حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ روز مادر ۹۷ + روز زن سال ۹۷ چه روزی است؟

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | تقویم

شاید مهم ترین مناسبت در تقویم همه کشور های جهان روز مادر باشد که برای همه مردم بسیار ارزشمند است. روز مادر برای گرامیداشت زحمت مادرها در تقویم کشورهای ثبت شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم تاریخ روز مادر ۹۷ و روز زن سال ۹۷ چه روزی است؟

تاریخ روز مادر در همه کشور ها متفاوت است مثلا در بعضی از کشورهای تولد حضرت مریم روز مادر است و در ایران روز ولادت حضرت فاطمه (ص) به نام روز مادر نامگذاری شده است.

روز مادر و روز زن سال ۹۷ برابر ۷ اسفند ۹۷ روز سه شنبه است

چه هدیه ای برای روز زن و روز مادر خوب است؟ (کلیک کنید)

11 هدیه که بیشتر از هر چیز خانم‌ها را هیجان زده می‌کند

روز مادر سال ۹۷

روز مادر سال ۹۷

ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در روز شمار هجری قمری روز 20 جمادی الثانی می باشد اما با توجه به روز های در سال قمری هر سال 10 روز نسبت به روز های تقویم شمسی کمتر می شود تاریخ روز مادر هم تغییر می کند.

روز مادر 97 در بیستم جمادی الثانی 1440 هجری قمری برابر روز سه شنبه 7 اسفندماه 1397 هجری خورشیدی مصادف با 26 فبریه سال 2019 میلادی می باشد.

تاریخ روز مادر در سایر کشورها

روز مادر، در بیشتر کشورهای جهان گرامیداشت می شود اما تاریخ روز مادر مانند روز جهانی زن نیست که در همه جهان در یک روز (8 مارس) تجلیل شود وبیشتر کشورها این روز را در روزهای مختلف ماه می تجلیل می کنند.

کشورهای که روز مادر را در یکشنبه دوم ماه می جشن می گیرند، عبارت اند از:
امریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلاند، جاپان، مالیزیا، فلیپین، سنگاپور، بنگلادیش،چین، هانگ کانگ، تایوان، دنمارک، بلجیم،اتریش، سویزرلیند،جرمنی، فنلیند، نیدرلند،جمهوری چک، سلواکیا، کروشیا،ایتالیا، ترکیه، یونان، برازیل، انگولا، چلی، کولومبیا، کیوبا، ایکوادور، هاندوراس، جامایکا، مالتا، پیرو، اروبا، بهاماس، باربادوس، برمودا، بنیری، افریقای جنوبی، یوروگوا، ونزویلا و زیمبابوی.

در ایران تاریخ روز زن و تاریخ روز مادر در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد ولی در بعضی از کشور ها تاریخ روز زن در  روز هشتم ماه مارس را روز زن نام گذاری کرده اند.

هشتم مارس 1857، زنان کارگر کارگاه‌های پارچه‌بافی و لباس‌دوزی در نیویورک آمریکا به خیابان‌ها ریختند و خواهان افزایش دست‌مزد، کاهش ساعات کار و بهبود شرایط بسیار نامناسب کار شدند و این تظاهرات با حمله پلیس و کتک‌زدن زنان برهم خورد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)