حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تنظیم قفل حسگر اثرانگشت و Face ID واتس اپ روی آیفون ها ممکن شد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | امنیت، پیام رسان

اگر به یاد داشته باشید سه هفته پیش بود که در ترنجی گفتیم واتس اپ اندروید قفل حسگراثرانگشت را دریافت می کند. اگر شما آیفون دارید و از خواندن این خبر دلگیر شدید که چرا دستگاه شما از این قابلیت پشتیبانی نمی کند باید بگویم خبر خوشی برای شما داریم. امشب خبر می رسد که تنظیم قفل حسگر اثرانگشت و Face ID واتس اپ روی آیفون ها ممکن شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

واتس اپ آیفون

واتس اپ آیفون

آپدیت کوچک اما مهمی برای پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ عرضه شده که امنیت آن را افزایش می‌دهد و شما می‌توانید مکالمات خود را به کمک Face ID یا Touch ID رمزنگاری کنید تا دیگران نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

البته لازم به ذکر است که این قابلیت با توجه به فناوری‌های اشاره شده، فقط مخصوص دارندگان گوشی‌های آیفون است. استفاده از روش بازگشایی قفل واتس‌اپ، به تکنولوژی موجود در آیفون شما بستگی دارد یعنی اگر گوشی دارای تکنولوژی فیس آی‌دی است، می‌توانید این نرم‌افزار را از این طریق بازگشایی کنید.

آموزش فعال کردن قفل Face ID واتس اپ در ایفون

برای فعال کردن این قابلیت پس از بروزرسانی کردن Whatsapp خود به روش زیر عمل کنید:

۱- به بخش تنظیمات حساب بروید

۲- گزینه حریم خصوصی را انتخاب

۳- پس از آن Screen Lock را فعال کنید

۴- پس از اینکه نوع روش بازگشایی را برای واتس‌اپ مشخص کنید

پس از آن شما هر بار که می‌خواهید این اپلیکیشن را باز کنید، باید از همان شیوه استفاده کنید و اگر روش بازگشایی با سنسورهای بیومتریکی تا چندین مرتبه موفقیت‌آمیز نبود، باید کد عددی آیفون خود را وارد کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که با وجود فعال شدن Screen Lock اگر هنوز قابلیت پیش‌نمایش فعال باشد، اعلان‌های واتس‌اپ بر روی صفحه اصلی گوشی قابل مشاهده است.

اگر فکر می‌کنید که استفاده از این روش سبب کاهش ایمنی سرویس‌های شناسایی هویت‌تان می‌شود، باید به شما اطمینان خاطر دهیم که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد زیرا واتس‌اپ تنها به APIهای اپل (رابط‌های برنامه کاربردی) دسترسی خواهد داشت تا بفهمد آیا عملیات بازگشایی برنامه موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر بنابراین همه چیز با امنیت بالا و کامل انجام می‌شود و حریم خصوصی شما زیر سوال نمی‌رود.

نظر شما درباره این قابلیت جدید واتس اپ برای دارندگان آیفون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

آپدیت جدید هنوز برای اندروید منتشر نشده

Alireza.se

احساس میکنم خیلی دیر این آپدیت رو ارائه داد تلگرام ایکس مدتهاست این امکان رو داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)