت ال جی سایت که اتفافا کاریم به سونی ندارن حرف میزنی؟
“اینده رفته از این کشور”

amer

باهوش سامسونگ و هواوی هم میزنه عجله نکن اهسته و پیوسته الان باورم شد که هیچی بارت نیست و با این حرفت ثابت کردی یه ترول بی مغزی.بای دیگه وقت جواب دادنت ندارم

_V_

اولا که،،،از کامنتات دیدم چقدر بارته ترول بیچاره،،سونی جونت چیزی نداره ببالی از هواوی و اپل و شیائومی جلو سامسونگ مایه میذاری نگو نه که کل سایت نظرات ترولیتو دیدن،،بعدشم،،،،سامسونگ و هواوی هم بزنن جوری طراحی میکنن که مثل همیشه خوش دست باشه نه اینکه مثل کنارل تلویزیون،،،فهمیدی؟یا ادامه بدم؟

_V_

آهان راستی بهتره بگی نمیتونمم جوابتو بدم!😂

Star

خوش دست تر از گوشی های سونی نداریم عرض دستگاه تاثیر زیادی تو خوش دستی داره که سونی در این زمینه بهتره اتفاقا سامسونگ جز بد دست تریناس به نظرم… ارتفاع هم درسته تاثیر داره و عامل اصلی خوش دستی نیست.
https://ms.tudocdn.net/283833?w=660&h=371

Mahdi.L

شما اس۸ رو دست بگیرید، گوشی هم دوره سونی رو هم دست بگیرید، گوشی سال بعدشم حتی دست بگیرید، بازم اگه همین حرفو میزنید؛ سونی تازه سال پیش نسبت تصویر رو تغییر داد

Mortazavi

سونی یه مدت بد کار کرد
اوج اشتباهش xz1 بود تو xz2 دوباره خوب شد ولی همچنان برای مشتری ها کامل نبود الان تو وان خیلی چیزارو تغییر داده
تنظیمات فوق حرفه ای فیلم برداری و صفحه نمایش
بزرگ شدن اندازه پیکسل های سنسور دوربین در حد رقبا و استفاده از دوتا ois
نمایشگر اولد با حداکثر کیفیت روی کاغذ
نسبت تصویر آینده موبایل در نمایشگر
کم کردن حاشیه ها بصورت کاملا محسوس نسبت به قبل خودش
طراحی مطابق با سایرین و عوام پسند

اینها نشون میده سونی موبایل برگشته تو مسیر موفقیت و شک نکنید تا سه سال آینده برمیگرده به جمع ده تولید کننده برتر و بازارهای بیشتر و این برای فن های تمام برندها خوبه چون سونی پدر تکنولوژی و میتونه در کنار سایرین به پیشرفت اسمارتفون ها کمک کنه پس اینکه منتظر نابودی سونی موبایل باشید اشتباهه

_V_

تازخ دوتا OIS زده؟
نسبت صفحه آینده گوشی ها؟الان مثلا این انقلابه؟
طراحی مانند رقبا؟همه ناچ قطره ای و حفره شدن این تازه داره مثل دوره اس۸ حاشیه کم میکنه
دوربین و فیلم برداریش با اونهمه سر و صدا بازم تو ویدیو های مقایسه زیر اس۱۰ پلاس بود
درسته رزولوشنش زیاده ولی کیفیت صفحه فقط رزولوشن نیست!که البته با اون باتری مسخره این رزولوشن افتضاحه

amer

باهوش سامسونگ از طراحی ناچ قطره ای بگیر تا طراحی پا اپ داره از چینی ها کپی کاری میکنه.که مشخص شده اصالتش از دست داده پس چرت و پرت زیادی موقوف

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)