حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیزر معرفی دوربین 3D سونی با نام DepthSense و فناوری ToF

نوشته

5 سال قبل | 29 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید، سونی

حدودا یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم سیستم تشخیص چهره لیزری سونی در سال ۲۰۱۹ ارائه خواهد شد. این فناوری بر مبنای حسگر تصویرهای ToF عمل می کرد. امروز اما تیزر معرفی دوربین 3D سونی با نام DepthSense و فناوری ToF منتشر شده که با هم آن را خواهیم دید، با ترنجی همراه باشید.

در این ویدیو که اگر به آن دقت کنید در آن موبایل های اپل، هواوی و برندهای متفاوت از سونی زیادی می‌بینید این شرکت ژاپنی بیش از این که بخواهد این دوربین تشخیص عمق 3D خود را که مبنای فناوری ToF یا Time Of Flight عمل می کند را به عنوان یک محصول برای تمام شرکت ها معرفی کند، در حقیقت این تیزر بیش از این که تیزر سونی موبایل باشد، تیزر سونی است.

همانطور که می بینید کارایی‌های متفاوتی را از نگاه سونی برای تشخیص ۳ بعدی فضا توسط این حسگر تصویر دیده می شود که برخی از آن ها می تواند خیلی جذاب باشد.

سال ۲۰۱۹ سالی است که احتمالا اکثر شرکت های مطرح حداقل یک پرچمدار با دوربین ToF خواهند داشت و این به آینده صنعت AR و VR کمک شایانی خواهد کرد. همانطور که سامسونگ با تحقیق و توسعه های گسترده روی تولید نمایشگر OLED منعطف خود را برای بازار دستگاه های منعطف که آینده صنعت دستگاه های قابل حمل هستند، آماده کرد؛ سونی نیز با توسعه حسگر تصویر ToF خود را آماده آینده کرده است.

نظر شما چیست؟ این مثال های کارایی که سونی در این ویدیو به ما نشان داد را می پسندید؟ به صورت کلی خود فناوری بسیار دوست داشتنی و کارا است که مهم خواهد بود شما چه خروجی از آن دارید.

اشتراک در
اطلاع از
29 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

این سونی xz4به نظرم خیلی بهتر باشه دوربینش که میخواد معرفیش کنه خداکنه باتری ۴۰۰۰هزار بزاره

amer

علی جان باتریش4400هست که از باتری سامسونگs10بیشتره

mosayebso

عامر الان ضایع شدی؟
فهمیدی که چیزی که سونی میگفت همون tof بود؟؟
چندتا لینک و.. گذاشتم برات اما دریغ از یک ذره فهم!!!

amer

اولا بهت گفتم تنها دارنده این تکنولوژی فقط سونی هست که شما منکرش شدی حالا کی ضایع شد

amer

بعدش اقای عطایی گفتن فقط سونی این تکنولوژی لیزری داره

amer

مصیب جان بخوای نخوای این فناوری مختص سونی هست و تا حالا کسی به غیر سونی نساخته .بفهم با اینکه نفهمی

mosayebso

خدایا تو دیگه کی هستی
از کجا امدی
اصلا خیلی عجیبی
مگه دیروز لینک ندادم بت؟
یه نمونش بود تازه
الانم فقط اسم میدم
st microelectric
lidar
melexis
ti
texas
ams
و……
فک کنم همینا برات کافی باشه

amer

اقای عطایی مگه شما نگفتین ایفون ایکس برای اولین بار از tofاستفاده ولی نه با لیزر بلکه با نور؟

amer

خب نگفتی ولی دیشب گفتی تنها دارنده سنسور لیزری سونی هست

mosayebso

چند سالته عمویی؟
خیلی کنجکاو شدم

Sadeghh

چیز جالبیه

علی شیخ زاده

اپل که تو زمینه واقعیت افزوده عالی عمل میکنه و با معرفی آیفون ۱۰ آینده بازی های موبایل رو به تصویر کشیده با این فناوری غوغا میکنه.
این بازی که تو این تیزره منو یاد مراسم معرفی آیفون انداخت

نیما عرفانی

این فناوری میدونی مثل چی میمونه؟
چندسال قبل وقتی که اپل صفحه نمایش حساس به فشار رو روی آیفون 6 إس معرفی کرد یه ویدئو ازش اومده بود که یکی از کارایی هاش این بود که میتونست وزن اجسام کوچیک رو در مقیاس گرم تشخیص بده مثلاُ وقتی یه سیب رو میذاشتی رو صفحه نمایش وزنش رو نشون میداد، بعدش دیگه اون فناوری عادی شد و دیگه ذوق و شوق اولیه رو نداشت ، اینم مثل همونه.
به نظرم بهترین کاربرد این فناوری در بحث محاسبه ی ابعاد و فاصله هستش الخصوص برای طراحان دیزاین داخلی و معمارها .

علی شیخ زاده

فک کنم شما قابلیت واقعیت افزوده اپل در مراسم رونمایی آیفون ۱۰ که تازه اول کاره رو مشاهده نکردید.
من معتقدم واقعیت افزوده میتونه دنیای بازی رو متحول کنه و قابل مقایسه با تاچ سه بعدی نیست

نیما عرفانی

نه اتفاقاً همرو با جزئیات دیدم
نوآوری صرفاً نباید به تحول آینده ی بازی های موبایل محدود بشه.
واقعیت افزوده در موبایل رو میشه تقریباً با ژست های حرکتی کنسول های بازی مقایسه کرد.
اوایلی که برای ایکس باکس ژست های حرکتی بدون لمس جوی استیک اومد خیلیا براش اشتیاق فراوانی داشتن و میگفتن در بالابردن هیجان و فعالیت جسمانی نقش مؤثری داره اما به مرور زمان استفاده از همون روش سنتی و جوی استیک رو ترجیح دادن بهش.
طبیعتاً افرادی که خیلی به بازی علاقه دارن و گیمرهای حرفه ای هستن بیشتر وقتشون رو با لپ تاپ و پی سی گیمینگ صرف میکنن تا یک موبایل که قدرت پردازشی به مراتب کمتر و صفحه نمایش کوچکتری داره .
من میگم چیزی که مهم تر و کاربردی تر از واقعیت افزوده به منظور بازی هستش ، به کار بردن قابلیت های نوآورانه در موبایل هست مثل ظهور موبایل های منعطف و ژست های بدون نیاز به لمس الجی در موبایل های آیندش که میتونه محبوبیت و کاربرد دنیای تبلت – لپ تاپ هارو با دنیای موبایل جابه جا کنه .

amer

ایول به این میگن نواوری به این میگن Depth sense

amer

به نظرم اینده سنسور تشخیص هویت لیزری بی همتاست و در نهایت همه شرکت ها مجبور میشن از تکنولوژی پیشرفته لیزری سونی که تنها دارنده این فناوری در دنیا هست تبعیت کنن

نیما عرفانی

به هیچ وجه منکره خوب بودن و کارآمد بودن این فناوری نمیشم اما به شخصه در بحث روش های امنیتی برای احراز هویت ، حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش که تمام سطح نمایشگر رو پوشش میده بیشتر میپسندم ، مثل نمونه ی ویوو اپکس 2019. چون هم در موضوع سهولت استفاده حتی روی اجسام تخت کاربردی تره و هم میشه نمایشگر رو کاملاً بدون ناچ و بدون حاشیه پیاده کرد.
تأکید میکنم من در مورد دوربین 3 بعدی در جلوی گوشی صحبت کردم اما به عنوان یکی از دوربین های اصلی در پشت گوشی کاملاً با این فناوری و مزایاش موافقم.

amer

نیما جان یه سوال چرا با فناوری سنسور تشخیص هویت لیزری به عنوان اسکنر هویت چهره مخالفی؟

نیما عرفانی

دلیل اول به جهت اینکه مشخص نیست تشخیص چهره به صورت لیزری به چه مقدار فضا برای پیاده سازی سنسور و حسگرهای مرتبط با اون در بالای صفحه نمایش نیاز داره و چه میزان حاشیه ایجاد میکنه.
دلیل دوم به خاطر اینکه مشخص نیست اشعه ی لیزر در قیاس با مادون قرمز دارای چه قدرتیه( طبیعتاً باید قدرتش بیشتر باشه چون طول موج کمتری نسبت به مادون قرمز داره که میتونه از فواصل دورتر فرآیند شناسایی رو با دقت و سرعت بالاتری انجام بده). درسته که تمام فرآیند تشخیص و شناسایی چهره توسط اشعه ی لیزر در مدت زمان بسیار کوتاه انجام میشه اما موضوعی که ذکر کردم میتونه در طولانی مدت به چشم ها و پوست آسیب بزنه چون به تمام قسمت صورت نورش تابیده میشه.
دلیل سوم هم در کامنت قبلی بهش اشاره کردم بازم میگم حسگر اثر انگشت در مقابل دوربین 3 بعدی مفیدتره چون هم در بحث سهولت استفاده حتی روی اجسام تخت و صاف مثل میز کاربردی تره و با طراحی نمایشگر هم منافاتی نداره و میشه نمایشگر رو کاملاً بدون ناچ و بدون حاشیه پیاده سازی کرد و در عین حال عوارض سلامتی مربوط به لیزر هم نداره.

ARMTIN

صنعت موبایل داره وارد فاز جدیدی میشه
.
.
.
دوربین های 3 بعدی پیشرفته ToF
نمایشگر ها OLED منعطف
نسل پرسرعت 5G
و…
مسلما در کنگره جهانی موبایل MWC 2019 شاهد رقابتی جذاب در بخش موبایل خواهیم بود ❤️
#MWC-2019

نیما عرفانی

به نظرِ من تا چند سال آینده قدرت سخت افزاری و نوآوری و سطح دوربین گوشی های موبایل به حدی میرسه که جای لپ تاپ ها و دوربین های DSLR هم میتونه بگیره. یعنی میشه سیستم عاملی مثل ویندوز و مک رو با پشتیبانی از نرم افزارهای یونیورسالشون بدون هیچ گونه لگ اجرا کرد. به عبارت دیگه چندین گجت در یک دیوایس ادغام میشه ( گوشی، تبلت ، دوربین و لپ تاپ) .

amer

کاملا با حرفت موافقم ولی در مورد طول موج لیزر و فاصله شئی تا دوربین حتما از طول موج با فرکانس پایین پایین باید باشه البته نوع و ماهیت لیزر احتمالا از نوع بی ضررش هست تا به تاییدیه FDAبرسه

نیما عرفانی

عزیزم میزان طول موج اشعه با قدرت اشعه رابطه ی معکوس داره
یعنی هرچی طول موج کمتر باشه قدرتش بیشتره ، فرکانسش اگه پایین تر از مادون قرمز باشه در طی زمان مشکل ساز میشه ، به خاطر همین هستش که عمل های لیزری عمق بیشتری رو میتونن پوشش بدن و در عین حال سرعت انجام بالاتری هم دارن که موجب میشه عوارضش نسبت به عمل عادی و سنتی به مراتب کمتر باشه.
اما در مورد اشعه ی لیزری که میخواد در موبایل استفاده بشه به نظرم عوارضش قابل قیاس با نمونه ی مورد استفاده در پزشکی نیست چون نوع کاربرد و مدت زمان استفاده هرکدوم متفاوته.
شما تصور کن بیماری که میخواد عمل جراحی با لیزر انجام بده نهایتاً یکی دوبار مراجعه میکنه و در مدت زمان کمتر از نیم ساعت عملش انجام میشه و این مقدار از تایم نمیتونه برای بیمار در طول زندگیش تهدیدی به حساب بیاد اما کاربر موبایل میخواد روزی چندین بار از لیزر برای احراز هویت استفاده کنه ، خب قاعدتاً این تعداد دفعاتی که در معرض تشعشعات لیزر قرار میگیره میتونه در طولانی مدت تهدید جدی در سلامتی این فرد به وجود بیاره.

amer

تشخیص چهره لیزری به ابتکار سونی وارد گوشی های هوشمند میشود.با استفاده از این تکنولوژی از پرتو لیزر تا فاصله 5متری با دقت و سرعت زیاد قادر به تشخیص چهره فرد هست.این تکنولوژی سونی باعث حذف اثر انگشت و تنها با این فناوری در اینده خواهد شد گجت نیوز منبع فون ارنا

saeed_l

با دیدن این ویدیو ، یه حس بدی دارم ، حالم از گوشی خودم بهم میخوره 😂😂😂😂
شما این حس دارید ؟؟😅

amer

خخخ

Mohammadsoly

واووووو

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)