حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ امنیتی فیس تایم در آپدیت iOS 12.1.4 برطرف شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت، اپل

هفته پیش در ترنجی خواندیم باگ فیس تایم تایید شد و بهتر است که تا ارایه آپدیت بعدی آن را غیر فعال کنید. امروز آپدیت iOS 12.1.4 با حجم ۳۵۰ مگابایت ارایه شده تا باگ امنیتی فیس تایم را برطرف کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

آپدیت iOS 12.1.4

آپدیت iOS 12.1.4

روز گذشته بالاخره اپل تصمیم گرفت تا مشکلات پیش آمده را حل کند، به همین منظور نسخه‌ای جدید از سیستم عامل iOS را عرضه کرد تا باگ موجود در فیس تایم را حل کند. نسخه‌ی این سیستم عامل 12.1.4 است.

بعد از مشکلات پیش آمده در فیس تایم، اپل ویژگی تماس گروهی را از این اپلیکیشن حذف کرده بود اما به نظر می‌رسد که این ویژگی به آیفون برگشته است. البته لازم به ذکر است که تنها کاربرانی که به آخرین نسخه‌ی iOS به روزرسانی کنند امکان استفاده از این ویژگی را خواهند داشت.

اپل در رابطه با آپدیت جدید سیستم عامل آیفون می گوید:

iOS 12.1.4 حاوی به روزرسانی‌های امنیتی بسیار مهم است که به همه‌ی کاربران توصیه می‌کنیم آن را دریافت کنند.

جالب اینجاست که اپل از عنوان کردن عنوان باگ فیس تایم در این آپدیت خودداری کرده و گویا دوست ندارد کاربرانی که از این موضوع مطلع نشده اند، درباره آن چیزی بدانند.

همچنین بعد از عرضه‌ی این به روزرسانی برخی محققان اعلام کردند که آپدیت جدید iOS دو تهدید جدی امنیتی دیگر این سیستم عامل را هم حل می‌کند. این دو مشکل در لاگ‌های به روزرسانی اپل تحت عناوین CVE-2019-7286 و CVE-2019-7287 شناخته شده‌اند.

هرچه سریعتر از نسخه‌ی جدید این سیستم عامل یعنی iOS 12.1.4‌ را دانلود کنید

اولی به فریمورک اصلی iOS مربوط است و به مهاجمین اجازه می‌دهد تا با آلوده کردن حافظه‌ی گوشی به دسترسی‌های مدیریتی برسند. تهدید دوم مربوط به کیت ورودی و خروجی می‌شود که به مهاجمین اجازه می‌داد تا با داشتن دسترسی‌های مدیریتی به اجرای کد‌های دلخواه بپردازد.

با توجه به این دو آسیب پذیری روز صفر در سیستم عامل iOS به نظر می‌رسد همه‌ی کاربران آیفون باید هرچه سریعتر از نسخه‌ی جدید این سیستم عامل یعنی iOS 12.1.4‌ استفاده کنند.

شما آیفون دارید؟ آپدیت iOS 12.1.4 را دریافت کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alireza.se

چ تغییراتی داشته آپدیت جدید؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)