گروه صنعتی ایران خودرو با اخذ استاندارد های لازم برای حضور در بازارهای رقابتی درگام اول، خودروی دنا تولیدی مشترک کارخانه ایران و جمهوری آذربایجان درنفت چاله را به بازار اواکراین صادر می کند. ایران خودرو دنا را به اروپا صادر می کند و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.
سابینا نوبری، مدیر منطقه اروپا، آسیا، آمریکا و CIS ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: این گروه صنعتی با اخذ گواهینامه های جدید و استاندارد های لازم برای حضور در بازار رقابتی، فعالیت خود را با صادارت خودرو به صورت سی.بی.یو با امضای قراردادهای جدید از سایت آذربایجان از سر خواهد گرفت.
وی افزود: در فاز اول تعداد محدودی دنا و دنا پلاس وارد بازار اوکراین می شود و بعد از نیاز سنجی بازار و استقبال مردم از این محصولات، سایت آذربایجان آمادگی دارد که انواع محصولات موردنیاز بازار را تولید و راوانه بازار اوکراین کند.
نوبری با اشاره به این موضوع که بازار اوکراین در سال های اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است، گفت: در سال های 2006 تا 2010 ایران خودرو با فروش بیش از 12 هزار دستگاه خودروی سمند در این بازار، حضور فعالی داشت.
مدیر منطقه منطقه اروپا، آسیا، آمریکا و CIS با اشاره به بازار بلاروس اظهار داشت: فروش خودروبه صورت اس کی دی به بازار بلاروس از برنامه های بعدی کارخانه مشترک ایران خودرو آذربایجان است وبه همین منظور رایزنی ها برای صادارت محصولات مشترک این کارخانه انجام خواهد شد.زیرا بازار بلاروس تنها بازار مقرون به صرفه برای ورود به بازار روسیه است .
گفتنی است اوکراین به دلیل نزدیکی به اروپا می تواند نقش برجسته ای برای جمهوری اسلامی به این قاره سبز داشته و یا به نوعی می تواند دروازه ورود کالاهای ایرانی به اروپا باشد.
نظر شما چیست؟ فکر میکنید روزی صنایع خودروسازی ایران در بازار جهانی بتوانند برندهای مطرحی بشوند؟
خودروهاتون خودرو نیستند لطفا با ابروی ایران بازی نکنید … هیچ کس از افتخار افرینی کشورش بدش نمیاد ولی خودروسازان با محصولاتشون باعث ابروریزی هستند ….
دوست عزیز
درسته محصولات ایران خودرو کیفیت بالای ندارند اما « دنا پلاس صادراتی » که ایران خودرو قرار وارد اوکراین کنه چه از لحاظ
« کیفیتی » و چه از لحاظ « آپشن » با
دنا پلاس داخلی فرق داره مثلا نسخه ای آپشنال :
+ موتر توربو با گیربکس اتوماتیک
+ گرم کن و سرد کن صندلی ها جلو
+ فرمان برقی + مولتی مدیا
+ شیشه پانوراما و سانروف
+ 4 / 6 ایربگ
+ کیفیت بالای رنگ بدنه و قطعات
.
.
شاید از خودتون سوال کنید
_ پس چرا چنین امکاناتی در خودرو ساخت داخل وجود نداره ؟؟؟ جواب :
مقصر تمام این اتفاقات خود « مردم » هستند، وقتی مردم واسه خرید خودرو ها
ساخت داخل (باکیفیت پایین) سر و دست میشکنند، خودروساز ها داخلی کیفیت بالا نمیبرند تا پول بیشتری به جیب بزنند
_ چجوری کیفیت و آپشن خودرو ها صادراتی بالاتر هست؟؟ جواب
« مشتری مداری »، ایرانخودرو در کشوری مثل اوکراین مجبور محصولاتش با کیفیت
بالا و آپشن ها بالاتر عرضه کنه
قطعات خودرو با کیفیت بالا در کشور ثالث تولید و مستقیما در اوکراین با دقت بالا منتاژ میشه…
برماست که برماست
خخخ جک جدید
الان دنا پلاس از هیوندا آوانته ک خودتون برید تاریخ ساختش چک کنید یا زانتیا کیفیت کمتر و سواری ضعیف تری داره
احتمالا اهدافی برای دور زدن تحریم ها هم پشت این تصمیم ها هست
خاک تو سر اروپا کنن
حالا آمارش در میاد میبینی 20تومنه اونجا
این لگن رو واقعا کسی اونجا به ماشین دست دوم هیوندا و تویوتا ترجیح میده؟؟؟
مگر اینکه مثل ایرانیا باشن که ۳۰۰ ملیون پول ارابه چینی میدن
ماشین خوب و خوشگلیه دارمش ولی فک نکنم حرفی برا گفتن داشته باشه برابر خودروهای جهانی