حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه گذاری سامسونگ در تجهیزات مخابراتی برای تصاحب سهم هواوی

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، هواوی

هواوی هنوز بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی جهان به حساب می‌آید اما اخیراً اتفاقات زیادی رخ داده که موجب شده سلطنت این کمپانی در آمار فروش و عرضه‌ی تجهیزات مخابراتی به خطر افتد. حال به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با سرمایه گذاری عظیم، سهم هواوی از بازار جهانی تجهیزات مخابراتی یا بخشی از آن را به خود اختصاص دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره سرمایه گذاری سامسونگ در تجهیزات مخابراتی برای تصاحب سهم هواوی صحبت کنیم.

البته پیش از این ایالات متحده و استرالیا به بهانه تهدیدات کمپانی چینی علیه امنیت ملیفروش تجهیزات سلولی آنها را در خاک خودشان ممنوع کرده بودند. کمیسیون اروپا نیز در حال تدوین لایحه ای برای تحریم تجهیزات شبکه هواوی در زیرساخت های ارتباطی 5G این اتحادیه است. این در حالی است که بسیاری از اپراتور‌های موبایلی اروپا نیز به جمع تحریم کنندگان پیوسته‌اند. به همین دلیل است که مدیر عامل هواوی مدعی شده روزهای سختی برای این کمپانی در راه است.

ظاهرا تمامی دنیا نگران سوءاستفاده هواوی از تجهیزات مخابراتی برای جاسوسی از شرکت ها و افراد هستند چرا که به باور‌ آنها در تکنولوژی کمپانی‌های چینی، درب پشتی مخصوصی تعبیه شده و این شرکت‌ها بدین شکل به جاسوسی و سؤاستفاده از دیتای دیگر کشور‌ها می‌پردازند.

حال سامسونگ قصد دارد از بدنامی هواوی و کمپانی‌های چینی استفاده کند و سهمی بزرگی از بازار تجهیزات مخابراتی را که پیشتر در اختیار شرکت‌های چینی بوده را تصاحب نماید. سامسونگ مرداد ماه اعلام کرد که قصد دارد ۲۲ میلیارد دلار در حوزه های هوش مصنوعی، فناوری 5G و… سرمایه گذاری کند.

به همین دلیل کمپانی کره‌ای تکنولوژی مورد نیاز برای تصاحب سهم هواوی از بازار 5G را در اختیار دارد و به راحتی می تواند از موقعیت بوجود آمده کمال استفاده را ببرد. گفتنی است بسیاری از اپراتور‌های موبایلی (نظیر اورنج فرانسه) که پیشتر از تجهیزات مخابراتی هواوی بهره می‌گرفتند، اکنون سامسونگ نظرشان را جلب کرده و انها نیز تمایلاتی برای همکاری از خود نشان داده‌اند.

منبعی گمنام از مدیران ارشد سامسونگ در اینباره می‌گوید:

«این شرکت می‌تواند از نگرانی ‌های امنیتی پیش آمده برای تجهیزات مخابراتی استفاده کند و با تقویت کسب و کار تجهیزات مخابراتی خود، قسمت بزرگی از سهم هواوی در این بازار را به خود اختصاص دهد.»

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ موفق شود در این بازار از سد هواوی بگذرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

😏😏😏😏منتظر سهم قابل توجهی در تجهیزات مخابراتی سامسونگ باشید،تجربه ثابت کرده سامسونگ در هر زمینه ای به طور جدی وارد بشه سهم خیلی زیادی در اون زمینه به دست میاره،هواوی بزرگترین جاسوس و سرقت اطلاعات از برندهای دیگه محکوم به نابودی هست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)