حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید گوشی های آیفون دیگر از اپلیکیشن های ایرانی پشتیبانی نکنند

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | iOS

شرکت اپل قصد دارد مجوز نصب اپلیکیشن توسط پلتفرم وب را لغو کند. اگر چنین طرحی اجرا شود بسیاری از کاربران و توسعه‌دهندگان ایرانی برای عرضه و نصب اپلیکیشن های ایرانی با مشکل مواجه می‌شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بسته شدن اپ استور در ایران

بسته شدن اپ استور در ایران

مدتی است که شرکت اپل مجوز نصب تعدادی از اپلیکیشن‌های فیس بوک و گوگلکه قادر به نصب بر روی پلتفرم وب بودند را لغو کرده است. این ممانعت از نصب برنامه‌ها در حالی اجرایی شده که این برنامه‌ها برای کارکنان اپل توسعه داده شده بود، اما گویا اپل به فعالیت فیس بوک و گوگل اعتمادی ندارد و به همین دلیل مجوز نصب این برنامه‌ها را منقضی کرده است. در حال حاضر اپل فقط شرایط نصب اپلیکیشن‌ها با اپ استور را برای کاربران فراهم می‌کند. هرچند اخیرا بررسی‌ها نشان داده اپلیکیشن‌هایی که روی وب نصب می‌شوند به نوعی حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کنند.

 

بسیاری از فعالان حوزه سایبری اخیرا اعلام کرده‌اند که سودجویان اپلیکیشن‌های شرط‌بندی و محتوای غیر اخلاقی خود را به واسطه وب‌سایت‌ها به بازار و به کاربران آی او اس عرضه می‌کنند. در حالی که چنین محتواهایی در بسیاری از کشورها ممنوع است. شرکت اپل نیز به همین دلیل مجوز نصب اپلیکیشن‌های اینترپرایز را حذف کرده است و دیگر این اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی های آیفون قابل نصب نخواهند بود.

 

هشدار برای ارائه‌دهندگان اپلیکیشن های ایرانی

در حال حاضر بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن های ایرانی به دلیل اینکه شرکت اپل آن‌ها را به نوعی تحریم کرده و مجوز عرضه محصولاتشان را در اپ استور ندارند، از چنین روشی یعنی عرضه محصولات بر روی پلتفرم وب استفاده می‌کنند که گویا شرکت اپل قصد دارد این راه نفوذ توسعه‌دهندگان ایرانی را نیز ببندد. در واقع اگر اپل مجوز نصب اپلکیشن از روی وب‌سایت‌ها را لغو کند، کاربران ایرانی برای نصب اپلیکیشن های ایرانی با مشکل جدی روبه‌رو خواهند شد.

نظر شما چیست؟ اگر چنین اتفاقی بیفتد شما چه عکس العملی دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedram_01

ایفون استاد محدودیته 😂 . یعنی اگ این کارو نمیکرد شب خوابش نمیبرد‌ . از اولین ایفون از این سیاست غلط بدم می‌آمد . توی ای او اس ۹ و ۱۰ خیلی خوب بود. دوباره محدودیت های شدیدش داره شروع میشه

pedram_01

یکی از محدودیت های روی مخ ایفون مربوط به سیستم دانلودش میشه . اگ شما چیزی رو روی دانلود بزاری مثلا فیلم و صفحه نمایش رو خاموش کنی تا کار دانلود تموم بشه ایفون دانلود رو قطع می‌کنه !! حتی هر چند دقیقه باید صفحه گوشی رو روشن کنی خخخ . داستان داره اصلا . با اینکه گوشی فوق‌العاده ایی هست . ولی به خاطر این محدودیت ها رفتم سمت اندروید

Pouya

از دلایلی که با ios سخت کنار میام همین محدودیت هاشه و اینکه سال ها اندروید داشتم و عادت کردم به ازادیش

Shiral

اپل کلا در حال نزوله حالا چه بدلیل سیاست غلط قیمت گذاری چه محدودیت چه عدم ارایه میان رده با قیمت مناسب چه بوجود آمدن برندهای کوچک با کیفیت که هرچند فروش بالایی ندارند اما در مجموع بازار اون رو به چالش کشیدند.آمار فروش اپل که رسماً اعلام نشده اما قطعا کاهش زیادی در فروش کمی نه دلاری داشته گویای این مطلب هست که سیاست گرانتر کردن برای جبران خلا فروش زیاد کوتاه مدت جوابگوست .اگرچه خودم واقعا از گوشی های با کیفیتش لذت میبرم اما با ادامه این روند در آینده دچار چالش بزرگی میشه .البته محدود کردن بازار ایران و نرم افزار های ایرانی خیلی روی بازار اپل تاثیر چندانی نداره چون از سری X و خصوصا پس از رشد قیمت دلار تقریبا در جامعه ( نه در جمعیت موبایل باز) از هر بیست نفر یک نفر هم ندارد و میشه گفت به جز دو سه درصد بالای جامعه کسی قدرت خرید ندارد یا تمایل خرید ندارد.

Soheil Rezayi

دمش گرم که حقوق کاربراش براش مهمه

Vahid

ب نظرم اگه این برنامه ها بی خودی و کیفیت پایین داشته باشن خوب بسته
در مورد برنامه های ایرانی هم خوب بسته
هرچی فشار روی این ملت بیشتر بشه زودتر ب فکر تغییر میوفتن
فشار از هر نظر خوبع

Ahmad9300

دوست گرامی!
لطفا قیمه ها رو نریز تو ماستا!!!😊

Ahmad9300

من که کلا اپل نداشتم و ندارم و اپل با چنین ماهیت و سیاست و قیمتی هم نخواهم داشت ولی فک میکنم همیشه یه راه حلی پیدا میشه و الا هم توسعه دهنده ها و هم کاربران خیلی خیلی دچار مشکل میشن

علی شیخ زاده

محدودیت اصلا خوب نیست اما این شخصیت و قاطعیت اپل خیلی زیباست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)