حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرم افزار و اپلیکیشن های ایرانی روی آیفون (سیستم عامل iOS) از کار افتادند

نوشته

5 سال قبل | 24 دیدگاه | اخبار داخلی، برترین‌های ترنجی

از دیشب گزارشات های متعددی مبنی از از کار افتادن نرم افزار و اپلیکیشن های ایرانی ایفون و آیپد یا به صورت کلی سیستم عامل iOS اپل به گوش می رسد. متاسفانه باید گفت که به صورت رسمی این یک مشکل همگانی بوده و از سوی اپل ایجاد شده است. نرم افزار و اپلیکیشن های ایرانی روی آیفون (سیستم عامل iOS) از کار افتادند و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

تحریم نرم افزارهای ایرانی iOS توسط اپل

تحریم نرم افزارهای ایرانی iOS توسط اپل

تحریم نرم افزارهای ایرانی iOS توسط اپل

همینطور که می بینید، کاربران برای استفاده از نرم افزارهایی که توسعه دهنده ایرانی دارند به مشکل خورده اند. در حقیقت از دیشب نرم افزارهای مشهور ایرانی مانند اسنپ ، ۷۸۰ ، مای ایرانسل  و … روی آیفون قطع شده اند و کاربران نمی توانند از آن ها استفاده کنند. زمانی که کاربران نرم افزارهای ایرانی iOS می خواهند از آن استفاده کنند، با خطا بالا رو به رو می شوند.

مدت ها است که زمزمه هایی در مورد محدودسازی استفاده از «گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) از سوی اپل به گوش می رسد. حالا ظاهراً این محدودیت گریبان کاربران ایرانی این سرویس را گرفته است.

گواهی های توسعه دهندگان سازمانی به شرکت ها اجازه می دهد اپلیکیشن های خود را خارج از فضای اپ استور و به شکل مستقیم در اختیار مخاطب قرار دهند. اما چندی قبل مشخص شد که تعدادی از اپلیکیشن های مستهجن، قمار و نیز اپ های کرک شده از این روش به طور گسترده در اختیار کاربران قرار گرفته اند. اپل هم اعلام کرد که توسعه دهندگانی که از این گواهی ها سوء استفاده می کنند خلاف تعهدنامه این شرکت عمل کرده اند و مجوزشان باطل خواهد شد.

مسدود شدن نرم افزارهای ایرانی iOS

کاربران گوشی‌های iOS از دیروز با اختلال سراسری در اپلکیشین‌های ایرانی مواجه شده‌اند و قادر به استفاده از آن‌ها نیستند. بیانیه‌ی منتشر شده از سوی از برخی اپلیکیشن‌ها نشان می‌دهد دلیل این اختلال محدودیت‌هایی است که به‌تازگی از سوی اپل برای اپلیکیشن‌های ایرانی اعمال شده است.

اپلیکیشن‌هایی مانند آسان‌پرداخت، اسنپ، فون‌پی، سیب‌اپ و سایر اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت ایرانی از دیروز روی گوشی‌های آیفون باز نمی‌شوند و بسیاری از کاربران قادر به انجام کارهای روزمره‌ی خود نیستند.

نظر شما درباره این محدودیت چیست؟ هر کدام از این سرویس ها که نسخه وب داشته باشند به هر حال جایگزین دارند اما آن های دیگر، فعلا پر.

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad_k

لابد اینم بخاطر سیاستهای غلط روحانیه!

REZA

من بیشتر دلم واسه این لاکچری بازا میسوزه گناه دارن هنوز قسطا گوشیشون تموم نشده اینجور شد

pouya

دوست عزیز کسی برا لاکچری شدن آیفون بر نمیداره شما همین اس 10 میتونی بگیری ؟ ی سامسونگ

جی 6 برداشتی دور نگیر برا خودت

REZA

والا جی ٦ ندارم
کسایی هستن که ایفون شیش رو لاکچری تر از اس 10 و گوشی های همردش میدونن
من خودم اثلا از این سلک زندگی و تفکز خوشم نمیاد

REZA

اصلا
سبک
تفکر

Vahid

چقد کوتاه فکری

REZA

دوست عزیز من منظورم هیچوقت تموم اپل دارا نبود.یه سری از افراد و گفتم که همه میدونن

pedram_01

پیشبینی کرده بودم که اینجوری میشه و برای همین به سمت اندروید کوچ کردم . واقعا ناراحت شدم ایفون کاربر های کمی نداره در ایران و خودمم دوسش دارم ولی این یک بی احترامی کامل به کاربر های ایرانیش هست

Soheylz

ناراحت نشو نصف بیشتر کاربرای ایفون ازش درحد یه گوشی ۱۱۰۰ استفاده میکنن و برای عکس و فیلم گرفتن.

ولی این واقعا بی احترامی آشکار به مردم ایرانه.
هرچند مردم ایران نمیفهمن بی احترامی یعنی چی.اگر میفهمیدن هیچوقت ماشینای سایپا ایرانخودرو رو نمیخریدن که با این کیفیت و ایمنی و قیمت به شعور مردم توهین میکنن.مردمم میگن چاره ای نداریم پول نداریم خارجی بخریم.

مردم آلمان روزی ۳وعده لبنیات مصرف میکنن و مصرفشون بالاس ولی وقتی شرکتای خصوصی لبنیاتو گرون کردن به مدت ۱۴ ماه لبنیات رو تحریم کردن و نهریدن تا درست شد.مردم ما همچین آپشنایی ندارن

pouya

دوست عزیز هر موقع آیفون گرفتی دستت باهاش نتونستی کار کنی و در حد 1100 کار کشیدی ازش بیا

از مشکلاتش برامون بگو

pouya

خب متاسفانه بله ی سری اپلیکیشن ها از کار افتادن به زودی بعد سال ها برمیگردیم به اندروید

Vahid

خودمون خواستیم اینجوری باشیم

Soheylz

داداش قیمت ماشینا و خیلی چیزای دیگه که برامون گرون تموم میشه اقصیر خودمونه ولی خداییش این دیگه تقصیر سیاست مدارامونه که بی ناموسا با جهان میخوان بجنگن و ما رو بدبخت میکنن.البته تقصیر مردمم حمایت از این حکومته

Vahid

دادا عزیزی
وای خودت جواب دادی
«البته تقصیر مردمم حمایت از این حکومته»

Shiral

خبر خیلی عجیبی نبود.علیرغم ادعاهای بیخود ترامپ که میگه من با ملت ایران مشکل ندارم اتفاقا سیاست های این مرد ابله دقیقا ملت ایران رو هدف قرار داده تا از این طریق به اهدافش برسه.از محدودیت های دارویی غذایی گرفته تا این موارد که خیلی عالیه.علیرغم احترام به این برند خیل با کیفیت میتونیم نخریم.(همون جوری که پراید نخریدیم)😁😁…اگرچه ایشان این کار رو هم نمی‌کرد با این قیمتهای عجیب آیفون دیگه خریداران اش فقط به دسته بسیار کمی از دهک که چه عرض کنم صدک بالای جمعیتی محدود میشه.متاسفانه برای خرید پرچمداران برندهای معروف بالای نود و پنج درصد جمعیت مشکل دارند.

jilibilina

خوبه نویسنده تاکید کرده این محدودیتها مربوط به اپ های ایرانی نیست، و همه کشورهای دنیا رو شامل میشه. چرا همیشه توهم توطئه دارید و فکر میکنید کل دنیا دارن نقشه میکشن به ما ضربه بزنن؟
اپل اگه این کارا و سختگیریها رو واسه اپ هاش نمیکرد الان همچین اپ استور باکیفیتی نداشت و پر بود از برنامه های بنجل!

shamim1362

اپل داره بیشتر تبر به ریشه خودش میزنه چراکه مشتری‌هاش را توی ایران از دست میده . به نظرم باید نمایندگی سامسونگ و هواوی وارد ایران بشه چونکه میتونن راحت بازار ایران را بدست بگیرن

shamim1362

دوستان سعی کنید کامنت‌هایی بذارید که از نظرات همدیگه استفاده کنیم ، نه اینکه به همدیگه بتازیم و قصد تخریب همدیگه را داشته باشیم،

HM-Royal

این مشکل جهانیه اپل اکانتهای Interprise که مورد سوء استفاده قرار گرفته یا قانونهای اپل رو نقض کردن یا استور درست کردن و…. revoke میکنه . اپل هر برنامه ایرانی رو reject نمیکنه فقط اپهایی که به شماره حسابهای نامعلوم وصلن reject میکنه کافیه اپها تو دبی یا کشور دیگه به حسابهای بین المللی وصل باشه یا کلا” سیستم پرداخت داخلی نداشته باشه اونوقت هیچ مشکلی پیش نمیاد….. این قضیه interprise همش تقصیر گندکاریهای لو رفته فیسبوک و چینی هاست و گرنه اپل کاری به اکانتهای interprise نداشت. الآن تو اپ استور انواع و اقسام اپهای ایرانی هست و مشکلی ندارند.

HM-Royal

Enterprise

hamed8080

این مشکل کلا به ایران مربوط نمیشه اکانت هایی که دارن سو استفاده میکنن بسته خواهند شد . که به نظرم کار درستیه . واقعا این حرکات اپل ستودنیه شما از این ور چون تو ایرانید دارید غر میزنید ولی کسایی که خارج از ایران خبرو بشون خوشحال میشن چون به پشتیبانی این شرکت مینازن !

علی شیخ زاده

تحریم اپ های ایرانی؟
نمیشه گفت فقط ایران!
اپل جدیدا کاری کرده که خارج از اپ استور هیچ نرم افزاری برای آیفون در دسترس نباشه که متاسفانه بسته شدن تنها راه کاربرای ایرانی یکی از بزرگتربن اثرات این سیاسته

Pouya

از دلایلی که با ios راحت نیستم همین محدودیت هاشه محاله کسی چندین سال با اندروید کار کرده باشه و تو اون ازادی باشه بعد که بره ios راحت کنار بیاد یه مدت زمان میبره تا بهش عادت کنه

pouya

ن این طوریام نیس بعد سال ها استفاده از اندروید رفتم به بلکبری او اس بعدش ای او اس حالا هم تصمیم دارم

دوباره بگردم به اندروید مشکلی تو استفاده هیچ کدوم نیس وقتی با پلتفرم مچ بشی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)