حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹ را ببینید

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | حتما بخوانید، خودرو

کمتر از یک ماه پس از معرفی نسل پنجم رنو کلیو، رقیب هموطن آن تصمیم به رونمایی از پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹ گرفته است. این خودرو که پیش از شروع نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو معرفی شده است، از طراحی جدیدی بهره می‌برد. بدون شک می‌توان پژو ۲۰۸ ۲۰۱۹ را یکی از جذاب‌ترین خودروهای سگمنت B در بازارهای اروپایی دانست. این خودرو علاوه بر طراحی جدید، در بخش فنی نیز بهبودهای زیادی را تجربه کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹ را ببینیم.

پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹

 

 

در گذشته شاهد انتشار تصاویر جاسوسی زیادی از این خودرو بودیم. این خودرو در زمینه طراحی ظاهری شباهت زیادی به پژو 508 فست‌بک دارد. نحوه طراحی چراغ‌های دی‌لایت این خودرو مشابه با خودروهای گران‌قیمت‌تر پژو است. در تریم‌های گران‌قیمت پژو 208 2019 شاهد استفاده از چراغ‌های تمام LED هستیم که ظاهر جذابی را برای آن به ارمغان آورده است. این خودرو در بالاترین نمونه خود دارای رینگ‌های 17 اینچی است. خریدار می‌تواند رنگ سقف مدل 2019 پژو 208 را متضاد با بدنه سفارش دهد.

پژو ۲۰۸ ۲۰۱۹

پژو ۲۰۸ ۲۰۱۹

کابین پژو 208 مدل 2019

در کابین پژو 208 مدل 2019 نیز تغییرات زیادی به چشم می‌خورد. این هاچ‌بک فرانسوی دارای کیلومترشمار دیجیتال i-Cockpit بوده که باعث می‌شود رقیبان آن قدیمی به نظر برسند. پژو برای این خودرو یک نمایشگر لمسی در نظر گرفته که با توجه به تریمی که خریدار سفارش می‌دهد، ابعادی برابر با 5، 7 و 10 اینچ دارد.

بیشتر تنظیمات سیستم سرگرمی و اطلاعات در صفحه نمایش این محصول قرار گرفته است. با توجه به این موضوع، دکمه‌های پژو 208 2019 در پایین دریچه‌های هوا به چشم می‌خورد. فرمان به صورت اسپرت طراحی شده و پژو برای داشبورد از پارچه و طرح فیبر کربن استفاده کرده است.

در حالی که نسل قبلی این خودرو بر اساس پلتفرم قدیمی PF1 تولید شده است، پژو 208 مدل 2019 تحت پلتفرم CMP توسعه یافته است. مهندسان موفق شده‌اند وزن این خودرو را نسبت به نسل گذشته، 30 کیلوگرم کاهش دهند. در کنار این کاهش وزن، شاهد بهبود آیرودینامیک این هاچ‌بک فرانسوی نیز هستیم. میزان نویز ورودی به کابین در مقایسه با گذشته کاهش پیدا کرده است.

قدرت این خودرو توسط یک موتور بنزینی توربوشارژ سه سیلندر 1.2 لیتری و یا دیزلی 4 سیلندر 1.5 لیتری تامین می‌شود. موتور بنزینی این خودرو در نمونه‌های مختلف در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. نمونه مجهز به موتور 75 اسب بخاری دارای یک گیربکس 5 سرعته دستی است.

قدرت موتور نمونه دوم به 100 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند که این قدرت توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 8 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. بالاترین نمونه دارای موتور 130 اسب بخاری بوده که به صورت انحصاری مجهز به گیربکس خودکار روانه بازار می‌شود. موتور دیزلی مدل 2019 پژو 208 قادر به تولید 100 اسب بخار قدرت است.

پژو e-208 نسخه برقی پژو ۲۰۸

پژو نمونه برقی این خودرو، پژو e-208 را نیز معرفی کرده است. این خودرو از یک موتور برقی با امکان تولید 136 اسب بخار قدرت و 260 نیوتون متر گشتاور بهره می‌برد. این نمونه که با استفاده از پلتفرم e-CMP توسعه یافته، دارای شتابی برابر با 8.1 ثانیه است که برای یک خودروی برقی مناسب ارزیابی می‌شود. لازم به ذکر است؛ این شتاب در حالت رانندگی اسپرت اندازه‌گیری شده است. پژو برای پژو 208 مدل 2019 حالت‌های رانندگی نرمال و اقتصادی نیز در نظر گرفته که مصرف انرژی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مدل 2019 پژو 208 دارای یک باتری 50 کیلووات ساعتی است که در زیر صندوق نصب شده است. با توجه به این موضوع، فضای بار این خودرو در مقایسه با نمونه‌های بنزینی و دیزلی کاهش پیدا نمی‌کند. ظرفیت بار این خودرو برابر با 220 لیتر است. بر اساس سیکل WLTP، برد این خودرو برابر با 340 کیلومتر و بر اساس NEDC، برد آن برابر با 450 کیلومتر است.

مدت زمان شارژ باتری این خودرو با استفاده از شارژهای مختلف، متفاوت است. باتری این خودرو توسط شارژر 7.4 کیلوواتی در مدت زمان 8 ساعت شارژ می‌شود. در صورتی که خریدار از شارژر 11 کیلوواتی استفاده کند، مدت زمان شارژ به 5 ساعت و 15 دقیقه کاهش پیدا می‌کند. 80 درصد ظرفیت باتری این خودرو توسط شارژر 100 کیلوواتی در مدت زمان 30 دقیقه شارژ می‌شود. پژو کیفیت بالای باتری مورد استفاده در پژو 208 تمام برقی را تضمین کرده است. مدت زمان گارانتی این باتری 8 سال و یا 160 هزار کیلومتر مسافت است. لازم به ذکر است؛ پژو اعلام کرده ظرفیت باتری پس از این مدت زمان کمتر از 70 درصد نخواهد بود.

پژو 208 مدل 2019 در نمونه‌های مختلف شامل Access، Allure، GT Line و GT به فروش می‌رسد که البته باید نمونه تمام برقی، پژو e-208 را نیز به آن‌ها اضافه کرد. انتظار می‌رود قیمت این خودرو و زمان عرضه آن در نمایشگاه خودروی ژنو اعلام شود.

نظر شما درباره پژو ۲۰۸ و نسخه برقی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)