حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیل شیراز ۵ فروردین ۱۳۹۸ + عکس و ویدیو

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | مطالب ترنجی

باران که از حوالی ساعت ۸ صبح دوشنبه پنجم فروردین ماه ۹۸ شروع به باریدن کرد،به یکباره ریتمی تند و شدید به همراه بارش تگرگ به خود گرفت و پس از حدود یکساعت و نیم بارش مداوم شهر را سیل در برگرفت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره سیل شیراز ۵ فروردین ۱۳۹۸ با عکس و ویدیو صحبت کنیم.

سیل شیراز ۵ فروردین ۱۳۹۸

ساعتی پس از شروع بارندگی شدید امروز، در شیب ورودی شهر شیراز از سمت دروازه قرآن خودروهایی مشاهده می شد که سیل با خود به داخل شهر می آورد و از کنار طاووس می گذراند. سیل که در سراشیبی هم افتاده و ویرانگر شده بود خودروها را واژگون می کرد و به قطاری از خودروهای انباشته دیگر پیوند می داد.

در سمت دیگر و مرکز شهر نیز وضعیت بهتری حاکم نبود بگونه ای که بسیاری از کوچه های مرکز شهر شیراز نظیر چهارراه پارامونت، بلوار امیرکبیر، بلوار زند، بولوار هفت تنان و … دچار آبگرفتگی شد و رفته رفته این آبگرفتگی دامان خانه و خانواده های ساکن این مناطق را گرفت.

سیل شیراز

سیل شیراز

سیل ۲۰۰ خودرو را در دروازه قرآن شیراز با خود برد

سرهنگ نادررحمانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود:جاری شدن سیل در دوازه قرآن شیراز بیش ۲۰۰ خودرو را با خود برد. وی با بیان اینکه این حادثه در پی طغیان رودخانه رخ داده است، گفت: هنوز گزارشی از خسارت جانی این حادثه مخابره نشده است اما در دقایق اولیه شماری از شهروندان از درون سیلاب و جریان شدید آب خود را نجات دادند.

رحمانی با بیان اینکه پیگیری‌های پلیس در این زمینه ادامه دارد و معابر منتهی به این بخش مسدود شده است،اظهارکرد: نیروهای امدادی نیز در محل حضور دارند.

همچنین حسین درویشی – مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس – نیز در این باره به ایسنا گفت: آبگرفتگی در خیابان دروازه‌ قرآن تا هفت‌تنان رخ داده است و در حال حاضر شش تیم عملیاتی در محل حضور دارند و جست و جو و امدادرسانی ادامه دارد.

تلاش برای نجات حادثه دیدگان سیلاب دروازه قرآن/ آمار دقیق نیست

گروه های امداد و نجات استان فارس مشغول نجات حادثه دیدگان و خروج اجساد از میان سیلاب دروازه قرآن هستند. سیلاب منطقه دروازه قرآن، سعدی و… که حدود ساعت ۱۱ دوشنبه روی داد به حدی است که تمامی گروه‌های امدادی و خدمات رسان در منطقه حضور دارند تا مصدومین و اجساد را از میان خودروهای واژگون شده و سیلاب خارج کنند.

 

مسافرین و خودروهایی که قصد خروج از دروازه قرآن را داشتند به ناگاه با یورش سیلاب از مقابل مواجه شدند که با توجه به شیب موجود سرعت بالایی داشت. سرعت سیلاب به حدی بود که واژگونی خودروها را به همراه داشت. در حال حاضر مصدومین و اجساد به وسیله اورژانس به بیمارستان رجایی و چمران انتقال داده می‌شوند. طی هماهنگی‌های انجام شده مسافرین به سمت شهرک گلستان و نمایشگاه بین المللی جهت اسکان هدایت می‌شوند.

تلفات سیلاب شیراز؛ ۱۱ کشته در سیل شیراز

رئیس سازمان اورژانس کشور:
– سیل امروز در شیراز ۱۱ کشته و ١٥ مصدوم برجاى گذاشت.
-٢٠ نفر تاکنون بستری و ١٥ نفر دیگر سرپایی مداوا شدند که در مجموع ٣٥ مصدوم بوده اند.

 

کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز بسته شدند 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز با انتشار اطلاعیه ای گفت: کنارگذرهای رودخانه خشک به علت بارندگی بسته شده و شهروندان و مسافران می توانند برای تردد از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

محمدرضا دهقانی با توجه به هشدار مدیریت بحران مبنی بر بارندگی شدید در این کلانشهر توصیه های ایمنی را به شهروندان و مسافران داد و افزود: شهروندان و مسافران به منظور افزایش ایمنی حتی المقدور از خودرو شخصی استفاده نکنند.

فیلم سیل شیراز دروازه قرآن

وی با بیان اینکه هم اکنون خط یک مترو و ناوگان اتوبوسرانی آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران است، اضافه کرد: شهروندان و مسافران نوروزی از ایستادن در حاشیه رودخانه خشک و پل های آن خودداری کنند.

دهقانی اضافه کرد: مسافران نوروزی برای اسکان از سالن های سرپوشیده مشخص شده توسط شهرداری شیراز و به ویژه نمایشگاه بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان استفاده کنند.

کنارگذرهایی چسبیده به خیابان ساحلی و رودخانه خشک شیراز برای تردد خودروها ساخته شده است که هنگام بارندگی های شدید، این کنار گذرها بسته می شوند. رودخانه خشک در واقع محل عبور سیل (مسیل) است که شیراز را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می کند. این رودخانه غربی – شرقی نهایتا به دریاچه مهارلو یا نمک در شرق شیراز می ریزد.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ehsan1102000

مسئولین مدیریت بلد باشن مشکلات زود رفع میشه…کار رو به کاردار بسپارن…ای کاااااش

mehrdad_ma

اگه رودخانه فصلی کنار دروازه قران رو پر نمیکردن اینجوری نمشید

نامسئولین هم پیام میدن بوق نزنید

Vahid

دقت کنید از یک هفته پیش سازمان اب هوا خارج هشدا دادن
ولی اینا نیومدن ی بنر
ی تابلو
یا چارتا سد بتونی برا هدایت اب ب جاها دیگه و تقسیمش ب چند تکیه و کم کردن زور اب انجام ندادن و نکردن
یعنی هیچ هیچ
بازم میگم خدایش هرچی سرمون بیاد حقمونه
چون ۱۰۰ درصد مقصر مردم هستن
اولین دلیلش هم حمایت از دولت
تو خارج امریکا همون شیطان ساختگی سیل امد «اون سیل ها چندین برابر قوی ترن تا تو ایران»ریس جمهور امریکا ترامپ رفته کمک
بعد ما چی؟
حالا بازم بیشتر از این حقمونه سرمون بیاد خیلی بیشتر

Ice men

با عرض تبریک سال نو خدمت شما دوست گرامی باید خدمت بگم که این کامنتی که گذاشتی هر چی سرمون بیاد حقمونه درست نیستش برای اینکه سیل امروز شیراز به خاطر سهل انگاری شهردار سابق شیراز ومسئولان عمرانی قبلی استانداری استان فارس هستش که با آسفالت کردن خروجی بستر رود که به کانال آبی زیر زمینی باعث این سیلاب شده همینطور که تو سایت ها خبر گذاشتن روابط عمومی شرکت آب های منطقه ای استان فارس گفته که سدهای شیراز حدود 1.5 میلیارد متر مکعب ظرفیت خالی رو داره که توانایی دخیره ونگهداری این مقدار از حجم سیلاب رو داره دقیقا مثل شهر شیراز شهر تهران هم این مشکل رو داره و مسئولان شهرداری تهران هم با گل ریختن روی مسیر عبور سیلاب بزرگراه نیایش رو احداث کردن که این کارشون خیلی خطرناک هستش وهیج مسیری برای عبور آب به سدهای نزدیک تهران مثل سد مالمو وسد لتیان نداره و خدایی نکرده اگه سیلی بیاد فاجعه بزرگی به وجود میاد که امیدوارم این اتفاق نیفته در کل می خوام این رو بگم که همه این ها به خاطر نبودن مدیران ومتخصصان کاربلد هست وبه مشت نالایق ودزد اداره استانداری وشه ها رو به عهده گرفتن در ضمن تو.خود اروپا وآمریکا هم به خاطر پرشدن سدها سیلاب به وجود میاد ومثلا وقایعی مثل آتشسوزی جنگل های کالیفرنیا ولی اون ها سریع مدیریتش می کنن در کل ببخشید که.کامنتم طولانی شد به امید آبادی ایران

ahmad

دو سال شیراز درس خوندم تعصب خاصی دارم به شیراز خیلی ناراحتم بخاطر این وضعیت البته بخاطر کل جاهایی که سیل اومد ناراحتم ولی شیراز بیشتر ناراحتم کرد

Ice men

با عرض تبریک سال نو وتشکر بابت شعور ودرک بالات من هم مثل خودت به خاطر این.وضعیت خیلی ناراحتم ولی فاز این 2 نفری که به کامنتت منفی زدن رو نمی فهمم یعنی از کشته شدن هموطنانمون که متأسفانه ببشترشون مسافر بودن واز جاهای مختلف به شیراز اومده بودن خوشحال هستند؟

mehrdad_ma

اگر کسی از مرگ کسی دیگه خوشحال بشه بویی از انسانیت نبرده .
تا حالا کدام مسئول کشور تو زلزله یا سیل آسیب دیده
چرا بهشون میگین مسیولین ؟
واژه نامسئولین برازنده هست
نگفتن سیل میاد گفتن احتمال داره سیل بیاد

mTAAHAAm

رییسشون که فعلا در تعطیلات نوروزی در قشم بسر می برن.

Milad7

دریغ است ایران که ویران شود….

Saeed393

مملکت اسلامی ساختن واسه ما
قشنگ مشخصه خدا خودش داره میگه دهنتونو سرویس میکنم
هر روز تو این مملکت یه فلاکت و بدبختی میبینیم

Ice men

واقعا خدا لعنت کنه صمد رجاء دزد لاشی بی همه چیز شهردار سابق شیراز و مدیران عمرانی قبلی استانداری فارس رو که باعث وبانی سیلاب امروز شیراز هستس که متأسفانه شد تعدای از هموطنانمون که تعدادی از اون ها مسافر وکودک بودن جون خودشون رو از دست بدن این مرتیکه با آسفالت کردن بستر رود و مسیل سیلاب که یه کانال عمومی هستش رو تبدیل به تأسیسات شهری و کنار گذر برای رفت وآمد وسایل نقلیه کردن در ضمن محل بستر هم لایروبی نشده بودش امیدوارم همینطور که تو خبرها اومده بود دادستان شیراز گفت که مسببان این سیل را به سزای اعمالشون برسونند تا دیگه شاهد از این دست وقایع نباشیم البته اگه واقعا مسئولین قبلی رو محاکمه کنند واین قضیه رو ماسمالیش نکنن!

Ice men

بابت غلط املایی ببخشید متأسفانه این سایت قسمت ویرایش نداره به جای هستش هستس نوشتم وبه جای تعدادی تعدای

Shiral

باران دیروز شیراز در حدی نبود که سیل راه بیفته.فقط ۱۶ میلیمتر طی مدت کوتاه.بارون های فصلی بسیار شدیدتر شیراز داریم.شاید بدلیل ایراد در لایروبی معابر و خیلی حدس و گمان های دیگه.اینکه قطعا تقصیر رو به گردن بستن مسیر سیلاب بیندازیم اشتباه است چون دو سال قبل هم طی یک دوره شش روزه نزدیک به ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیمتر باران آمد اما این اتفاق نیفتاد.پس قطعا مولتی فاکتور هست این فاجعه.قطعا از آسیب دیدن هموطنان دلخوریم خصوصا مهمانان نوروزی .از دو روز قبل مدام ستاد بحران داره پیامک میده آقا باران میاد سیل میاد بیخود نیایید بیرون .اما ببخشید مردم ما همیشه فکر میکنند حادثه برای بقیه است و به این اخطارها همیشه بی توجه هستند.نزدیک ۲۰ نفر فوت کردند اما واقعا ضرورتی بود برای دید و بازدید عید و ورود به شهر اونم توی تایمی که اخطار داده شده بود ؟!قطعا خیر.همین امروز صبح با وجود بارندگی بسیار شدید توی بولوار چمران بعضی ماشین ها دیوانه وار رانندگی میکردند.بعد همین ها تصادف کنند مقصر میشه ماشین و جاده و هواشناسی …
اینارو نمیگم که جاده بد ماشین بد سهل انگاری مسوولان و …را توجیه کنم اما همیشه گفتم و میگم از ماست که بر ماست.
گاها خدا رو شکر میکنم که زیر پای هموطنان عزیزم پراید و پژو بیشتر نیست چون گاها با تصادفات شدیدی که میبینم اگر هموطنان بی احتیاط من با لکسوس و لندکروز عابرین پیاده رو زیر گرفته بودند به جای شکستن دست و پای هموطنان که با پراید اتفاق می‌افتاد همون سر صحنه فوت میکردند.این ملت زیر پاشون پراید هست این جوری دیوانه وار رانندگی میکنند اگر ماشین ایمن زیر پاشون بود خدا رو بنده نبودند.گاها برای ورود ماشین های خاص بستر مناسب فرهنگ سازی مناسب و قانون مداری مناسب هم لازمه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)