حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دو ایده متفاوت ZTE برای حذف ناچ : اکسون وی (Axon V) و اکسون اس (Axon S)

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | ZTE، کانسپت

ظاهرا زد تی ای (ZTE) به جای استفاده از نمایشگرهای حفره‌دار، ناچ قطره‌ای یا سیستم پاپ آپ، راهکار جایگزینی برای نقل مکان دوربین سلفی و تولید یک اسمارت فون تمام صفحه واقعی دارد. گوشی مفهومی ZTE Axon V دارای ماژول دوربینی در لبه کناری خود است. در حقیقت دو ایده متفاوت ZTE برای حذف ناچ ارایه شده که یکی باز شدن دوربین پاپ آپ از بقل دستگاه و دیگری ناچ بیرون نمایشگر بقل دستگاه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره دو ایده متفاوت ZTE برای حذف ناچ یعنی طرح های مقهومی اکسون وی (Axon V) و اکسون اس (Axon S) صحبت کنیم.

گوشی ZTE Axon V با ناچ خارجی کنار نمایشگر ZTE

ناچ خارجی بیرون نمایشگر

ناچ خارجی بیرون نمایشگر

دوربین‌های پاپ آپ و مکانیسم کشویی، راهکارهایی بودند که دیر آمدند و زود رفتند. احتمالا گرایش به نمایشگرهای حفره‌دار یا گنجاندن ناچ قطره‌ای در صفحه نمایش گوشی ها نیز، دوام چندانی نخواهد داشت. همین امر موجب شده که کمپانی چینی به فکر راهکار دیگری برای تعبیه دوربین سلفی در گوشی اکسون وی باشد؛ هرچند که این صرفا یک نمونه کانسپت است.

برای اینکه نسبت 100 درصدی نمایشگر به بدنه حفظ شود، گوشی مفهومی ZTE Axon V یک مجموعه دوربین سه‌بعدی در لبه کناری خود دارد. در نگاه اول به نظر می‌رسد که آن قسمتِ برآمده، دنباله‌ی پنل صفحه نمایش باشد؛ اما در واقع یک بخش جداگانه و چسبیده به فریم دستگاه است که از دو سنسور دوربین میزبانی می‌کند. بنابراین مکانیسم پاپ آپ یا کشویی ندارد.

منابع نزدیک به ZTE می‌گویند که کمپانی چینی، این راهکار را برگزیده است تا با یک تیر دو نشان را بزند؛ در واقع علاوه بر امکان استفاده از نمایشگر تمام صفحه، فضای بیشتری هم برای تعبیه یک باتری بزرگ در گوشی داشته باشد.

گوشی ZTE Axon S با دوربین های کشویی از بقل

ZTE Axon S

ZTE Axon S

همچنین دستگاه عجیب و غریب دیگری به نام اکسون اس (Axon S) نیز دیده می شود که در این طرح مفهومی می بینیم تمام دوربین ها در یک مکانیسم کشویی از کنار دستگاه بیرون می آیند. سوال ایتجاست که مگر هم ایده در اوپو فایند ایکس که در لبه بالا دستگاه رخ می داد مشکلی داشت که ZTE به فکر مکانیسم کشویی از بقل هست؟

اطلاعات چندانی درباره این ماژول دوربین و سنسورهای آن در دست نیست؛ اما می‌توان دید که در پشت دستگاه هم، دوربین دوگانه با همان چیدمان عمودی وجود دارد. همچنین نبود نشانی از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی را باید به معنای وجود این سنسور در زیر صفحه نمایش بدانیم.

شایعاتی هم شنیده می‌شود مبنی بر اینکه زد تی ای اکسون وی، دارای یک پنل اولد 6.8 اینچی با نسبت تصویر 21:9 خواهد بود؛ مشابه گوشی های سونی اکسپریا 1 و اکسپریا 10 که اخیرا در کنگره جهانی موبایل معرفی شدند.

نظر شما درباره طرح های مفهومی اکسون وی (Axon V) و اکسون اس (Axon S) چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir2590

با سری اکسون زد تی ای حال میکنم ، همیشه حرفهای جدیدی برای گفتن داره و طرح هاش خلاقانه س ، از اون فضایی که زیاد کاربرد نداره بهترین استفاده رو کرده ، نامتقارن بودن ش هم زیاد آزار دهنده نیست ، ایکاش تو ایران هم وارد میشد و پشتیبانی داشت
گوشی های ریزر فون هم که دیگه محشره یه نگاه به مشخصات ش بندازید

Shiral

درسته ایده هایی نیستند که مثل سیستم کشویی یا پاپ به تولید انبوه برسند یا همه پسند باشند اما قابل تقدیر هستند

amer

نسبت نمایشگر21:9خیلی جذابه و قشنگ هست.ولی این گوشی با این راهکار که برای سلفی گذاشته قشنگ و جذاب نیست حتی عرض گوشی بالا رفته از سمت سلفی میگم.درکل جذابیتش از دست داده فقط به خاطر جایگذاری بد دوربین سلفی هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)