حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جایگزینی دکمه بازگشت در اندروید ۱۰ با ژست حرکتی

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | Android

در اندروید ۹ برای اولین‌بار کاربران می‌توانستند ژست‌های حرکتی را جایگزین دکمه‌های پایین صفحه بکنند. در صورت فعال کردن این گزینه کلید هوم به شکل کپسول دارویی نشان داده می‌شود که با یک بار لمس آن کاربر به صفحه هوم می‌رود، با سوایپ کردن به سمت راست به اپلیکیشن قبلی برمی‌گردد و با سوایپ به بالا نیز اپلیکیشن‌های در حال اجرا به نمایش درمی‌آیند. حالا خبر می رسد که جایگزینی دکمه بازگشت در اندروید ۱۰ با ژست حرکتی ممکن است.

در ژست های حرکتی اندروید ۹ مشکلی که وجود دارد، حضور یک دکمه برای بازگشت است. اگرچه کلید هوم خیلی از کارها را انجام می‌دهد ولی برای حرکت بین صفحات یک اپلیکیشن همچنان باید از دکمه برگشت استفاده کنید. حالا با توجه به ویدیو منتشر شده توسط XDA Developers ظاهرا گوگل برنامه دارد تا نقش ژست‌های حرکتی در سیستم ناوبری اندروید Q را پررنگ‌تر کرده و این مشکل را برطرف کند.

در نسخه اولیه اندروید ۱۰ دیگر خبری از دکمه بازگشت نیست. جای آن و برای برگشت کافیست انگشت خود را روی کلید هوم نگه دارید و آن را به سمت چپ بکشید. در کنار این تغییر همچنین انیمیشن بین حرکت صفحه‌ها نیز روان‌تر شده تا هنگام استفاده از سیستم ناوبری جدید اندروید ۱۰ کاربران احساس بهتری را تجربه کنند.

البته تا انتشار نسخه بعدی اندروید هنوز زمان زیادی باقی مانده است. بنابراین احتمال دارد شاهد تغییراتی در این سیستم ناوربری باشیم. همچنین مشابه اندروید پای، گوگل در نسخه بعدی نیز به احتمال زیاد دست کاربر را برای جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها باز می‌گذارد و اگر کسی به همان سه دکمه پایین صفحه علاقه داشت، همچنان می‌تواند دوباره از آن‌ها استفاده کند.

اگر گوگل روندی مشابه سه سال گذشته را پیش بگیرد، اندروید Q نیز در ماه آگوست (مرداد – شهریور) در نسخه نهایی و رسمی به انتشار خواهد رسید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid abedi

الان در اندروید ۹ هواوی برای ناوبری ۴ حالا در نظر گرفتع شده

هم ژشت های حرکتی بدون هیچ دکمه و علامتی

تک دکمه کپسولی شکل

داک شناور

و کلید های قدیمی ناوبری.

Sajad_k

دقیقا حسن اندروید همینه که هیچ مرزی برای تغییرات وجود نداره

Mosi

این قابلیت توی اندروید 8 و ۹ شیائومی هستش،واسه وان پلاسم فکر کنم هست و حالا داره به همه گوشی های اندرویدی سرایت میکنه… در کل ژستای حرکتی جذابه…با استفاده از ژست حرکتی اسکرین کامل در اختیار کاربر قرار میگیره

HasanHoseinPoor

ای کاش نوت بعدی با آخرین آندروید بیاد…. و ورژن پایینتر نباشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)