حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودروساز روسی لادا با سایپا همکاری خواهد کرد

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

برخی از منابع خبری عنوان کردند سایپا شریک تجاری شرکت خودروسازی لادا خواهد شد تا به این گونه تعهدات معوقه خودروهای رنو ساندرو به مشتریان تحویل داده شود. خودروساز روسی لادا با سایپا همکاری خواهد کرد و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

در هفته گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر حضور شرکت لادا در بازار ایران در رسانه‌های خبری منتشر شده بود. این خودروساز روسی قصد دارد از سال آینده محصولات خود را به کمک یکی از شرکای تجاری داخلی به بازار ایران عرضه کند تا به نوعی نبود محصولات رنو در کشور جبران شود. حالا برخی از منابع خبری عنوان کردند که شرکت سایپا به عنوان شریک تجاری شرکت خودروسازی لادا انتخاب شده است.

لادا

لادا

 هدف از ورود شرکت خودروسازی روسی لادا به ایران و همکاری با سایپا

برخی از منابع خبری عنوان کردند شرکت فرانسوی رنو پیشنهاد حضور شرکت خودروسازی لادا در بازار ایران را به شرکت سایپا ارائه کرده است تا تعهدات معوقه خودروهای ساندرو توسط این شرکت عملی شود. در واقع در ابتدای همکاری سایپا با لادا قرار است قطعات CKD رنو توسط این شرکت به کشور وارد شود و در آینده مدل روسی خودروهای رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی تولید و در بازار عرضه خواهند شد.

البته برخی از منابع نیز این چنین می‌گویند که اگر سایپا برای واردات قطعات رنو از طرف شرکت لادا با مشکل مواجه شد، خودروهای لادا ایکس ری و ایکس ری کراس به عنوان خودروهای جایگزین به مشتریان ساندرو تحویل داده خواهند شد.

لادا ایکس ری (Lada Xray)

شرکت خودروسازی لادا که یک شرکت روسی است به عنوان شریک تجاری و زیر مجموعه شرکت رنو محسوب می‌شود و همکاری آن‌ها چند سالی است که ادامه دارد. محصولات شرکت لادا از لحاظ ظاهری و پلتفرم به یکدیگر شبیه هستند. مهندسان شرکت رنو برای توسعه فعالیت‌های لادا نقش مهمی را بر عهده داشتند و حتی با ارائه قالب محصولات رنو و داچیا به شرکت خودروسازی لادا توانستند محصولات جدیدی را با برند این خودروساز روسی در بازارهای جهانی عرضه کنند.

گفتنی است تاکنون واکنشی از سوی سایپا یا پارس خودرو در خصوص این خبر مشاهده نشده است، اما منابع خبری از مذاکرات سایپا با لادا خبر می‌دهند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اتفاق دوست داشتنی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soheil Rezayi

خاک بر سر ایران

armin sat

لادا به سگ جونی معروفه

space.explorer

چرا ما اینقدر بدبختیم که قطعات رنو باید از طریق واسطه گری لادا صورت بگیره ؟ از مدیریت لیبرالی بیشتر از این انتظار نمی ره …

silver30

بلایی که روسیه سر ایران اورده هیچ قومی در تاریخ نیاورده حتی مغول.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)