حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف کلید صدا از نسل های بعدی آیفون محتمل است

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع

هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم میزو زیرو (Meizu Zero) بدون پورت شارژر، بلندگو و هیچ روزنه ای معرفی می شود و پس از آن حتی ویوو اپکس ۲۰۱۹ با پشتیبانی از 5G بدون دوربین سلفی، پورت و دکمه ای رسما معرفی شد. حالا حق اختراعی منتشر شده که می گوید حذف کلید صدا از نسل های بعدی آیفون محتمل است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

حق اختراع اپل

حق اختراع اپل

به نظر می‌رسد که جنگ اپل با کلید‌ های فیزیکی ادامه دارد و این کمپانی تا به حال هم کلید های عملکرد را از کیبورد مک بوک پرو حذف نموده و هم کلید هوم را در طراحی آیفون‌های جدیدش کنار گذاشته است. حال احتمال دارد نوبت به کلید صدا در آیفون های بعدی رسیده باشد چرا که پتنت جدید اپل از حذف کلید صدا در آیفون های آینده و حتی شاید اپل واچ بعدی خبر می‌دهد.

این پتنت ادامه‌ی پتنتی دیگری است که سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده بود و در آن به استفاده از تکنولوژی فورس تاچ به عنوان کلید صدا اشاره می‌شود.

حق اختراع اپل

حق اختراع اپل

در واقع در این پتنت یک سطح لمسی روی چند سنسور‌ های نیرو قرار خواهد گرفت و زیبایی بیشتری به آیفون‌ های آینده خواهد بخشید. علاوه بر این کلید‌های فیزیکی بیشتری از این دستگاه ها حذف خواهند شد.

البته این اولین باری نیست اپل از تکنولوژی یاد شده استفاده می‌کند چرا که پیشتر از فناوری برای کلید تاچ پد مک بوک ها و حسگر فشاری زیر نمایشگر 3D Touch آیفون‌ها استفاده کرده بود.

به نظر می‌رسد این فناوری، بسیار مناسب اپل واچ ها باشد و بتواند دسترسی به ویژگی‌ های بسیار ساعت هوشمند اپل را آسان‌تر کند. در حال حاضر این گجت از کلید‌ های فیزیکی بهره می‌برد و می‌توان با حذف آنها، زیبایی و مقاومت بیشتری به اپل واچ بخشید.

البته حق اختراع یاد شده اپل هنوز به کلید‌های صدا اختصاص دارد اما اگر کمپانی کوپرتینویی بتواند از فورس تاچ برای کنترل صدا استفاده کند، می‌تواند ظاهری زیبا و طراحی مینیمال‌تری به آیفون‌های بعدی خود بدهد.با این وجود طرح یاد شده هنوز در حد ایده باقی مانده و ممکن است اصلاً استفاده نشود چرا که کمپانی کوپرتینویی سالانه پتنت های زیادی را به ثبت می‌رساند و هیچگاه از آنها استفاده نمی کند. به همین دلیل بعید نیست چنین اتفاقی برای این پتنت بیفتد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید به طرح آرمانی آیفون بدون دکمه و بدون پورت نزدیک خواهیم شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)