حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ادغام پیام رسان فیس بوک با واتس اپ و اینستاگرام

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | پیام رسان، شبکه‌های اجتماعی

فیس‌بوک به دنبال ادغام امکانات پیام‌رسان سه برنامه تحت کنترل خود یعنی فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام است. این تغییرات بدان معناست که یک کاربر واتس‌اپ قادر به گپ زدن با کاربری در اینستگرام بدون نیاز به خارج شدن از محیط این برنامه است. علاوه بر این، تبادل پیام میان این سه پیام‌رسان به صورت رمزگذاری سرتاسری صورت خواهد گرفت. هر چند که این خبر ادغام پیام رسان فیس بوک با واتس اپ و اینستاگرام می تواند خیلی هیجان انگیز باشد اما شاید برای ما ایرانی ها حتی مترادف با فیلتر شدن اینستاگرام و واتس اپ هم باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گفته می شود قرار نیست سه برنامه یادشده با هم یکی شوند. بلکه برنامه های یاد شده به صورت مستقل وجود خواهند داشت و تنها امکانات تبادل پیام آنها به صورت یکپارچه درمی‌آید. در حقیقت یک پیام رسان یونیورسال بین سه پلفترم فیس بوک ایجاد می شود.

یک پیام رسان یونیورسال بین سه پلفترم فیس بوک ایجاد می شود

به دنبال انتشار خبر این رویداد در روزنامه نیویورک تایمز، فیس‌بوک با صدور بیانیه‌ای این موضوع را تایید کرده است. این تحول که با چراغ سبز شخص «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس‌بوک صورت می‌گیرد، نشان‌دهنده برنامه‌های این شرکت به منظور افزایش همگرایی تمامی اپلیکیشن های محبوب تحت کنترل آن است.

منابع مطلع می گویند کارکنان واتس اپ چندان از این تحول راضی نیستند و نگران هستند حریم شخصی و امنیت کاربران بدین شیوه مخدوش شود. در حالی که کاربران واتس اپ و اینستاگرام می‌توانند ناشناس باقی بمانند، این امر در مورد فیس‌بوک ممکن نیست و لذا همگرایی بخش‌هایی از این سه برنامه می‌تواند هویت کاربران را افشا کند.

این تغییر احتمالا مترادف با فیلترشدن واتس اپ و اینستاگرام در ایران هم باشد

همانطور که گفتیم این تغییر احتمالا مترادف با فیلترشدن واتس اپ و اینستاگرام در ایران هم باشد. به هر صورت می دانیم که فیس بوک یک شبکه اجتماعی فیلترشده در ایران است. نظر شما درباره ادغام پیام رسان فیس بوک با واتس اپ و اینستاگرام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

هیچ وقت نتونستم با اینستاگرام و واتس اپ ارتباط برقرار کنم . اشتباه نشه ، منظورم این نیست که از این دو پیام رسان استفاده نمیکنم ، یعنی مورد پسند من واقع نشده
در واقع تنها پیان رسانی که چه از نظر امکانات چه رابط کاربری و امنیت نظر من رو جلب کرده تلگرام بوده. قبل از اون وایبر و لاین هم تا حدودی ازشون رضایت داشتم.( البته پیام رسان های داخلی رأسشون سروش و بله و آی گپ در امنیت که رقیب ندارن و ۱۰ سال از نمونه های خارجی جلوترن!).
اما در خصوص فیسبوک ، کلا تابحال اکانتی براش نساختم و از این بابت خوشحالم ( به خاطر قضیه لو رفتن امنیت اطلاعات شخصی کاربرا ) .
درمورد ادغام این ۳ پیام رسان، من با نویسنده هم عقیدم ، این موضوع باعث میشه در ایران مسئولین ذیربط بیشتر بر روی فیلترینگ پافشاری کنن ولی نظر شخصیم در مورد کلیت ماجرا منفیه و به نظرم در طی زمان اطلاعات کاربران خدشه دار میشه.

DarkMan

چقدر خوب و عالی 🙂
امیدوارم این اتفاق هر چه سریعتر بیوفته و اگر با این اتفاق اینستاگرام و واتس آپ هم فیلتر بشه بد نیست !
با فیلترینگ و نقض آزادی موافق نیستم ، درسته که شخصا از اینستاگرام و واتس آپ خوشم نمیاد اما فیلترینگ نقض آزادیه
اما این که میگم بد نیست به این دلیله که این روز ها اپلیکیشن های بدافزار و جاسوسی تحت عنوان تلگرام های ضد فیلتر دارن فعالیت میکنن و بسیاری از مردم دارن از سر نا آگاهی یا هر چیزی که هست دارن ازشون استفاده میکنن !
در اروپا مردم برای افزایش امنیت خودشون سرویس های وی پی ان رو استفاده میکنن و در ایران مردم به امنیت اطلاعات خودشون اهمیت نمیدن
این اتفاق باعث میشه تعداد بیشتری به سمت استفاده از تلگرام رسمی برن و روش های بهتری رو برای حفظ امنیت خودشون به صورت ناخواسته انتخاب کنن
در واقع فیلترینگ مجموع نرم افزار های فیس بوک برای کسی دردسری ایجاد نخواهد کرد و حتی بیشتر نوعی کمک به مردم در جهت حفظ امنیتشونم میتونه باشه ، در ذاتش بده اما در عمل میشه برداشت خوبی ازش داشت
و درضمن دیگه نیاز نیست فیلتر شکنتون رو خاموش کنید 🙂
با فیلترینگ این برنامه ها عملا سیاست شکست خورده فیلترینگ خودش رو نشونه میگیره و ضربه ای قوی به خودش وارد میکنه امیدوارم این چنین بشه تا مردم به امنیت خودشون بیش از پیش اهمیت بدن و رسانه های ازاد بتونن راحت تر عمل کنن
پ.ن : این روز ها همه تلگرام دارن و ازش استفاده میکنن پس این همه اهمیت به تلگرام و امنیت در اون بی خودی نیست

mohammareza999

یک ایده ی عالی که آدم ها رو به هم نزدیکتر می‌کنه

CAPCOM

هنوز نمیتونم تصور کنم که ادغام این سه برنامه به چه شکلی خواهد بود
اما دعا میکنم مشکلی برای فیسبوک پیش نیاد

علی شیخ زاده

برعکس بقیه من از این اتفاق خوشحال نیستم و امیدوارم هیچوقت عملی نشه.
سادگی و در عین حال جذابیت واتساپ رو دوست دارم و احتمالا با این کار یا فیلتر میشه یا از این جذابیت می افته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)