حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر ادغام شده با آنتن 5G ال جی در دست توسعه است

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | ال‌جی

ایده ترکیب اجزای مختلف یک گوش هوشمند با نمایشگر تب جدیدی است که سازندگان را درگیر خود کرده و البته موجب زیبایی گوشی می‌شود. اما گویا تمامی نداشته و این بار ال جی دست به ساخت نمایشگر ادغام شده با آنتن 5G زده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سازندگان روز به روز اجزای بیشتری از گوشی را با نمایشگر ادغام می‌کنند که سبب کاهش ضامت گوشی و افزایش ظرافت و زیبایی آن می‌شود. یکی از جدیدترین ایده‌ها نیز از سوی ال جی بوده و غول کره‌ای قصد دارد تا نمایشگر ادغام شده با آنتن 5G بسازد.

پیش از این شاهد ادغام صفحه لمسی با نمایشگر، ادغام سنسور اثر انگشت با نمایشگر، جای دادن دوربین درون نمایشگر و ساخت نمایشگرهای پانچ شده و همچنین نمایشگرهای خمیده و بلندگوهای درون نمایشگر بودیم و اینبار نیز نوبت به نمایشگر ادغام شده با آنتن 5G رسیده است.

اما این ادغام‌ها با وجود مزایای خود، یک عیب بزرگ نیز دارد و آن افزایش قیمت نمایشگر است. در حال حاضر نمایشگرهای ساده نیز قیمت نجومی دارند،‌ پس وای به حال نمایشگرهایی که اجزای دیگری همچون سنسور اثر انگشت و آنتن 5G را نیز درون خود جای داده باشند!

با این حال نمی‌توان این را یک عیب ذاتی دانست، چرا که  اگر کاربر از گوشی خود خوب مراقبت کند، نه تنها وادار به خرج هزینه‌های گزاف تعمیر نمی‌شود، بلکه تماما از ظرافت و سبک بودن گوشی خود لذت می‌برد.

اما این تمام ماجرا نیست. با ادغام اجزای مختلف با نمایشگر، فضای داخلی گوشی کمتر اشغال می‌شود و می‌توان بخش‌های دیگری را در آن جای داد یا از باتری‌های بزرگتری استفاده کرد. ال جی نیز با این هدف قصد دارد تا آنتن 5G را درون نمایشگر جای دهد. مهندسان ال جی در طرحی صفحات نازک آنتن 5G گوشی را به پشت نمایشگر چسباندند.

در حال حاضر گوشی‌های 5G به 30 آنتن برای اتصال به این شبکه نیاز دارند که این تعداد آنتن چیزی جز افزایش ضخامت گوشی با خود به همراه ندارد. اما ساخت نمایشگر ادغام شده با آنتن 5G در صورتی که سبب بهبود پوشش دریافتی امواج نیز شود، به نظر راهی کاربردی برای اشغال فضای کمتری از داخل گوشی است.

ال جی همچنین اظهار داشت که همچنین می‌تواند صفحات آنتن 5G را پشت گوشی نیز نصب کرده و بدین ترتیب با افزایش سطح صفحات آنتن، گیرندگی گوشی نیز بهبود یابد. البته در آن ناحیه می‌توان سیم پیچ‌های شارژ بی‌سیم گوشی را نیز تعبیه کرد؛ قابلیتی که امروزه به یک ویژگی مرسوم در گوشی‌ها بدل شده است.

در حال حاضر ال جی شدیدا از طرح ابداعی خود دفاع می‌کند و مشغول کار روی آن است، اما بعید است شاهد استفاده از نمایشگر ادغام شده با آنتن 5G در فلبت V50 (که در ماه می عرضه می‌شود) باشیم و به نظر LG V50 ThinQ 5G نیز به دلیل آنتن‌های پرشمار 5G خود یک فبلت با ضخامت نه چندان کم باشد.

نظر شما درباره این خلاقیت الجی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Vahid

حیف این نبوغ الجی داره

amer

دمش گرم به این میگن نواوری ،اینده از ان برندهای با اصالت LG.SONY.HTC.NOKIA.خواهد بود.عجله نکنید اهسته و پیوسته

Soheil Rezayi

استاد ع.طایی ضخامت V50 تنها ۸.۲ mm هست با باتری ۴۰۰۰
آیا واقعا با نوت ۹ با ضخامت ۸.۸ mm قابل مقایسس؟؟؟

Soheil Rezayi

یا s105G???

abolfazlbt

یه چند وخ دیگه یه شیشه میدن دستمون که همه چی توش ادغام شده از دوربین گرفته تا باتری و ….. تا اونم تاشو یا رول شونده

vahid abedi

همیشه خلاقیت ها و نواوری های ال جی رو ستایش کردم.

اما متاسفانه عدم ادامه و اعتقاد به طرح ها و خلاقیت های خود و ازمون های سعی و خطا از مشکلات ال جی بوده.

مزیت ها و نواوری هاش رو اکثرا ادامه نداده و به بلوغ نرساند.

در ضمن در بازار میان رده فوق العاده ضعیف عمل میکنه

اگه بازار میان رده رو بتونه پوشش بده مطمن باشید میتونه بازار پرچمداراش رو گسترش بده.

الان فرض کنید 5 فرد متفاوت با سلیقه متفاوت میخوان میان رده بخرند.
از برند ال جی و اچ تی سی و سونی به نظرتون میتونن 5 تا میان رده متفاوت از هم بخرند با اختلاف سلیقه؟؟
احتمالش کمه

چرا

چون اصلا اچ تی سی یا سونی یا الجی 5 تا محصول میان رده با تفاوت هر چند اندک از هم همزمان تو یک سال تو بازار ندارند.

اچ تی سی که از همه بدتر.

با بحث های غیر علمی و احساسی و هیجانی مختص سن های نوجوانی و اوایل جوانی کاری ندارم که به مفاهیم غیر قابل لمس و انتزاعی همچون اصالت و بنجل بودن و خز بودن و… اشاره میکنند.

الان تو سامسونگ شما میتونی با سلایق متفاوت میان رده های متفاوت انتخاب کنی چون که همزمان شاید 5 الی 10 شاید بیشتر میان رده فقط تولید یکسال رو همزمان تو بازار داره

یا نوکیا که اونم داره و دستتون تو انتخاب میان رده بازه

اما در سونی و الجی و اچ تی سی چطور.

اینم اشاره کنم که این حرفم به معنای بد بودن الجی و سونی و خوب بودن سامسونگ و هواوی نیست

بحث ارزش گذاری نیست

بحث مدیریت و سیاست ها و بازار گستره و تنوع تولیدات برای انتخاب مصرف کننده و اشتباهات و موفقیت های تصمیم سازی های شرکتهاست. و با کیفیت و خوب و بد بودن کاری ندارم

مشکل سایت ما اینه تا میخوای انتقاد یا به مشکلی از سیاست های یک برند اشاره کنی اون رو دال بر بد بودن برند مورد علاقه خودشون میدونن و سریع گارد میگیرن.

فارغ از خوب و بد بودن باید به رویه های بازار موبایل اشاره کرد.

Mr. Dandelion

در مورد فناوری های جدید همیشه همین طوره. دقیقا مثل اتفاقی که برای G5 ال جی افتاد و ماژولار رو برای اولین بار عرضه کرد و در جی فلکس ها هم تلفن هوشمند منحنی با بالاترین کیفیت ساخت. همیشه فناوری های جدید تا تعدیل شدن و گام به گام جلو رفتم محکو به شکست هستن. نمیشه انگار یهو یه محصولی رو دید که 100 درصد متفاوت از چیزیه که مردمتا حالا دستشون میگرفتن و باهاش کار میکردن! همه می ترسند نتونن از پسش بربیان و یا چون فناوری جدیدی هست هنوز امتحان نشده و به نوعی با خریدنش پولشونو دور میریزن! متاسفانه تا وقتی این تفکرات که از دیدگاه اقتصادی مشتریان کاملا قابل توجیهه وجود داره، فناوری های این چنینی خیلی زود از بازار فاصله میگیرن تا وقتی که باور عمومی برای پذیرش این فناوری‌ها اماده بشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)