حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری سونی و لایت برای دوربین موبایل های هوشمند

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | سونی

احتمالا خیلی از شما کمپانی لایت (Light) را به یاد نیاورید؛ سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر ای نکه این کمپانی در حال فعالیت روی تولید یک تلفن همراه هوشمند با پنج دوربین است. اما ماه‌ها گذشت و خبری از عرضه این محصول به بازار نشد. حالا به نظر می‌رسد که سونی و این برند همکاری جدید را آغاز کرده‌اند تا سیستم دوربین های چندگانه در گوشی های هوشمند را ارتقا دهند. این همکاری سونی و لایت برای دوربین موبایل های هوشمند می تواند خیلی جذاب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

با توجه به عدم عرضه گوشی سه دوربینه لایت به بازار احتمالا نوکیا ۹ پیورویو تنها محصولی باشد که بیش از ۴ سنسور دوربین بر روی پنل پشتی خود دارد. حالا این کمپانی به تازگی همکاری جدیدی را با شرکت سونی آغاز کرده است تا سطح عملکرد سیستم دوربین های چندگانه که روی اکثر پرچمداران موبایل در حال حاضر مشاهده می‌شود را ارتقا دهند. سونی و لایت به طور مشترک بر روی توسعه بازار سنسورهای تصویر چندگانه فعالیت خواهد کرد این همکاری مشترک بر روی اسمارت فون هایی متمرکز خواهد شد که چهار یا بیش از چهار دوربین دارند و فناوری چند دوربینه لایت و تجربه این کمپانی در این زمینه با سنسورهای تصویر قدرتمند کمپانی ژاپنی ترکیب خواهد شد.

اکسپریا ۱

اکسپریا ۱

سال گذشته ما شاهد عرضه تلفن های همراهی بودیم که اکثر آنها بیش از دو دوربین داشتند و مدل‌هایی نظیر هواوی پی ۳۰ پرو با سیستم دوربین سه گانه عرضه شدند. هرچند که سامسونگ در ماه اکتبر اولین گوشی ۴ دوربین خود را تحت عنوان گلکسی ای ۹ روانه بازار کرد و حالا نوکیا نیز به نظر می‌رسد که به دنبال قرار دادن پنج دوربین بر روی پنل پشتی مدل پیور ویو باشد. بنابراین در سال ۲۰۲۰ ما شاهد عرضه گوشی های بیشتری با دوربین‌های بیشتر به عنوان پرچمداران برندهای مختلف خواهیم بود.

 

سونی به خاطر کیفیت بالا شناخته شده است و پیشرو بازار سنسورهای موبایل محسوب می‌شود و هیجان‌زده هستیم که با آنها همکاری مشترکی داشته باشیم. ما در حال ورود به فاز کاملا جدیدی از اپلیکیشن‌های تصویر برداری هوشمند هستیم که تلفن‌ های همراه هوشمند، خودروهای بدون راننده و سیستم‌های امنیتی را متحول خواهد کرد. با سنسورهای تصویر کلاس جهانی سونی ما می‌توانیم فناوری‌های جدیدی را در زمینه عرضه در زمینه تکنولوژی دوربین های چندگانه روانه‌ی بازار کنیم.

اینها را DAVE GRANNAN، مدیر و هم‌بنیان‌گذار کمپانی لایت اعلام کرده است.

شرکت تحت مدیریت او اعلام کرده که ۸۵ درصد از تصاویری که این روزها گرفته می‌شود، توسط تلفن های همراه هوشمند ثبت شده و این کمپانی هیجان‌زده است که قصد دارد پلتفرم‌های پردازشیِ کیفیت بالا و نوآورانه‌ی خود را وارد دنیای موبایل کند تا کیفیت فعلی دوربین های موبایل را افزایش دهد. همچنین کمپانی لایت اعلام کرده است که دارای تنها چیست موبایل در جهان است که قادر به کنترل ۶ دوربین به طور همزمان خواهد بود. با فناوری‌های تحت اختیار لایت و سنسورهای سونی قطعا آنها قادر خواهند بود سیستم‌هایی بسیار قدرتمندتر از حال حاضر را عرضه کنند و عکاسی با موبایل وارد فاز جدیدی خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سونی هم مانند هواوی با همکاری یک شرکت عکاسی بتواند در دوربین های عکاسی موبایل حرف قوی برای گفتن داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ashiba

عالی میشه خدا کنه رو زوم‌زیاد کار کنن

mostafa3

من داشتم همین حالا تو وب سایت dxo امتیاز گوشی شیاهومی چک میکردم
متوجه شدم mi9 تو بخش عکاسی 2 امتیاز کمتر از s10 پلاس گرفته
ولی تو بخش فیلمبرداری 2 امتیاز بیشتر از s10 گرفته
چرا امتیاز mi9 با s10 پلاس برابر نشده عجیبه
امتیاز 112-99 شیاهومی mi9
امتیاز 114-97سامسونگ s10پلاس

علی شیخ زاده

شاید دلیلش اینه که بخش عکاسی مهم تره برای dxo.
ولی در کل می ۹ نسبت به قیمتش شگفت انگیزه

نیما عرفانی

بله درسته من دیشب به این نکته توجه کردم که با وجود امتیاز یکسان در جمع امتیازات فیلم برداری و عکاسی و نتیجش تقسیم بر دو، چرا إس ۱۰ پلاس و می ۹ امتیاز یکسانی نگرفتن!!! من فکر کنم ۳ تا دلیل داره. امتیاز بخش عکاسی و فیلم برداری گلکسی إس ۱۰ پلاس با میت ۲۰ پرو دقیقاً برابرِ هم هستش یعنی هردو به ترتیب امتیاز ۱۱۴ و ۹۷ رو اوردن و امتیاز نهایی شده ۱۰۹ که اگه ملاک امتیاز نهایی باشه مجموعِ دو امتیاز مجزا تقسیم بر ۲ که نمیشه ۱۰۹ ، میشه ۹۷+۱۱۴=۲۱۱ ، ۲۱۱÷۲=۱۰۵.۵ که اگه رُندش هم کنیم میشه ۱۰۵ یا ۱۰۶ اما اینجا برای هردو گوشی میت ۲۰ پرو و گلکسی إس ۱۰ پلاس زده ۱۰۹ ، حتی این اعداد و ارقام با نتیجه ی دوربین می ۹ هم جور در نمیاد ، می ۹ در بخش عکاسی و فیلم برداری به ترتیب گرفته ۱۱۲ و ۹۹(بهترین دوربین در فیلم برداری) ،که بازم طبق محاسبات باید میشد همون ۱۰۵.۵ ولی شده ۱۰۷ . پس نتیجه میگیریم ملاک و معیار امتیاز دهیِ دگزو صرفاً به مجموع و تقسیم امتیازات اصلی مربوط نمیشه و دگزو برای متمایز کردن دوربین موبایل ها ، چند امتیاز رو خودش به عنوان ارفاق و امتیاز ویژه در نظر میگیره.
و دلیل دوم از اون جایی که معیار و ملاک بررسی دگزو از میت ۲۰ پرو تغییر پیدا کرد و به اصطلاح از اون موقع دقیق تر و منطقی تر بررسی می‌کنه ، من فکر میکنم دگزو دیده هم دوربین می ۹ خیلی پیشرفت داشته نسبت به می ۸ و میکس ۳ و از اون طرف هم دوربین إس ۱۰ پلاس هم نسبت به إس ۹ پلاس و نوت ۹ پیشرفت داشته اومده به سامسونگ امتیاز همسان با میت ۲۰ پرو داد ، چون اگه بالاتر میداد شاید خیلیا میگفتن چطور از میت ۲۰ پرو بهتره ( یعنی از طرف شرکت هواوی مورد انتقاد شدید قرار میگرفت چون هواوی میتونست بگه چطوری میشه که میت ۲۰ پرو نسبت به پی ۲۰ پرو با وجود سخت افزار جدیدتر امتیازش بیشتر نشد ولی إس ۱۰ پلاس ، ۶ امتیاز بیشتر از نوت ۹ گرفته؟!!! ) و از اون طرف هم اگه کمتر از ۱۰۹ میداد ، از طرف سامسونگ مورد عنایت قرار می‌گرفت و میگفتن مگه میشه با وجود سخت افزار قوی تر نسبت به نوت ۹ ، امتیازش از میت ۲۰ پرو هم کمتر بشه . پس در نهایت دگزو تصمیم گرفت حدِ وسط و اعتدال رو برای إس ۱۰ پلاس در نظر بگیره که نه سیخ بسوزه نه کباب ! بهش همون امتیاز برابر با میت ۲۰ پرو داد.
در مورد شیائومی هم به نظرم به خاطر این بهش امتیاز ۱۰۷ داد چون اگه کمتر از امتیاز آیفون XS که ۱۰۵ گرفته بود میداد خب عقلانی نیست چون سخت افزار دوربین می ۹ همه جوره نسبت به موبایل أپل بهتره پس نباید کمتر از اون می‌گرفت ، از طرفی هم اگه امتیاز برابر با میت ۲۰ پرو میداد پس دیگه جایی برای امتیاز إس ۱۰ پلاس نمیموند یعنی دگزو نخواست شیائومی رو با سامسونگ یکی کنه، بازم میتونست به شیائومی امتیاز ۱۰۸ بده اما ۱۰۷ داد چون خواست جا برای بررسی دوربین نسخه ی ویژه ی می ۹ که با ۴ دوربین عرضه میشه بذاره ( البته فقط برای بازار چینه)، شاید اون گوشی امتیاز ۱۰۸ یا ۱۰۹ بیاره و همین قضیه برای مدل ۵ جی گلکسی إس ۱۰ پلاس با دوربین ۴ گانه صدق می‌کنه ، به نظرم یک ماه دیگه که سری پی ۳۰ هواوی معرفی میشه ، دگزو به پی ۳۰ امتیاز بالای ۱۰۹ میده و صبر می‌کنه امتیاز دوربین مدل ۵ جی إس ۱۰ پلاس و پی ۳۰ پرو باهم بررسی کنه.
و دلیل آخر هم برمیگرده به دوربین سلفیِ إس ۱۰ پلاس ، به نظرم داشتن دوتا دوربین سلفی با بهترین کیفیت در این مدل بی تأثیر در کسب امتیاز نهاییش نبوده.

chalton

سونی دیگه قاطی کرده،ولی اگه کمپانی هایی مثل سونی و الجی و اچ تی سی و نوکیا کم کاری نمیکردن و با برندهای سامسونگ و اپل پیش میرفتن الان شاهد گوشی های بی کیفیت چینی نبودیم که بازار رو به گند کشیدن.

خواستار گوشی g800 سامسونگ هستم اگه کسی داشت.

Vahid

این همکاری مشترک بر روی اسمارت فون هایی متمرکز خواهد شد که چهار یا بیش از چهار دوربین دارند😐
ب نظرتون مسخره نیس این جمله؟
خوب بیا گوشی های ۲ یا ۳ دوربین دارن کار کن
هنوزم اعتقاد دارم اصلا نیازی ب اینوهمه دوربین نیست
مگه ما چقد وقت آزاد داریم ک یا چقد تفریح میریم ک بخایم هی عکس بگیریم
اگرم همش تفریح و…
ی دوربین عکاسی قطعا بهتره

Saeed Mohammadipouya

عالی
بازار موبایل باید تحت سلطه این برندا باشه
سونی سامسونگ اپل اچ تی سی نباید بزارن چینیا حرکتی داشته باشن بنظرم

Pouya

یه خبر خوب برای طرفداران سونی👌

ایشالا گوشیه خوبی باشه

علی شیخ زاده

اوه اوه چه شود سونی خودش عالیه با این همکاری عالی تر هم میشه.
وقتی برندی مثل سونی که پیشرو در زمینه دوربینه و به همه ثابت شدست میاد با یه شرکت عکاسی همکاری میکنه آدم بیشتر به مدبر بودن تیم مدیریت هواوی و همچنین درست بودن سیاست های اونا پی میبره که چند سال پیش این همکاری رو شروع کردن

Vahid

خوب از اب گل آلود ماهی میگریا

علی شیخ زاده

😂😂😂باحال بود

BLACK

[سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه این کمپانی در حال فعالیت روی تولید یک تلفن همراه هوشمند با پنج دوربین است. اما ماه‌ها گذشت و خبری از عرضه این محصول به بازار نشد.]

فکر نمیکنید این گوشی همون نوکیا ۹ باشه؟ چون تا جایی که شنیدم نوکیا به کمک لایت داره دوربین این گوشی رو توسعه میده.

MR.CAMPER

(سونی به خاطر کیفیت بالا شناخته شده است و پیشرو بازار سنسورهای موبایل محسوب می‌شود و هیجان‌زده هستیم که با آنها همکاری مشترکی داشته باشیم. ما در حال ورود به فاز کاملا جدیدی از اپلیکیشن‌های تصویر برداری هوشمند هستیم که تلفن‌ های همراه هوشمند، خودروهای بدون راننده و سیستم‌های امنیتی را متحول خواهد کرد. با سنسورهای تصویر کلاس جهانی سونی ما می‌توانیم فناوری‌های جدیدی را در زمینه عرضه در زمینه تکنولوژی دوربین های چندگانه روانه‌ی بازار کنیم.)

خیلی جالبه که بسیاری از شرکتها که در حوزه دوربین کار میکنن وقتی یک شرکتی مث سونی پیشنهاد همکاری بهشون میده خر ذوق میشن بعد یک عده از دوستان که اسمشونم نمیبرم خیلی راحت میاد میگه سنسور ایزوسل از imx بهتره خب عزیز دلم داداش گلم قربون اون شکل ماهت شما سه تا حالت بیشتر نداری
1-یا فوق العاده متعصبی
۲-یا اصن هیچ اطلاعاتی در مورد سونی و سنسور هاش نداری
۳-شایدم هردو مورد
تمام شرکتها اعم از خود سامسونگ میاد از سونی سنسوراشو میخره
یکی از دلایلی که سامسونگ سنسور ایزوسل رو رو گوشی هاش میذاره فقط اینه که قیمت تموم شده براش از مدلی که با سنسور imx عرضه میشه کمتره و هرچی گوشیاشو بیشتر بومی سازی کنه میتونه سود بیشتری بزنه به جیب جالبه که برای بازار امریکا بهترین سنسور و بهترین پردازنده رو میذاره چرا چون بازار امریکا از هرجای دیگه ای براش اهمیت بیشتری داره

Saeed Mohammadipouya

احسنت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)