حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت نرم افزارهای اندرویدی بدون نیاز به گوگل پلی و به صورت خودکار در دست آزمایش است

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | Android، گوگل

گوگل به تازگی و با ارسال یک ایمیل، به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی اعلام کرده که در آخرین نسخه این سیستم عامل مشغول آزمایش قابلیتی است که نرم‌افزارهای سیستمی را به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌کند. آپدیت نرم افزارهای اندرویدی بدون نیاز به گوگل پلی و به صورت خودکار در دست آزمایش است و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

آپدیت نرم افزارهای اندرویدی بدون نیاز به گوگل پلی و به صورت خودکار در دست آزمایش است

آپدیت خودکار نرم افزار بدون نیاز به گوگل پلی

قابلیت جدید حتی اگر وارد حساب کاربری گوگل نشده باشید نیز کار خود را انجام می‌دهد، بنابراین وقتی گوشی اندرویدی جدیدی خریداری می‌کنید شاهد به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌های سیستمی آن خواهید بود.

ویژگی جدیدی که از آن صحبت می‌کنیم، در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید 5.0 لالی پاپ و نسخه‌های جدیدتر قابل دسترسی خواهد بود. البته گوگل از توسعه‌دهندگان درخواست می‌کند که تمایل خود برای به‌روزرسانی خودکار بدون نیاز به ورود به حساب گوگل یا حالت نیازمند ورود به حساب کاربری را اعلام نمایند.

خصوصیت مذکور می‌تواند برای کاربران اندروید بسیار مفید ظاهر شود چرا که در صورت خرید یک دستگاه جدید، همواره جدیدترین (یا به عبارتی بهترین) نسخه اپلیکیشن‌های سیستمی را در اختیار خواهند داشت؛ حتی اگر وارد حساب کاربری خود هم نشوند. همچنین از لحاظ امنیتی نیز در اختیار داشتن آخرین نسخه اپلیکیشن‌های سیستمی به سود کاربران خواهد بود.

ضمنا با این ویژگی دیگر لازم نیست که توسعه‌دهندگان بابت پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌ها، هزینه اضافی متقبل شوند. با این وجود، گوگل به کاربران اختیار تام داده که در صورت عدم تمایل به به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها این ویژگی را غیر فعال نمایند.

قابلیت به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌های سیستمی اندروید بدون نیاز به حساب کاربری خصوصیتی نیست که تعداد زیادی از کاربران را تحت تأثیر قرار بدهد. چرا که اکثر افراد در صورت خرید یک گوشی جدید، ترجیح می‌دهند با ورود به حساب کاربری گوگل خود کار با دستگاه را آغاز کنند. با این وجود، اقدام گوگل نشان از توجه این شرکت به به‌روز بودن و تأمین امنیت کاربرانش دارد که شایسته تحسین است.

نظر شما چیست؟ این قابلیت را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

اینکه بدون نیاز پلی استور بشه نرم‌افزار رو آپدیت کرد خوبه
ولی اگر بدون اجازه کاربر باشه نه

Sajad_k

من یدونه جیمیل دارم که گوگل پلی تمام خاندان ما با اون فعاله
الان احساس میکنم سیطره مجازیم به فامیل در خطر افتاده! 🙂

Saeed393

کارت خیلی اشتباست، کافیه تیک کانتکت سینک برداشته نشده باشه تا کانتکتهای همه گوشی قاطی بشه، از تماسها بگیر تا تلگرام و واتس اپ و اینستا همه مخاطبین قاطی میشن اصلا اوضاعی میشه
حالا دیگه تاریخچه گشت و گذار تو اینترنت و گوگل پلی بحثش جداست

HasanHoseinPoor

جدید بساز اطلاعات حذف کن سایتهایی‌ که عضو شدی تغییر ایمیل بده و ‌.‌.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)