حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فایرفاکس آیپد امکان بازکردن دو تب در کنار هم را به شما می دهد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

موزیلا به تازگی نسخه‌ای از مرورگر فایرفاکس را منتشر کرده که به طور اختصاصی برای آیپد طراحی شده تا تجربه تحت وب بهتری را برای کاربران این تبلت به ارمغان بیاورد. در حقیقت فایرفاکس آیپد امکان بازکردن دو تب در کنار هم را به شما می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فایرفاکس در پستی در وبلاگ رسمی خود نوشته است:

ما می‌دانیم که آیپد صرفا نسخه بزرگ‌تر آیفون نیست. بنابراین به جای این که بیاییم نسخه فعلی فایرفاکس iOS را بزرگ‌تر کنیم، کاری کرده‌ایم که نسخه آیپد این مرورگر دقیقا متناسب با این تبلت باشد.

نسخه آیپد فایرفاکس هم‌اکنون از طریق اپ استور در دسترس است و قابلیت‌هایی دارد که باعث می‌شود این مرورگر نسبت به سایر مرورگرهای تبلت متمایز باشد. یکی از این قابلیت‌ها پشتیبانی از حالت تقسیم صفحه است که به افزایش بهره‌وری توسط کاربران کمک می‌کند.

ویژگی‌های آیپد در زمینه تقسیم صفحه بسته به مدل دستگاه محدودیت‌هایی دارد، اما در کل اجازه می‌دهد تا دو اپلیکیشن را در به طور همزمان در صفحه خود داشته باشید. فایرفاکس آیپد از این قابلیت پشتیبانی می‌کند تا بتوانید در یک طرف صفحه با کمک مرورگر به اینترنت دسترسی داشته باشید، و در طرف دیگر اپلیکیشن دوم خود را اجرا کنید.

قابلیت منحصر به فرد بعدی این نسخه از فایرفاکس مدیریت زبانه‌هاست. در این مرورگر به جای این که زبانه‌ها را به صورت ردیفی در بالای صفحه ببینید، آن‌ها را به صورت کاشی‌هایی مشاهده می‌کنید تا راحت‌تر بتوانید بر آن‌ها احاطه داشته باشید و ببینید که می‌خواهید کدام یک را باز نگه داشته و کدام یک را ببندید. ویژگی ارسال زبانه (Send Tabs) هم اضافه شده تا کاربران بتوانند زبانه‌ها را میان دستگاه‌های مختلفی خود جابجا کنند و از این طریق تجربه کاربری یکپارچه‌تری داشته باشند.

به‌علاوه، در این مرورگر راهی آسان برای دسترسی به حالت خصوصی یا Private Browsing Mode وجود دارد که از طریق آیکن بنفشی که در گوشه چپ صفحه قرار گرفته می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. کافی است روی این آیکن تپ کنید تا حالت خصوصی برایتان فعال شود.

کلیدهای میانبر فایرفاکس برای آیپد با استفاده کیبرد فیزیکی

فایرفاکس برای کسانی که از آیپد با کیبورد اکسترنال استفاده می‌کنند میان‌برهای زیادی تدارک دیده که شبیه میان‌برهای مک است. مثلا با Command + R می‌توانید صفحه را تازه‌سازی کنید یا با Command + T زبانه جدید بسازید.

موزیلا متذکر می‌شود که امکان انتخاب فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش‌فرض آیپد وجود ندارد. اما اگر از مایکروسافت Outlook استفاده می‌کنید، می‌توانید در هنگام باز کردن لینک‌ها به فایرفاکس نیز به عنوان یکی از گزینه‌های موجود دسترسی داشته باشید.

نسخه آیپد فایرفاکس همه ویژگی‌های نسخه عادی فایرفاکس iOS، مثل حالت شبانه، تم تاریک و محافظت در برابر ردیابی، را از همان ابتدا دارد. همین عامل باعث می‌شود مرورگر مذکور در مقایسه با گوگل کروم و سافاری گزینه مناسب‌تری برای کاربران تبلت اپل باشد.

شما از چه مرورگری روی آیپد استفاده می کنید؟‌ به نظر می رسد که این قابلیت جذاب و دوست داشتنی است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HasanHoseinPoor

از کروم استفاده میکنیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)