حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کیت واقعیت مجازی کنسول نینتندو سوییچ رسما ارایه شد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | کنسول بازی، نینتندو، واقعیت مجازی

پس از حدس و گمانه‌زنی‌های متعدد، سرانجام شرکت ژاپنی نینتندو از کیت واقعیت مجازی کنسول نینتندو سوییچ رونمایی کرد که این ابزار تا حدودی اولین تجربه دنیای واقعیت مجازی را برای بازیکنان این دستگاه به ارمغان می‌آورد. کیت واقعیت مجازی کنسول نینتندو سوییچ رسما ارایه شده و در ادامه با هم در ترنجی با آن آشنا خواهیم شد، با ترنجی همراه باشید.

اواخر بهمن امسال بود که وب‌سایت «گزارش جهانی نینتندو» رسما از ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ سخن گفت و ادعا کرد که این تکنولوژی به همراه هدست مخصوص در طول سال جاری میلادی برای دستگاه مذکور معرفی خواهد شد. موضوعی که نه تنها تا حدودی به تایید شایعه‌های قبلی پرداخت، بلکه زمان رونمایی از آن را نیز به طور تقریبی مشخص کرد.

از طرفی، اگرچه شرکت نینتندو در گذشته محصول کاملا متفاوتی به نام Nintendo Labo را روانه بازار کرده، اما این ابزار ارتباطی با تکنولوژی واقعیت مجازی ندارد و صرفا با اتصال قطعات مختلف کاغذها به یکدیگر و ادغام آن‌ها با دستگاه و کنترلر نینتندو سوییچ، تجربه جدیدی از بازی‌های ویدیویی را برای علاقه‌مندان به ارمغان آورده است. با همه این‌ها، به نظر می‌رسد که تمامی ادعاهای منابع مذکور درست از آب درآمدند و نینتندو برای فراهم سازی تکنولوژی واقعیت مجازی برای کاربران خود، این بار با ترکیب Nintendo Labo با VR، کیت جدیدی به نام Toy-Con 04: VR برای کنسول دستی – خانگی نینتندو سوییچ خلق کرده که بازیکنان تجربه مشترکی از دنیای واقعیت مجازی و واقعی خواهند داشت.

به بیان دقیق‌تر، چندی پیش شعبه ایالات متحده آمریکای شرکت نینتندو از کیت واقعیت مجازی کنسول نینتندو سوییچ به نام Nintendo Labo Toy-Con 04: VR رونمایی کرد که به کمک این ابزار، بازیکنان برای اولین بار می‌توانند از تکنولوژی واقعیت مجازی یا همان VR در دستگاه خود استفاده کنند و به گفته سازندگان، این کیت تجربه منحصر به فردی را برای علاقه‌مندان رقم خواهد زد.

این کیت مشابه سایر کیت‌های نینتندو Labo، شامل چندین کاغذ مقوایی و عینک واقعیت مجازی است که کودکان و خانواده‌ها با اتصال این کاغذها و استفاده از هدست واقعیت مجازی کنسول نیتندو سوییچ، می‌توانند با دیگر سازها ارتباط برقرار کرده و برای اولین بار دنیای واقعیت مجازی را به کمک این ابزار و سازه‌های واقعی تجربه کنند. شعبه آمریکای شرکت نینتندو در بخش توضیحات این محصول می‌گوید:

به کمک کیت واقعیت مجازی نینتندو Labo، چیزهای زیادی برای تجربه، بازی و اکتشاف وجود دارد. با استفاده از جدیدترین کیت Nintendo Labo، ویژگی جدیدی را همراه با بازی‌های متنوع و خلاقیت بیشتر به نسبت سایر کیت‌ها تجربه کنید! کیت VR اولین و منحصر به فرد‌ترین تجربه واقعیت مجازی است که خانواده‌ها و کودکان به تنهایی قادر به ساخت آن هستند. این کیت در روز جمعه 23 فروردین ماه سال 98 (دوازدهم آوریل سال جاری میلادی) از راه می‌رسد.

بر این اساس، Nintendo Labo Toy-Con 04: VR اولین تجربه تکنولوژی واقعیت مجازی را برای کودکان و بزرگسالان به ارمغان می‌آورد. به گفته سازندگان، این کیت در دو مدل مختلف روانه بازار می‌شود. Starter Set نام اولین مدل کیت مذکور است که شامل یک عدد عینک واقعیت مجازی و یک Blaster بوده و با قیمت 39.99 دلار به فروش می‌رسد. دومین مدل این کیت، یک مجموعه کاملی است که این بسته حاوی یک عدد عینک واقعیت مجازی، یک Blaster، دوربین، فیل، پرنده و Wind Pedal بوده و خریداران می‌توانند بازی‌های بیشتری را به کمک این ابزار جدید سوییچ تجربه کنند. قیمت این مجموعه کامل نیز برابر با 79.99 دلار اعلام شده است.

البته، فراموش نکنید که شما با تهیه مدل Starter Set و خرید دو بسته گسترش دهنده دیگر که هر یک به قیمت 20 دلار به فروش می‌رسد، می‌توانید مجموعه کیت واقعیت مجازی کنسول نینتندو سوییچ خود را تکمیل کنید. از این رو، بهتر است بدانید که بسته اول شامل دوربین و فیل بوده و بسته دوم دارای یک پرنده و Wind Pedal است.

طبق گفته شرکت نینتندو، محصول Nintendo Labo Toy-Con 04: VR یا همان کیت واقعیت مجازی کنسول نینتندو سوییچ در روز جمعه 23 فروردین ماه سال 98 (دوازدهم آوریل سال جاری میلادی) به صورت رسمی در سراسر جهان عرضه خواهد شد. گفتنی است که امکان پیش خرید هر دو مدل این کیت هم‌اکنون در فروشگاه رسمی نینتندو با قیمت‌های مذکور آغاز شده است.

نظر شما در رابطه با کیت واقعیت مجازی کنسول نینتندو سوییچ چیست؟ به نظر شما، آیا این محصول می‌تواند جای هدست VR این دستگاه را پر کند و یا در آینده شاهد عرضه یک مدل بهتری از این تکنولوژی برای کنسول خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)