حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین بینگ را فیلتر کرد

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | مایکروسافت

ما و چین اشتراکات ویژه ای داریم و آن را می توان نه فیلترشدن و مسدود کردن فیلترهای مختلف دید. امروز خبر می رسد که جدیدترین سرویس فیلتر شده در چین متعلق به مایکروسافت بوده و چین بینگ را فیلتر کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

فیلترشدن بینگ در چین

فیلترشدن بینگ در چین

مایکروسافت ساعاتی پیش رسما اعلام کرد که موتور جست و جوی بینگ (Bing) در کشور چین مسدود شده است. ردموندی‌ها در این خصوص چنین اظهارنظر کرده‌اند:

«ما تایید می‌کنیم که بینگ در حال حاضر در دسترس نیست و قدم‌های بعدی را در آینده مشخص خواهیم کرد.»

این برای دومین بار پس از نوامبر ۲۰۱۷ است که یکی از سرویس‌های ردموندی‌ها در کشور چین مسدود می‌شود. اسکایپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مایکروسافت در کشور چین از دو فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور حذف شد. براساس اطلاعات ارائه‌شده، در صورت تلاش برای مراجعه به نسخه‌ی چینی وب سایت بینگ، کاربران با پیغامی مبنی بر اینکه سرور در دسترس نیست، روبرو می‌شوند.

به گزارش فایننشال تایمز، روز چهارشنبه یک منبع آگاه به نقل از China Unicron به‌عنوان اصلی‌ترین شرکت ارتباطات دولتی در چین اعلام کرده که دستور فیلتر کردن بینگ توسط مقامات دولتی صادر شده است. فیلتر شدن بینگ از این‌رو اهمیت دارد که این سرویس جست‌وجو تنها سرویس جست‌وجوی غیرچینی بود که در کشور چین در اختیار کاربران قرار داشت. البته دلیل اصلی در دسترس بودن بینگ در کشور چین، سانسور شدن نتایج جستجو براساس سیاست‌های دولت چین بود.

مایکروسافت همچنین قراردادهای همکاری را نیز با شرکت 21Vianet به‌عنوان یک دیتاسنتر بزرگ چینی دارد که از طریق آن سرویس‌هایی نظیر آژور و آفیس ۳۶۵ را در اختیار مشتریان چینی قرار می‌دهد. سرویس جست‌وجوی گوگل از سال ۲۰۱۰ میلادی در کشور چین مسدود شده است. ساندار پیجای، مدیرعامل گوگل اعلام کرده که برنامه‌ای برای سرویس‌دهی دوباره در کشور چین ندارد.

به همین ترتیب است که موتور جستجوی Baidu چین با تخمین بیش از ۱۰ میلیارد کاربر در ماه به عنوان چهارمین وب سایت پر بازدید دنیا پس از گوگل، یوتیوب و فیس بوک ایستاده است! نظر شما درباره این فیلترکردن ها چیست؟ فکر می کنید صحیح است؟ مسلما اگر این فیلتر نمی بود سرویسی مثل Baidu به چنین موقعیت فراتر از تصوری نمی رسید.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد شادکانی

سلام تویه ایران هم همین وضعیته از داخل فیلتر از بیرون تحریم کم مونده به جرم حمل آلت تناسلی دستگیر شیم 😌

Alif16

همین کشور مارو به لجن کشیده اینا میخوان راه کمونیستی رو برن فردا هم این مسعولین ما امکان داره یه چیزی رو فیلتر کنن ولی این بدونین فیلتر کردن برنامه مورد علاقه مردم یعنی ظلم به مردم
مردم ایران و چین و روسیه بی خالیه ترین مردم دنیان یه کمی از عربها و فرانسویها یاد بگیرد وسلام

Pouya

از نظر من کمنیست هیچ وقت جواب نمیده شوروی یکی از دلایل فروپاشیش همین کمنیستی بودنش بود مثلا دولت یه نقشه ای رو برای خونه میداد همه خونه ها باید اون شکلی میشدن این خلاقیتو از مردم میگیره البته چیزای دیگه هم مثل رشوه توی دولتش باعث نابودیش بود و اون کارل مارکس هم ادم بزرگی بود و کلا هدفش از بین بردن اختلافات طبقاتی بود میگفت تاریخ جنگ بین دو طبقه بوده برده و برده دار الانم کارگر و کارفرما و اون کارفرما و برده دار خون اون دو طبقه رو می مکند ! پس باید این اختلاف از بین بره و رسید به کمنیست و سوسیالیت و انقلاب علیه سرمایه داران در هر صورت ادم بزرگی بوده ولی من به کمنیست اعتقادی نداره در عمل جواب نمیده
رو قبرشم ک الان توی لندنه نوشته شده :

ای کارگران جهان متحد شوید بر علیه سرمایه داران ، چیزی ندارید که از دست بدهید جز غل و زنجیرهایی که به پاهاتون بستن

Pouya

*ندارم

محمد شادکانی

سلام تویه ایران هم همین وضعیته از بیرون تحریم از داخل فیلتر فقط کم مونده به جرم حمل آلت تناسلی دستگیر شیم 😌

ahmad

چین ایران و‌ روسیه سه کشور با سه سیاست مشابه

Alif16

مردمشم بی غیرت و بی خایه هستن

علی شیخ زاده

کاری به درست بودن یا نبودن این سیاست ندارم اما در مورد چرایی اجرای این سیاست باید بگم برای چین که میخواد در همه زمینه ها از امریکا جلو بزنه و قدرت برتر دنیا بشه این رفتار ها لازمه چرا که باید در تمام زمینه ها یک رقیب قدرتمند برای همتای امریکایی خود داشته باشه و برای رشد چنین رقیب هایی باید به آنها میدان بده و شرایط برای رشد رو فراهم کنه.
و این شرایط چیزی نیست جز ممنوع کردن نمونه خارجی و حمایت همه جوره از نمونه داخلی.
که البته باتوجه به جمعیت و منابعی که دارن به راحتی میتونن یک برند رو بدون اینکه از کشورشون بیرون بزنه در رده های برتر دنیا قرار بدن.

Mohammad 13759

امریکا قدرت برتر دنیاست باید جلوش زانو زد گرفتی وگرنه با اتم میزنه میترکونه مارو همین الان با تحریماش کم مونده همو بخوریم برو داخل خیابون متوجه میشی .

علی شیخ زاده

دوست عزیز من دارم درمورد کشور چین حرف میزنم نه ایران!
همچنین منکر ابرقدرت بودن امریکا هم نیستم!
افت فروش اپل نشون داد امریکا نمیتونه مثل بقیه کشورها با چین رفتار کنه چون بیش از حد بزرگه چه از نظر جمعیت چه قدرت چه اقتصاد و غیره.

علی شیخ زاده

اینکه میگید با اتم میزنه نابود میکنه معلومه
فیلم هالیوودی زیاد میبینید و روی طرز فکرتون اثر گذاشته.
امریکا با تحریم علیه کشورها و خراب کردن جو کشورها از داخل جنگ میکنه نه با بمب اتم

Milad7

کثیف ترین کشورهای جهان روسیه و چین هستن

Mandi

با اینکه کار چین کاملا اشتباهه ولی از طرف دیگه انقدر سرویس های قدرتمند چینی تو کشورشون وجود داره که فکر نکنم به گوگل یا بینگ احتیاج داشته باشن!
یه سر به سایت های چینی بزنید متوجه بیش از حد قدرتمند بودنشون میشید، که در بعضی زمینه ها واقعا من نمونه هم رده باهاش ندیدم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)