حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه ۱ ترابایتی eUFS 2.1 سامسونگ معرفی شد، احتمال استفاده در گلکسی اس ۱۰ پلاس

نوشته

5 سال قبل | 18 دیدگاه | حافظه‌های ذخیره‌سازی، سامسونگ

سامسونگ اعلام کرد که اولین حافظه‌های ۱ ترابایتی eUFS 2.1 را برای سازندگان گوشی‌های هوشمند تولید کرده و هم‌اکنون تولید انبوه این حافظه‌ها در حال انجام است. همچنین با اعلام این خبر احتمال استفاده در گلکسی اس ۱۰ پلاس نیز بالا می رود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

حافظه ۱ ترابایتی سامسونگ

حافظه ۱ ترابایتی سامسونگ

 

تولید انبوه حافظه یک ترابایتی موبایلی سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند به این معنی است که از این به بعد گوشی‌های هوشمند مختلف می‌توانند با تنها داشتن یک چیپ مموری حدود هزار گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار دهند. چئول چوی، سرپرست بخش مموری مارکتینگ سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار می‌رود حافظه یک ترابایتی موبایلی eUFS 2.1 این شرکت نقشی تعیین‌کننده در ایجاد تجربه‌ای مشابه لپ‌تاپ برای کاربران گوشی‌های هوشمند نسل بعد داشته باشد. اندازه این حافظه‌ها به اندازه حافظه‌های 512 گیگابایتی سامسونگ است (برابر ۱۱.۵*۱۳ میلی متر) که سرعت خواندن 1000 مگابایت بر ثانیه دارند و این مقدار حدود ده برابر بیشتر از سرعت کارت‌های حافظه microSD معمولی موجود در بازار است.

سرعت حافظه ۱ ترابایتی سامسونگ eUFS 2.1

سرعت حافظه ۱ ترابایتی سامسونگ eUFS 2.1

سال پیش سامسونگ توانست با گلکسی نوت ۹ به مجموعا ۱ ترابایت حافظه دست پیدا کند اما این مقدار تنها با قرار دادن یک کارت حافظه 512 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 512 گیگابایتی این گوشی هوشمند امکان‌پذیر بود. آیا سامسونگ قادر است تا در آینده‌ای نزدیک یک گوشی هوشمند با حافظه داخلی ۱ ترابایت روانه بازار کند؟ فقط زمان می‌تواند پاسخ این سوال را برای ما روشن کند. البته شایعات زیادی وجود دارد که گران‌ترین نسخه گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ دارای 12 گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی خواهد بود. نظر شما در مورد حافظه‌های یک ترابایتی روی گوشی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ehsan1102000

عالیه ماشالله پیشرفت تکنولوژی

ولی در مقابل،طبق تجربه،سامسونگ قیمت رو خیلی میبره بالا

vahid abedi

فوق العاده است

سامسونگ بزرگترین چیپ ساز و حافظه ساز دنیاست

نیما عرفانی

والا لپ تاپ من ۱ ترا حافظه هادرشه ، ۷ ساله که هنوز نتونستم ۶۰۰ گیگشو پر كنم.( البته بیشتر استفادم رو هاردِ اکسترناله)
حافظه ی ۱ ترابایتی برای گوشی موبایل برای خیلیا کارایی نداره و همون طور که دیروز در پست سونی گفتم ، افراد خاصی توانایی خرید این گوشی با این حجم از حافظه رم و مموری رو دارن چون طبیعتاً با سیاست های سامسونگ ، قیمت فوق العاده بالایی داره.

علی شیخ زاده

بله این حجم از حافظه برای امروز خیلی بالاست اما برای خیلیا که اکثر کارشون با گوشیه حافظه بالا یک امر حیاتیه مثل من

نیما عرفانی

درسته ولی من از شما سؤالی دارم.
به نظرت درکنار لپ تاپ و هارد اکسترنال، حافظه داخلی گوشی با ظرفیت ۲۵۶ گیگ برای شما کافی نیست؟
حافظه ی ۵۱۲ یا ۱ ترابایت برای گوشی رو میتونی پر کنی؟
فایل هایی که بیشترین حجم رو میگیرن فقط فایل های ویدئویی هستن.
وگرنه برای نرم افزار و بازی ، موزیک و فایل های صوتی ، تصاویر و فایل های متنی ۲۵۶ گیگ کاملا رضایت بخشه تازه کلی هم اضافه میاره.
حتی اگه کسی به حافظه ی بیشتر نیاز داشته باشه می‌تونه فلش OTG یا هارد اکسترنال رو با یه تبدیل وصل کنه به گوشی.

milad.danesh

با عرض سلام به شما دوست عزیز در جوابتون باید بگم که این حافظه قطعا برای چند سال دیگه نیاز روز خواهد بود چون کیفیت فیلم ها و چند رسانه ایی ها داره به شدت بالا میره شما همین الان با گوشی همراتون سه دقیقه فیلم 4k بگیرید میشه یک گیگابایت حالا شما در نظر بگیرید کل صنعت سینمای جهان دارن رو میارن به فیلم برداری 8k قطعا با ورود اینترنت نسل 5g همه دوست دارن یه فیلم رو با بالاترین کیفیتش ببینن اونموقع فک کنم یک ترابایت هم کافی نباشه

نیما عرفانی

سلام دوست گرامی وقت شما بخیر
من همیشه گفتم زمان حال مهم تر از زمان آینده هستش و همون طور که در کامنت آخرم در همین پست بیان کردم ، حافظه های چند سال گذشته قابل قیاس با حافظه های الان نیست چون اون زمان نوع استفاده ی کاربران و محتوا متفاوت بود و طبیعیه که فناوری و میزان حافظه های حال حاظر هم قابل قیاس با آینده نباشه .
صبحت های من بیشتر حول محوره قیمت بود. برای اکثریت مردم که از موبایل استفاده ی عادی میکنن میزان حافظه ی 128 و 256 گیگ کاملاً جوابگو و رضایت بخشه . حافظه ی 512 گیگ و 1 ترا برای همه کارایی نداره و به خاطر اختلاف قیمتی که با نسخه های 128 . 256 گیگ دارن فقط افراد خاصی که توانایی خرید این مدل هارو دارن میتونن ازش استفاده کنن . بله درسته شاید برای افرادی که کارشون به صورت تخصصی در فیلم برداری و تدوین ویدئو هستش نیاز مبرمی به این حجم از حافظه داشته باشن اما درخصوص فیلم های 4k , 8k نیاز هست که بگم ، خودم شخصاً تاحالا با گوشیم فیلم برداری 4k انجام ندادم چون نیازم نشده ولی برخلاف من خیلیا هستن که از این قابلیت استفاده میکنن و علاقه مند به فیلم برداری با این رزولوشن هستن.
این نکته هم باید در نظر گرفت که فیلم برداری 4k برای اینکه بشه با همون رزولوشنی که فیلم برداری انجام میشه، تصاویر رو تماشا کرد نیاز به نمایشگر یا تلویزیون 4k هستش که چون اینجا فیلم برداری با موبایل انجام میشه من نمایشگر موبایل رو مثال میزنم. تنها گوشی هایی که نمایشگر 4k دارن فقط مدل های پریمیوم سونیه ( البته درسته که نمایشگرهای موبایل با رزولوشن QHD+ دارای قابلیت HDR , HDR10 هم میتونن تصاویر 4K رو ساپورت کنن اما بهره بردن از حداکثر جزئیات ویدئو تنها در نمایشگرهای 4K امکان پذیره . این قضیه درمورد فیلم های 8K هم صدق میکنه . فیلم های با رزولوشن 8K هنوز اول راه هستن و نه تنها هیچ موبایلی فعلاً این رزولوشن رو پشتیبانی نمیکنه بلکه تعداد تلویزیون ها و فیلم های بسیار کمی هستن که میشه اونارو تهیه کرد( بازم بحث قیمت و هزینه به میون میاد، نمایشگر های دارای چنین رزولوشنی قیمت فوق العاده بالایی دارن و به نظرتون چند درصد از مردم میتونن این تلویزیون هارو تهیه کنن؟).
الان بیشترین رزولوشنی که در فیلم برداری نیاز میشه ، فول إچ دی و إچ دی در نرخ 30 ،60 ، 120 ، 240 و 480 فریم هستش چون به صورت طولانی تر میشه فیلم برداری کرد اما فیلم برداری 4K و ( FHD , HD با نرخ 960 فریم) به صورت محدود انجام میشه چون حجم بالایی میگیرن و در عین حال باعث بالارفتن مصرف و کم شدن میزان باطری میشن.
با تمام این صحبت ها میشه نتیجه گرفت که بهترین و عاقلانه ترین حجم حافظه ی موبایل 256 گیگ هستش.
و بازم میگم اگر کسی براساس نحوه ی استفادش به حافظه ی بیشتری نیاز داشته باشه میتونه از اتصال هارد اکسترنال یا فلش OTG به موبایل استفاده کنه ( مثلاً هیچ کس نمیاد تمام فایل های مهم و قدیمی رو ، روی موبایل نگه داره که بی جهت حافظه رو اشغال کنه ، میتونه مقداری از فایل هایی که کمتر استفاده میشه رو انتقال بده به هارد اکسترنال یا فلش و حتی به لپ تاپ یا کامپیوتر تا فضای بیشتری برای دانلود و استفاده از فایل های جدید ایجاد بشه. و نکته ی آخر که باید بهش اشاره کنم به نظرم حافظه های فیزیکی هرچقدر هم که حجم بالایی داشته باشن بازم در بحث امنیت ضعیف هستن و بهترین نوع حافظه برای نگه داری فایل های مهم فضای ابری هستش که اگه بخوام درباره اینم توضیح بدم ، بحث و وقت بیشتری نیازه.
و در نهایت در خصوص اینکه گفتین (با ورود اینترنت نسل 5g همه دوست دارن یه فیلم رو با بالاترین کیفیتش ببینن اونموقع فک کنم یک ترابایت هم کافی نباشه)
به نظرتون دیدن فیلم های حجیم با کیفیت بالا روی موبایل لذت بخشه یا در نمایشگر های بزرگ ؟؟؟ 🙂

شاد و پیروز باشید

amer

سلام اقای عطایی مشخصات دوربین xz4در سایت زده شدلطفا پوشش بدین

✔ TVKade

در واقع باید تیتر میزدید:
USF 3.0 نبودن Galaxy $10 تایید شد

کهکشان

ufs
این ufs2.1 نیست eufs2.1 هست

✔ TVKade

همون، اینترفیس فرقی نمیکنه.
ufs3 چند برابر سریعتره.

✔ TVKade

درسته ufs3 هنوز تولید انبوه نشده و با اومدن این خبر میشه گفت بعیده در این سری ها استفاده بشه.

vahid abedi

البته هنوز نمیشه با قطعیت داد

شاید برا ظرفیت های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگ حافظه ufs 3 به تولید انبوه رسیده باشند و این مطلب صرفا برا حافظه یک ترابایتی مصداق داشته باشه

اما اون چیزی که میشه گفت احتمال خیلی زیاد اتفاق خواهد افتاد استفاده از حافظه های جدید پر سرعت در اس ۱۰ یا نوت ۱۰ خواهد بود

اگر به اس ۱۰ نرسه احتمال خیلی بالا تو نوت ۱۰ استفاده خواهد کرد

به هر حال سامسونگ به علت اینکه تکنولوژی و ساخت حافظه های موبایل دست خودش هستش همیشه ددر استفاده از حافظه های پرسرعت پیشگام و پیشرو بوده

همچنانکه حافظه های پر سرعت ufs2 رو برا اولین بار در محصولات خود استفاده کرد

در حالیکه پرچمداران سایر شرکتها بعد دو سال به ایتفاده از ufs روی اوردن

علی شیخ زاده

این عالیه و چند سال دیگه این موضوع کاملا عادی میشه مثل زمانی که گوشی های نوکیا با حافظه ۸ گیگ برای خیلیا شگفت انگیز بود

نیما عرفانی

البته که نمیشه اون زمان رو با الان مقایسه کرد .اون موقع کامپیوتر و لپ تاپ بیشتر از موبایل کارایی داشتن و ۸ گیگ اون موقع برای موزیک و تصاویر و حجم پیام های SMS استفاده میشد و برای به اشتراک گزاری فایل ها هم از تنها دو روش بلوتوث و اینفرارد بهره میبردن. اما الان از اونجایی که موبایل ها بیشتر از لپ تاپ و کامپیوتر استفاده میشن و نقش مهمی در زندگی مردم دارن و در عین حال سرعت نت الان چندین برابر سریع تر از گذشته شده و حجم نرم افزارها و بازی ها هم افزایش پیدا کرده ، حداقل حافظه‌ی گوشی باید ۱۲۸ گیگ باشه.

mosayebso

متاسفانه به دلیل عدم پشتیبانی اسنپ دراگون ۸۵۵ از حافظه ufs3 سامسونگ مجبور به استفاده دوباره از ufs2.1 شده که البته سرعتش رو از ۸۶۰ مگابایت به ۱۰۰۰ مگابایت رسونده و در بحث خواندن و نوشتن تصادفی هم ارتقا چشمگیری داشته
که خوشبختانه طبق شواهد: تولید انبوه ۷نانومتر euv سامسونگ از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ شروع میشه و نوت بعدی فقط با یک نسخه (اکسینوس) عرضه میشه
مشخصات اکسینوس ۹۸۲۵:
۲هسته m4 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز
۲هسته a76 با فرکانس ۲.۴ گبگاهرتز
۴هسته a55 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز
ارتقا هسته های مالی g76 از ۱۲ به ۱۶ هسته
و البته با توجه به مشکلات جدید tsmc و اینکه در راه اندازی euv حدود ۱ سال از سامسونگ عقبتر هست احتمال ساخت a13 توسط سامسونگ قوت گرفته که خیلی مساله مهمیه

CAPCOM

عالیه سامسونگ همیشه خبرای خوب داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)