حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوتاه کننده لینک گوگل رسما تعطیل شد

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | گوگل

سرویس کوتاه کننده لینک گوگل، goo.gl اولین بار در سال 2009 راه‌اندازی شد. در ابتدا این سرویس با هدف استفاده در Google Toolbar و Feedburner ایجاد شد. اما با مرور زمان نیاز به کوتاه کردن لینک‌ها توسط کاربران کمتر و کمتر شد و در طول چند سال گذشته این کاهش تا آن حدی بود که گوگل تصمیم گرفت یک بار برای همیشه سرویس goo.gl را تعطیل کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

استارت تعطیلی goo.gl چند سال پیش زده شد و از تاریخ می سال 2018 این سرویس برای کاربران جدید اصلاً دردسترس نبود، اما حالا و با ورود با ماه اپریل سال 2019 بخش کوتاه کننده لینک گوگل پس از یک دهه فعالیت به طور کامل از دسترس همه کاربران خارج شده است.

البته خوشبختانه لینک‌هایی که توسط سرویس goo.gl گوگل کوتاه شده‌اند و در جایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، همچنان به‌درستی کار خواهند کرد. اما این امکان وجود ندارد که بتوانید لینک جدیدی ایجاد کنید. علاوه‌براین اگر شما از توسعه دهندگان اپ یا کسانی بودید که هنوز از goo.gl استفاده می‌کردید، گوگل برای شما پیشنهاداتی دارد. گوگل توصیه کرده است که توسعه دهندگان برنامه به Firebase Dynamic Links سوئیچ کنند. کاربران عادی هم می‌توانند از دو سایت دیگر که عملکرد مشابه با سرویس گوگل دارند، یعنی Bit.ly و Ow.ly استفاده کنند.

از سرویس‌های URL Shortener برای کوتاه کردن لینک مطالب استفاده می‌شود. بلند بودن لینک‌ها شاید برای شما هیچوقت یک چالش جدی نبوده باشد، اما برای مواقعی که با محدودیت کارکتر روبه‌رو هستید، این سرویس‌ها می‌توانند بسیار کاربردی باشند. به‌عنوان مثال تا همین چند ماه پیش برای به اشتراک گذاشتن لینک در توئیتر با این محدودیت مواجه می‌شدید و باید با استفاده سرویس مورد نظر لینک خود را کوتاه می‌کردید، اما توئیتر بعدها این محدودیت لینک را برداشت و سرویس goo.gl یک گام دیگر به تعطیلی نزدیکتر شد.

شما از سرویس کوتاه کننده لینک گوگل استفاده کرده اید؟ نظر شما درباره آن چیست؟ فکر می کنید تعطیل شدن آن اتفاق قابل توجهی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
atoranji

بودنش بهتر از نبودنش بود

ara2com

اصلا ملاک خوبی برای تعطیلی نیست جایگزین امن و مطمعنی هم براش نیست لینک های کوتاه شده ی گوگل تبلیغات نداشت و مستقیم بود

iranipic

سلام
برای کوتاه کرده لینکهاتون میتونید از وان دا هم استفاده کنید :
https://1da.ir
رایگان ، پرسرعت ، دائمی
با قابلیت کسب درآمد
نمایش آمار کلیک ها و …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)